JTA skrev 2017-01-25 13:47:33 följande:
Så du tillhör etablissemanget? vi får hoppas media hjäper oss att informera det svenska folket" etc.
Anser du AKB vara längst ut på högerkanten?
Det som nu kallas "populism" i Sverige handlar om kritik av en ansvarslös invandrings- och integrationspolitik, som understötts av media som genomgående åtminstone undvikit att rapportera objektivt om den drivna politikens baksidor. Något annat mer påtaglig strömning kan jag inte skönja. Någon märkbar uppslutning för en "Swexit" finns knappast och det som går dåligt i Sverige är närmast helt och hållet knutet till invandring och integration - kriminalitet, tillit, skolresultat, arbetslöshet/bidragsberoende, radikalisering. Det svenska Sverige fungerar utmärkt. Möjligen kan det svenska folkets rekordhöga belåningsgrad oroa.
Så du kan lugnt lägga ner jämförelser mellan USA och Sverige. USA är en annan kultur, en annan mentalitet, en annan historia, ett annat folk, en annan värld. Vilken partiledare skulle du vilja jämföra Trump med? Största likheten finner du nog hos Annie Lööf, och det är mest hårfärgen som gör det.
Men visst, jag håller helt med om att vi måste akta oss så vi inte får (en till) regering som mer är intresserad av makten än det svenska folkets bästa. Att MEDIA av alla spelare skulle hjälpa till med det är förstås en absurd tanke.
Jag tillhör de som gillar globalisering och avskyr protektionism, och jag stödjer media/3:e statsmakten, visselblåsare och alla andra som lämnar ut uppgifter som gör att våra makthavare inte kan missbruka sin makt.
AKB är/var enligt sig själv inte långt ut på högerkanten, men hon har tydligt deklarerat att hon inte längre sätter sina åsikter före makten.
Så just nu är hon företrädare för de på yttersta högerkanten, när hon fallit undan för påtryckningar från det hållit i partitoppen.
Det gör hon till en dålig partiledare och kan inte annat än ses som opålitlig.
Och det är det säkert många inom hennes eget parti som tycker:
goo.gl/1t95Nd
Resten samma trams och lögner vi hört från högerhåll/SD till leda, så det orkar jag inte ens kommentera ännu en gång.
Allt kan enkelt motbevisas av alla som goolar fram fakta, vilket f.ö gjort så många ggr här på FL, motbevisats alltså.