• Kärleksbarn00

Vi som plussat efter IVF hösten 2016

Hej!
    Tänkte vi kunde samla alla som plussat och följas åt under resan mot slutmålet <3

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2016
  • Lee***

Beklagar verkligen för er som det skit sig för, finns inga ord. Var själv där förra graviditeten o det var nog en av mina värsta dagarna i mitt liv, den smärtan går inte ens att beskriva... förstår att man inte orkar just då, kände samma. Men någonstans får man orken tillbaka, vi tog en paus på 6 månader inkl sommaren.

Dessa bruna flytningar som man bara inte vill se. Kom i går morse för mig också, bröt ihop ungefär samma tid som förra gången dock har det inte kommit något mer o bm tycker att det är nog ingen fara o att jag skall vänta tills det kommer röda flytningar innan jag kommer in för ul. Hon sa även att det är vanligt i början. Ju visst det vet jag också , men oron släpper inte pga det!!! Har dock inte kommit mer. Så det är skönt...

• Kärleksbarn00

Jag var inne på kvinnokliniken idag också då en läkare till skulle bedöma MA. Fick en läkare som inte hittade min livmoder och tyvärr inte heller kunde kommunicera med mig. Blev helt knäckt efter att ha väntat 4 h på akuten. Tillslut kom en annan läkare och sa att hon tycke vi skulle avvakta en vecka och se om det hände något i livmodern eller om kroppen förstår att jag har fått missfall och stöter ut självmant. Blir ju egentligen bara att ge kroppen lite tid, för att det skulle ske under med kroppen och det från igår (V8+2) saknades hjärtaktivitet och fostret bara var 5mm till att ett mirakel skulle ske på en vecka är lika med noll. Tyvärr. Även hur mycket man skulle vilja hoppas

• Filli89
    shrigley skrev 2016-11-14 16:31:09 följande:
    Du har väl varit på UL och sett hjärta ticka förresten?
    Jo de har jag gjort men d lugnar mig inte så värst mkt tyvärr då jag sett hjärtat slå förr och det slutade ändå dåligt.
  • druvan52
    Kärleksbarn00 skrev 2016-11-14 08:12:22 följande:

Jag får tyvärr lämna denna grupp då jag fick konstaterat MA. Livet känns som jävla orättvist, tror faktiskt inte jag orkar utsätta mig för fler ivf:er och gå igenom detta psykiskt fler gånger. Önskar er alla lycka till <3

Vad ledsamt, har inget bra att säga annat än att livet är orättvist
  • druvan52
    Filli89 skrev 2016-11-14 16:16:56 följande:

Mina symptom har oxå avtagit oroar mig för ett MA här oxå, brösten ömmar mindre o illamåendet finns där nånstans men inte som tidigare. O flytningar som aldrig förr usch de rinner nästan, slutade med crinone för ett par dagar sen för Gyn på klinken sa att de är av den ja får sammandragningar men det kommer ut klumpar tills idag.

Får man sammandragningar av crinone? Jag har fortsatt med lutinus 1x1 men är nu i v 9+4 - borde man sluta med det nu? Eller fortsätta till v 12 som några tipsat om? Eller ta en varannan dag?
  • hope88
    druvan52 skrev 2016-11-14 19:52:27 följande:

Får man sammandragningar av crinone? Jag har fortsatt med lutinus 1x1 men är nu i v 9+4 - borde man sluta med det nu? Eller fortsätta till v 12 som några tipsat om? Eller ta en varannan dag?

Jag tog lutinus 1x1 fram till v.12+0. Nu tar jag 1 tabl varannan dag fram till imorgon v.12+6
  • Happysmåland

Vad tråkigt kärleksbarn00. Beklagar verkligen . Om ni skall försöka igen så vill jag rekommendera chinese medical center i Stockholm. Jag vet så många som blivit hjälpta med barnlöshet. Misslyckade ivf:er. Missfall. De kan " behandla"på distans. Bara ett litet tips från mig. Önskar er självklart all lycka i framtiden.

• Filli89
    druvan52 skrev 2016-11-14 19:52:27 följande:
    Jag fick sammandragningar och orgasmer i sömnen som gör hemskt ont av crinone visste dock inte att det var df förän gyn sa det,då kopplade jag för ja har inte fått det dessa dagar jag inte använt. Min tanke var att fortsätta så långt så möjligt i förebyggande syfte för MF och gyn sa att ja fick göra som ja ville eftersom det inte skadar, men har inte tagit på ett par dagar för värkarna ja får på natten är hemska. Om du inte känt något särkilt är det nog okej jag skulle fortsätta med de om jag vore du.
  • shrigley
    Filli89 skrev 2016-11-14 19:39:12 följande:

Jo de har jag gjort men d lugnar mig inte så värst mkt tyvärr då jag sett hjärtat slå förr och det slutade ändå dåligt.

Nej jag vet. Jag fick MF i v 11 den enda gången tidigare jag varit gravid, så hemskt. Men tror inte jag har något hjärttickande på gång den här gången tyvärr.. imorgon bitti ska jag testa igen med morgonurin, återkommer.
  • Humla85a

Vad ledsen jag blir för er som det blir tjorv för

Livet är så j**la orättvist! Jag menar vi som längtar och kämpar och gråter oss till sömns över dumma tant röd, och så finns det folk som blir på smällen både här o där och som inte ens vill!!! ARG är bara förnamnet!

Hoppas verkligen allas vår tur kommer.

Själv är jag fortfarande sjukt orolig så var tvungen att ta ett nytt test imorse, bara för att se att där fortfarande var ett plus. (Och det var det)

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2016