• Kärleksbarn00

Vi som plussat efter IVF hösten 2016

Hej!
    Tänkte vi kunde samla alla som plussat och följas åt under resan mot slutmålet <3

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2016
  • typjag
    Humla85a skrev 2016-11-21 12:46:11 följande:

Typjag: är det ert första barn? Min man har 2 sen tidigare men det är mitt första

Ja! Första barnet på fjärde ivfet efter 1.5 jobbiga års försök . Så lycklig!
  • Humla85a
    typjag skrev 2016-11-21 16:33:31 följande:

Ja! Första barnet på fjärde ivfet efter 1.5 jobbiga års försök . Så lycklig!

Själv vågar jag knappt vara glad, om något går fel...
  • typjag
    Humla85a skrev 2016-11-21 18:27:31 följande:

Själv vågar jag knappt vara glad, om något går fel...

Är också orolig mycket men tror mycket lugnar sig efter ultraljudet om allt ser bra ut då!
  • typjag

Hej! Nästa vecka ska jag på första ultraljudet i v. 8 - får man med ett foto då? Någon som vet? Vad brukar man se om allt är ok?
    När görs KUBtestet? och när är nästa ultraljud från MVC? Nån som vet?

• Filli89
    typjag skrev 2016-11-22 08:30:54 följande:

Hej! Nästa vecka ska jag på första ultraljudet i v. 8 - får man med ett foto då? Någon som vet? Vad brukar man se om allt är ok?
    När görs KUBtestet? och när är nästa ultraljud från MVC? Nån som vet?

Hej. Jag fick inget foto, det du får reda på vid tidiga ul, är om fostret fastnat rätt, om hjärtat tickar o strl, samt om det är en lr flera foster. Du kan redan nu boka tid på mvc men då är det inte ul utan inskrivning, du får generell info om graviditet, böcker osv gällande mat och kost, väga dig o din längd och blodprov, för eventuella sjukdomar osv. Sen får Du välja om du vill göra kub i v12, vilket är frivilligt. jag valde sist att inte göra kub men att jag ändå ville ha ett ul vid det tillfället, tyvär kom vi inte riktigt dit då. Men nu är det nya tag v10 idag och jag har fått extra ul hos klinken på torsdag. Hoppas det går bra för dig. <3
  • hope88
    shrigley skrev 2016-11-21 10:57:40 följande:

Ja, kanske ligger nåt i det. Samtidigt är det nu enda chansen för mig att fortfarande kunna få ut färska ägg.. om 1-2 år kanske det är kört helt o hållet.

Vi var på UL idag på kliniken (tidigare UL de senaste dagarna har varit privat), och de kunde fortfarande inte se något embryo eller gulsäck, bara att hinnsäcken fortsätter att växa med ca 1 mm per dag. Jag är idag i v 6+9 (...). De vill fortfarande inte säga 100% definitivt att det är KÖRT, utan vill att jag ska tillbaks en andra gång på fredag - innan jag får Cytotec för att avsluta graviditeten. Det är bra att de är noggranna och vill vara bombsäkra (finns tyvärr fall där skrapning skett eller aborttabletter tagits för att sedan upptäcka att det fanns ett foster....), men för oss är graviditetsmisslyckandet redan ett faktum.I helgen gick vi ut o tröstade oss med en brakmiddag och massa vin, nu vill jag bara gå vidare, få en blödning (naturligt el framkallat) för att kunna tänka på nästa steg.

Stor stor kram!
  • typjag
    Filli89 skrev 2016-11-22 09:11:28 följande:
    Hej. Jag fick inget foto, det du får reda på vid tidiga ul, är om fostret fastnat rätt, om hjärtat tickar o strl, samt om det är en lr flera foster. Du kan redan nu boka tid på mvc men då är det inte ul utan inskrivning, du får generell info om graviditet, böcker osv gällande mat och kost, väga dig o din längd och blodprov, för eventuella sjukdomar osv. Sen får Du välja om du vill göra kub i v12, vilket är frivilligt. jag valde sist att inte göra kub men att jag ändå ville ha ett ul vid det tillfället, tyvär kom vi inte riktigt dit då. Men nu är det nya tag v10 idag och jag har fått extra ul hos klinken på torsdag. Hoppas det går bra för dig. <3
    vilken klinik var du på där du inte fick ett foto i v 8?

• hope88

Humla85a hur gick det med ultraljudet? Hoppas det gick bra <3

Typjag; Vi fick bild:) Fråga så får ni säkert :) Svarade lite mer i andra tråden på dina frågor :)

Hur mår du nu Filli89? Härligt med v10! En vecka framåt! Hoppas allt går bra på ultraljudet på torsdag. Förstår att ni vill kolla igen <3 Det kommer gå bra!

Imorgon är det v15 för mig :) Längtar till RUL! Så nervös men vill ha det gjort.

Hur mår ni annars? Själv är man förkyld. Hosta och dundertäppt. Ingen feber så mycket apelsiner och varmt vatten med honung går åt här nu hehe.

• hope88

RUL blir 23/12 i v18+2. Kul att se plutten igen men är orolig att något ska vara fel men hoppas vår kämpe är frisk <3

• Filli89
    typjag skrev 2016-11-22 10:21:45 följande:
    vilken klinik var du på där du inte fick ett foto i v 8?

St göran. Man kanske får bild ja har ingen aning faktist. jag har dock inte tänkt på de. Ska fråga på torsdag isf.
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2016