Vi som plussat efter IVF hösten 2016
Hej!
Tänkte vi kunde samla alla som plussat och följas åt under resan mot slutmålet <3
Hej!
Tänkte vi kunde samla alla som plussat och följas åt under resan mot slutmålet <3
Precis, det verkar kunna skifta 20%, så jag tar iaf just det med ro:)
Vi gjorde ett andra UL igår bara för att helt säkert kunna konstatera att det inte fanns nån graviditet på gång, jag var igår 6+4. Och nej, tom hinnsäck som hade fortsatt växa - utan vare sig gulkropp el foster. Imorgon ska vi träffa kliniken och, hoppas jag, få hjälp med att få igång en blödning så att vi kan gå vidare o lämna detta försök bakom oss. Lutinus slutade jag med, på eget bevåg, redan för ett par dagar sen när vi gjorde första negativa UL.
Är såklart såå ledsna men funderar redan på nästa försök. Om vi ska göra ny IVF o plocka ut färska (men gamla 41-åriga ägg) eller tina upp några av mina 12 obefruktade ägg som jag frös ner för tre år sedan (och hoppas de klarar upptiningen). Vad skulle ni ha gjort?
Vi gjorde ett andra UL igår bara för att helt säkert kunna konstatera att det inte fanns nån graviditet på gång, jag var igår 6+4. Och nej, tom hinnsäck som hade fortsatt växa - utan vare sig gulkropp el foster. Imorgon ska vi träffa kliniken och, hoppas jag, få hjälp med att få igång en blödning så att vi kan gå vidare o lämna detta försök bakom oss. Lutinus slutade jag med, på eget bevåg, redan för ett par dagar sen när vi gjorde första negativa UL.
Är såklart såå ledsna men funderar redan på nästa försök. Om vi ska göra ny IVF o plocka ut färska (men gamla 41-åriga ägg) eller tina upp några av mina 12 obefruktade ägg som jag frös ner för tre år sedan (och hoppas de klarar upptiningen). Vad skulle ni ha gjort?
Ja, kanske ligger nåt i det. Samtidigt är det nu enda chansen för mig att fortfarande kunna få ut färska ägg.. om 1-2 år kanske det är kört helt o hållet.
Vi var på UL idag på kliniken (tidigare UL de senaste dagarna har varit privat), och de kunde fortfarande inte se något embryo eller gulsäck, bara att hinnsäcken fortsätter att växa med ca 1 mm per dag. Jag är idag i v 6+9 (...). De vill fortfarande inte säga 100% definitivt att det är KÖRT, utan vill att jag ska tillbaks en andra gång på fredag - innan jag får Cytotec för att avsluta graviditeten. Det är bra att de är noggranna och vill vara bombsäkra (finns tyvärr fall där skrapning skett eller aborttabletter tagits för att sedan upptäcka att det fanns ett foster....), men för oss är graviditetsmisslyckandet redan ett faktum.I helgen gick vi ut o tröstade oss med en brakmiddag och massa vin, nu vill jag bara gå vidare, få en blödning (naturligt el framkallat) för att kunna tänka på nästa steg.
Själv upplevde jag första morgonillamåendet idag. Urk. Inget kräks tack o lov. Men mår fortfarande lite pyton. Och imorgon är det då äntligen dags för ultraljud! Nervös så jag går åt.
Vad händer om dom inte hittar nått tickande? Åh herregud vad gör jag då ?!!
Själv upplevde jag första morgonillamåendet idag. Urk. Inget kräks tack o lov. Men mår fortfarande lite pyton. Och imorgon är det då äntligen dags för ultraljud! Nervös så jag går åt.
Vad händer om dom inte hittar nått tickande? Åh herregud vad gör jag då ?!!
v 8? Jag går in i v 7 imorgon och får bara i mig gröt och clementiner........ Nästa vecka är det ultraljud för oss. Jag är också hemskt nervöst. Det MÅSTE vara ett tickande!
Typjag: är det ert första barn? Min man har 2 sen tidigare men det är mitt första