• Kärleksbarn00

Vi som plussat efter IVF hösten 2016

Hej!
    Tänkte vi kunde samla alla som plussat och följas åt under resan mot slutmålet <3

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2016
  • hope88
    druvan52 skrev 2016-11-17 00:52:40 följande:

Härligt med v 14! Jag gick just in i v 11. Tänkte boka ett privat ultraljud i dagarna eftersom mitt nästa är först om 3v och mina symtom varierar från massa till ibland inga alls. Vill hellre veta än att inte veta.

Ja varje ny vecka är härlig :) Åh kul går framåt för dig med :)

Ja men gör det så slipper du oroa dig. Hade jag med gjort! Men allt ser säkert jättebra ut där inne :)
  • Humla85a

Weee v.7 idag (6+0) och äntligen har min läkare hört av sig! Kontroll bokad 22/11 . Men är det ett vanligt ultraljud eller ett vaginalt ultraljud?

När jag t.ex nyser hugger det till runt livmodertrakten. Är det ligamenten? Har uppenbarligen noll koll på allt detta

• hope88
    Humla85a skrev 2016-11-17 08:30:26 följande:

Weee v.7 idag (6+0) och äntligen har min läkare hört av sig! Kontroll bokad 22/11 . Men är det ett vanligt ultraljud eller ett vaginalt ultraljud?

När jag t.ex nyser hugger det till runt livmodertrakten. Är det ligamenten? Har uppenbarligen noll koll på allt detta

Woohoo! :) Nya veckor är härliga :) Åh kul det är ju inte alls så långt kvar heller. Ett par dagar bara! Förmodligen ett vul :) Gjorde ett i v 8+1 på kliniken och då gjorde de vul.

Det är ligamenten ;) Samma sak här när jag nyser eller reser mig lite för snabbt från liggande till sittande eller sittande till stående. De töjer sig nu när livmodern växer :)
  • Humla85a
    hope88 skrev 2016-11-17 08:45:13 följande:

Woohoo! :) Nya veckor är härliga :) Åh kul det är ju inte alls så långt kvar heller. Ett par dagar bara! Förmodligen ett vul :) Gjorde ett i v 8+1 på kliniken och då gjorde de vul.

Det är ligamenten ;) Samma sak här när jag nyser eller reser mig lite för snabbt från liggande till sittande eller sittande till stående. De töjer sig nu när livmodern växer :)

Haha jag som blivit sjukt orolig varje gång skönt att höra lite lugnande ord. Tack
  • hope88
    Humla85a skrev 2016-11-17 09:07:22 följande:

Haha jag som blivit sjukt orolig varje gång skönt att höra lite lugnande ord. Tack

Det vart jag också i början tills jag fick höra samma sak :) Så lite så ;)
  • Lee***

Sedan blir man orolig för att man inte känner så mkt. Jag känner lite varje dag , på fm. Dock inte idag direkt, ibland vet man inte vad man känner.

Bm har ff inte ringt, då ringer hon säker på måndag o meddelar nipt.

Hope88 sa din bm att du kunde höra hjärtat i vecka 13+ eller graviditetsvecka 13?

• Lee***

Fått svar från nipt, vi väntar ett friskt barn. Bm tyckte inte jag skulle vara orolig för de sparsamma bruna flytningarna och att man tidigast kunde lyssna på hjärtat vecka 15 . De vill väl inte säga tidigare pga om det är svårt att hitta hjärtslagen. Får se om jag väntar 5 veckor eller går tidigare...

• hope88
    Lee*** skrev 2016-11-17 11:39:26 följande:

Fått svar från nipt, vi väntar ett friskt barn. Bm tyckte inte jag skulle vara orolig för de sparsamma bruna flytningarna och att man tidigast kunde lyssna på hjärtat vecka 15 . De vill väl inte säga tidigare pga om det är svårt att hitta hjärtslagen. Får se om jag väntar 5 veckor eller går tidigare...

Åhh så roligt!! Underbart! Så skönt att svaret kom nu innan helgen :) Grattis! Tog ni reda på kön?

Ja gör det som känns bäst för dig beroende på om du klarar av att vänta.

Från vecka 13+0 kunde man lyssna enligt BM
  • Lee***
    hope88 skrev 2016-11-17 11:53:05 följande:

Åhh så roligt!! Underbart! Så skönt att svaret kom nu innan helgen :) Grattis! Tog ni reda på kön?

Ja gör det som känns bäst för dig beroende på om du klarar av att vänta.

Från vecka 13+0 kunde man lyssna enligt BM

Ja, det känns skönt att barnet är frisk. Men tyvärr så kan jag inte glädjas fullt ut men jag är inte direkt orolig heller, tror nog för man vill vara förbered om det skulle vara ngt, men sorgen kommer ju inte kännas mindre för att man inte kunde gjädjas, men det är svårt då vi fick MA förra gången o att jag har haft väldigt sparsam brun flytning.

Hur är din värk med tanke på foglossning?
  • typjag

Idag en vecka efter testdagen tog jag ett gravtest till bara för att se så att hormonerna inte sjunker. Jag försöker att inte noja men det är lite svårt. Mått halvilla hela veckan denna veckan men ville ändå ha svart på vitt. Denna gången kom det andra strecket DIREKT och blev STARKARE än kontrollstrecket - så skönt. Nästa vecka blir det inskrivning på MCV, då är jag i v 7.

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2016