• Kärleksbarn00

Vi som plussat efter IVF hösten 2016

Hej!
    Tänkte vi kunde samla alla som plussat och följas åt under resan mot slutmålet <3

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2016
  • hope88
    Kärleksbarn00 skrev 2016-11-14 08:12:22 följande:

Jag får tyvärr lämna denna grupp då jag fick konstaterat MA. Livet känns som jävla orättvist, tror faktiskt inte jag orkar utsätta mig för fler ivf:er och gå igenom detta psykiskt fler gånger. Önskar er alla lycka till <3

Men neeej :( Vet inte vad jag ska skriva förutom fan alltså.. Varför ska det vara såhär.. kämpar och kämpar och så finns det dem som skaffar barn som inte bör ha barn eller inte ens vill ha dem.. blir så ledsen :(

Många stora styrkekramar! Vet att inget hjälper men ta er tid att sörja och prata med kliniken sen och se vad de säger. Jag hoppas att ni en dag får ert efterlängtade mirakel oavsett hur <3
  • hope88
    shrigley skrev 2016-11-14 09:45:47 följande:

Vad är detta...jag är idag i v5+6 och får inte starkare utslag än så....

Har du fått 3+ innan?

Förmodligen är du bara låghormonare så det tar lite längre att ge högre utslag. Försök att inte oroa dig. Du kan ju alltid höra med kliniken om blodprov för att se om hcg stegrar. Det gjorde jag när jag vart orolig.
  • shrigley
    hope88 skrev 2016-11-14 10:03:52 följande:
    Har du fått 3+ innan?

Förmodligen är du bara låghormonare så det tar lite längre att ge högre utslag. Försök att inte oroa dig. Du kan ju alltid höra med kliniken om blodprov för att se om hcg stegrar. Det gjorde jag när jag vart orolig.
    Nej, jag fick v 2-3 förra måndagen när jag testade (två dagar efter TD som var på min 15e ruvardag). Var helt övertygad om att det skulle visa 3+ nu när jag enligt beräkningarna ska gå in i v 7 imorgon... :( bådar inte gott!
  • Filli89
    Kärleksbarn00 skrev 2016-11-14 08:12:22 följande:
    Jag får tyvärr lämna denna grupp då jag fick konstaterat MA. Livet känns som jävla orättvist, tror faktiskt inte jag orkar utsätta mig för fler ivf:er och gå igenom detta psykiskt fler gånger. Önskar er alla lycka till <3
    Neeeej vad hemskt, beklagar verkligen vännen. Jag vet att det känns tufft nu och man känner för att ge upp, men ge dig själv tid och stressa inte för nytt försök för du kommer vilja göra när du är redo, känslan att verkligen vilja få till det kommer kännas större o då kommer du vilja försöka igen. Om inte är även det förståeligt för detta är en kamp som är smärtsam och full av oro. Önskar dig allt gott vännen. Hoppas du kommer på fötter snart.
  • typjag

Ursäkta frågan , men har ni flytningar? jag har inte haft något alls, men igår fick jag en del, helt vita. idag är det yttepytte lite brunt i dem.
    Vet att det är ganska vanligt i början av graviditeten så jag VÄGRAR oroa mig. men någon annan här som haft detta? Jag har fått mer symptom de senaste två dagarna och testet i lördags var ju superstarkt.
    Ringt kliniken och meddelat plus idag och fått ultraljud den 30 nov. längtar!

• shrigley
    shrigley skrev 2016-11-14 10:11:53 följande:
    Nej, jag fick v 2-3 förra måndagen när jag testade (två dagar efter TD som var på min 15e ruvardag). Var helt övertygad om att det skulle visa 3+ nu när jag enligt beräkningarna ska gå in i v 7 imorgon... :( bådar inte gott!
    Pratade med kliniken, de sade bara att jag skulle vänta till UL som är 24 nov så får vi se det. Att jag skulle försöka att inte oroa mig, men höra av mig om jag börjar blöda.. Känner mig ganska knäckt. Hade massa symptom förra veckan men de senaste dagarna är det dött. Orkar inte detta
  • Filli89

Mina symptom har oxå avtagit oroar mig för ett MA här oxå, brösten ömmar mindre o illamåendet finns där nånstans men inte som tidigare. O flytningar som aldrig förr usch de rinner nästan, slutade med crinone för ett par dagar sen för Gyn på klinken sa att de är av den ja får sammandragningar men det kommer ut klumpar tills idag.

• shrigley
    Filli89 skrev 2016-11-14 16:16:56 följande:

Mina symptom har oxå avtagit oroar mig för ett MA här oxå, brösten ömmar mindre o illamåendet finns där nånstans men inte som tidigare. O flytningar som aldrig förr usch de rinner nästan, slutade med crinone för ett par dagar sen för Gyn på klinken sa att de är av den ja får sammandragningar men det kommer ut klumpar tills idag.

Ja, brösten känns knappt av längre och då går jag fortfarande på Lutinus 3 ggr/dag som ju ger bl a ömmande bröst. Känner inget "därnere" heller,mer än som knivar som när man har fått dålig mage...   Jag har inte känslan av att någt växer därnere. Idag har jag mina tightaste byxor på mig - utan problem och utan att må illa. Jag börjar mer o mer tro att det är kört för min del.
  • shrigley
    Filli89 skrev 2016-11-14 16:16:56 följande:

Du har väl varit på UL och sett hjärta ticka förresten?
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2016