• Kärleksbarn00

Vi som plussat efter IVF hösten 2016

Hej!
    Tänkte vi kunde samla alla som plussat och följas åt under resan mot slutmålet <3

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2016
  • hope88
    Lee*** skrev 2016-11-17 12:59:30 följande:

Ja, det känns skönt att barnet är frisk. Men tyvärr så kan jag inte glädjas fullt ut men jag är inte direkt orolig heller, tror nog för man vill vara förbered om det skulle vara ngt, men sorgen kommer ju inte kännas mindre för att man inte kunde gjädjas, men det är svårt då vi fick MA förra gången o att jag har haft väldigt sparsam brun flytning.

Hur är din värk med tanke på foglossning?

Förstår det! Tog ni reda på kön?

Jag är också orolig. Har kanske 2 dagar av 7 i veckan då jag inte oroar mig. Så jobbigt vill ju kunna njuta av graviditeten men har svårt för det.

Nä sorgen kommer slå mot en som en tsunami ändå. Hoppas verkligen att vi får våra mirakel nästa år <3

Ligamenten känner jag av dagligen när jag rör mig. Foglossningen är si så där med. Väldigt ont i svanskotan. Men det är som det är. Ska träffa läkaren på mvc på måndag och sen måste jag införskaffa mig ett foglossningsbälte.
  • Lee***
    hope88 skrev 2016-11-18 13:37:21 följande:

Förstår det! Tog ni reda på kön?

Jag är också orolig. Har kanske 2 dagar av 7 i veckan då jag inte oroar mig. Så jobbigt vill ju kunna njuta av graviditeten men har svårt för det.

Nä sorgen kommer slå mot en som en tsunami ändå. Hoppas verkligen att vi får våra mirakel nästa år <3

Ligamenten känner jag av dagligen när jag rör mig. Foglossningen är si så där med. Väldigt ont i svanskotan. Men det är som det är. Ska träffa läkaren på mvc på måndag och sen måste jag införskaffa mig ett foglossningsbälte.

Nej, vi tog inte reda på könet, där var vi väldigt överens.

Inatt kände jag av livmodern mycket, drog o spändes. Stack även till på sidorna när jag skulle vända mig om, händer lite då och då. Men det är en härlig känsla speciellt då jag inte känt så mkt i några dagar. Börjar svullna upp innan lunch ,lär nog bli ett mammabyxor snart.

Tråkigt att du har ont, hoppas att bältet hjälper o att du inte får för ont för tidigt. Men samtidigt vill man ha symtom...
  • hope88
    Lee*** skrev 2016-11-18 15:24:55 följande:

Nej, vi tog inte reda på könet, där var vi väldigt överens.

Inatt kände jag av livmodern mycket, drog o spändes. Stack även till på sidorna när jag skulle vända mig om, händer lite då och då. Men det är en härlig känsla speciellt då jag inte känt så mkt i några dagar. Börjar svullna upp innan lunch ,lär nog bli ett mammabyxor snart.

Tråkigt att du har ont, hoppas att bältet hjälper o att du inte får för ont för tidigt. Men samtidigt vill man ha symtom...

Okej vi var för nyfikna :)

Skönt det är helt normalt :) Samma sak här nästan dagligen. Hehe ja :) Jag köpte mina samma dag som svaret från nipt kom ;)

Jo men precis är skönt att känna att kroppen gör sitt men å andra sidan inte så skönt men allt är värt det :)
  • druvan52

Jag gjorde ett privat UL häromdagen. Var då i v 10+0 men fostret såg ut att vara 10+4. Dock läst att det kan variera med +/- 21% så väljer att inte oroa mig. Man såg en navelsträng. Så jag tänkte nog trappa ned Lutinus till varannan dag nu i nån vecka till.

• Mulelen
    druvan52 skrev 2016-11-19 10:45:05 följande:

Jag gjorde ett privat UL häromdagen. Var då i v 10+0 men fostret såg ut att vara 10+4. Dock läst att det kan variera med +/- 21% så väljer att inte oroa mig. Man såg en navelsträng. Så jag tänkte nog trappa ned Lutinus till varannan dag nu i nån vecka till.

Kan lutinus påverka storleken?
  • hope88
    druvan52 skrev 2016-11-19 10:45:05 följande:

Enligt min ultraljudstekniker och gyn som gjort ultraljud är det bättre att barnet är större än mindre i den veckan man är i. Vår lille har legat 3-4 dagar före vid de ul jag gjort och det har de sett som positivt så oroa dig inte :)
  • druvan52
    Mulelen skrev 2016-11-19 12:32:48 följande:

Kan lutinus påverka storleken?

Inte vad jag vet men jag skrev lite tokigt, tror det är bra med lutinus tills man ser en navelsträng (men kan ha missuppfattat), men att det sen inte fyller nån direkt funktion.
  • druvan52
    hope88 skrev 2016-11-19 12:41:32 följande:

Enligt min ultraljudstekniker och gyn som gjort ultraljud är det bättre att barnet är större än mindre i den veckan man är i. Vår lille har legat 3-4 dagar före vid de ul jag gjort och det har de sett som positivt så oroa dig inte :)

Ja det låter ju faktiskt rimligt Och man får ju välja lite vad man ska oroa sig för????
  • hope88
    druvan52 skrev 2016-11-19 13:20:34 följande:

Ja det låter ju faktiskt rimligt Och man får ju välja lite vad man ska oroa sig för????

Ja för då växer den som den ska :) är den för liten kan det bero på att den inte växer som den ska. Det behöver inte vara negativt men kan vara.

Precis finns så mycket mer att oroa sig för som vi märkt ;)

Är i v13+3 idag men enligt ul är bebis 14+0 nu då. Synd att vi inte får bli framflyttade som ivfgravida :p
  • Lee***

Vid mitt senaste ul så var jag 10+2 men fostret var i storlek 10+4 , bm sa inget om det. Om du googlar storlekar så kommer du även att se att det skiftar.

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2016