• Kärleksbarn00

Vi som plussat efter IVF hösten 2016

Hej!
    Tänkte vi kunde samla alla som plussat och följas åt under resan mot slutmålet <3

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2016
  • Filli89
    shrigley skrev 2016-11-16 13:05:40 följande:
    Jag gjorde som du sade, ett privat VUL på lunchen. Komstaterades att det bara fanns en hinnsäck, inget foster inte ens en gulsäck. Allt avstannat i v 4 sannolikt. Är så knäckt.
    Oj såg inte detta.. Fy vad hemskt. Kan inte skriva något för att du ska må bättre men jag hoppas innerligt att du lyckas ta dig upp när du orkar igen. Ta din tid. Hoppas att det snart blir din tur. Förstår exakt hur det känns. <3
  • shrigley
    Filli89 skrev 2016-11-16 17:00:26 följande:

Oj såg inte detta.. Fy vad hemskt. Kan inte skriva något för att du ska må bättre men jag hoppas innerligt att du lyckas ta dig upp när du orkar igen. Ta din tid. Hoppas att det snart blir din tur. Förstår exakt hur det känns. <3

Som om det inte kunde bli värre. Rusade in på första bästa lunchhak o bälgade i mig några glas vin medan tårarna sprutade, tänkte det här kunde jag åtminstone få trösta mig med. En tim senare ringer IVFkliniken upp mig efter att de sett UL-bilderna jag mailat mellan gråtattackerna. "Det ser onekligen mörkt ut för dig, men det är inte kört än" sade läkaren. "Det är ännu tidigt, de kanske inte undersökt dig på rätt sätt, vi måste vänta till v8 innan vi vet med säkerhet att det inte funkat. Men oavsett är det svårt att se att det kan utvecklas till en bra graviditet. Men fortsätt ändå behandlingen ett tag till" . Va? Tänkte genast på allt vinet, var lullig i telf. Så det kanske ändå fanns en minimal strimma hopp trots att UL-sköterskan dömt ut mig? Chansen dock minimal. En timme senare började jag blöda.. inte mkt men rött.
  • Lee***
    shrigley skrev 2016-11-16 17:17:39 följande:

Som om det inte kunde bli värre. Rusade in på första bästa lunchhak o bälgade i mig några glas vin medan tårarna sprutade, tänkte det här kunde jag åtminstone få trösta mig med. En tim senare ringer IVFkliniken upp mig efter att de sett UL-bilderna jag mailat mellan gråtattackerna. "Det ser onekligen mörkt ut för dig, men det är inte kört än" sade läkaren. "Det är ännu tidigt, de kanske inte undersökt dig på rätt sätt, vi måste vänta till v8 innan vi vet med säkerhet att det inte funkat. Men oavsett är det svårt att se att det kan utvecklas till en bra graviditet. Men fortsätt ändå behandlingen ett tag till" . Va? Tänkte genast på allt vinet, var lullig i telf. Så det kanske ändå fanns en minimal strimma hopp trots att UL-sköterskan dömt ut mig? Chansen dock minimal. En timme senare började jag blöda.. inte mkt men rött.

Beklagar verkligen, vet tyvärr hur det känns. Förjävligt rent ut sagt. Ta hand om dig o ta den tid du behöver för nya tag
  • Humla85a

Jag gjorde som du sade, ett privat VUL på lunchen. Komstaterades att det bara fanns en hinnsäck, inget foster inte ens en gulsäck. Allt avstannat i v 4 sannolikt. Är så knäckt.

• hope88

Fy fan :( Blir så ledsen :( Tänker på dig! Ta hand om dig. Låt alla känslor få komma ut och gör sånt som du mår bäst av nu. När du orkar ta nya tag! En dag kommer du sitta där med ditt mirakel och ha glömt all den här jäkla smärtan och kämpandet vi får genomgå.

Stor stor kram!
  • hope88
    Filli89 skrev 2016-11-16 13:07:25 följande:

I natt drömde jag Att jag började blöda. Fy vad hemskt det var. Det är nog pga min rädsla men ändå. För innan jag såg hur många embryon som fäst hade jag en dröm om ett MF jag fick på toaletten med fyra embryon i. Hemsk livliga drömmar ja har. Bara ingen av de blir sann. V9 för mig idag har tid nästa torsdag igen för o se om den andra tvillingen gått tillbaka av sig själv lr vad som hänt med den.

Dessa drömmar alltså.. Kroppen spelar en ett spratt! Har också väldigt verklighetstroende drömmar. Mycket obehagliga. Har förstått att det är vanligt.

Skönt att ha kommit in i v9 det går framåt :) Hoppas allt der bra ut på ul, då är du i v10 också!

Gick in i v14 idag och igår tog jag sista lutinusen. Läskigt men hoppas nu att kroppen ska göra sitt.

Hur mår du annars?
  • Filli89
    hope88 skrev 2016-11-16 18:02:55 följande:
    Dessa drömmar alltså.. Kroppen spelar en ett spratt! Har också väldigt verklighetstroende drömmar. Mycket obehagliga. Har förstått att det är vanligt.

Skönt att ha kommit in i v9 det går framåt :) Hoppas allt der bra ut på ul, då är du i v10 också!

Gick in i v14 idag och igår tog jag sista lutinusen. Läskigt men hoppas nu att kroppen ska göra sitt.

Hur mår du annars?
    Jaa jag hoppas verkligen det kommer något gott ur detta när Man fått gå igenom allt detta.

Varje vecka för mig är framsteg, rädslan för varje känning av mensvärk, håller tiden för hur lång varje verk håller osv. Vi får se helt enkelt. Time Will tell.

Idag mår jag hyffsat. Har spytt alla andra dagar hittills exakt allt jag äter, pratade med klinken och de sa Att jag måste åka till sjukhuset o få dropp o eventuellt sjukskriva mig om det fortsätter. Min chef vet så hon förstår. Allt e värt så länge det kommer ett barn i slut ändan. Själv då hur mår du?
  • druvan52

Vad ledsamt
  • druvan52
    hope88 skrev 2016-11-16 11:28:08 följande:

Vecka 14 idag <3

Tog sista lutinusen samt innohep inj (blodförtunnande) igår efter överstimuleringen, så skönt :) Nu är det bara väntan på RUL och hoppas på att allt ska gå bra tills dess!

Vilka veckor är ni i nu allihopa? :)

Härligt med v 14! Jag gick just in i v 11. Tänkte boka ett privat ultraljud i dagarna eftersom mitt nästa är först om 3v och mina symtom varierar från massa till ibland inga alls. Vill hellre veta än att inte veta.
  • hope88
    Filli89 skrev 2016-11-16 23:18:15 följande:

Jaa jag hoppas verkligen det kommer något gott ur detta när Man fått gå igenom allt detta.

Varje vecka för mig är framsteg, rädslan för varje känning av mensvärk, håller tiden för hur lång varje verk håller osv. Vi får se helt enkelt. Time Will tell.

Idag mår jag hyffsat. Har spytt alla andra dagar hittills exakt allt jag äter, pratade med klinken och de sa Att jag måste åka till sjukhuset o få dropp o eventuellt sjukskriva mig om det fortsätter. Min chef vet så hon förstår. Allt e värt så länge det kommer ett barn i slut ändan. Själv då hur mår du?

Det hoppas verkligen jag med för oss alla!

Samma här varje vecka är ett steg framåt. Men vännen! Förstår att molvärken är jobbig. Jag har ganska ont emellanåt speciellt på sidorna. Tror det är helt normalt. Det växer en massa där i nu. Men förstår oron för jag blir också orolig ibland. Barnmorskan sa att värken när livmodern växer kan göra rejält ont.

Det där låter inte alls kul :( Ja tycker också du ska vända dig till sjukhuset och få dropp. Viktigt att du orkar med kroppen. Hoppas att vändningen släpper nu med illamåendet <3

Precis när vi får våra mirakel kommer allt detta vara ett minne blott :) Jag mår väl bra. Ont i ligamenten, känner av dem rejält när jag nyser eller reser mig från sittandes till stående. Foglossningen blir inte bättre så ska till läkaren på mvc på måndag och prata. Men så länge den lille mår bra så är jag nöjd :)
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2016