• varkamptillettplus

IVF november 2016

Hej!

Jag och min make har försökt att bli gravida sen 2011. Vi började vår utredning mars i år och där hittade dom att maken har få med spermier så vi måste göra IVF med ICSI. Vi påbörjar vårt första IVF försök i början av november då jag har fått min mens, vi kommer att köra på korta protokollet. 

Någon fler som påbörjar IVF då? 

• Svar på tråden IVF november 2016
  • synthetical
    mickaa skrev 2016-11-11 08:31:55 följande:

Åh vad spännande:) håller allt vad ja kan hålla

Wohoo :)
  • mickaa
    synthetical skrev 2016-11-11 16:00:56 följande:

Wohoo :)

GRATTIS;) VILKEN RUVDAG ÄR DET.? gud vad kul;)
  • Busfrö10

Grattis!!!

Idag har jag varit på ul och ska göra äp på måndag =) 
    Jag är så osäker på hur jag kommer kunna jobba nästa vecka. Ska förmodligen sätta in embryot på onsdag. Jag jobbar kväll på onsdag och sen tors och fredag med. Ska jag sjukskriva mig hela veckan eller? Verkar vara jätteolika hur folk har mått efteråt. Men det känns ju spontant som att efter onsdagen bör man ta det lugnt?

• synthetical
    mickaa skrev 2016-11-11 16:20:26 följande:

GRATTIS;) VILKEN RUVDAG ÄR DET.? gud vad kul;)

Hej idag är det rd 11 :)
  • Tuttis

Hej hej. Kikar in här för lite pepp.. Är det någon Som har svettats sjukligt mycket under ruvartiden? Är på dag 3, 4 ( FET med en blastocyst) om man räknar insättningsdag. Idag känns inte bra... svettas alltid när mensen är pågång. Bläääää

• mickaa
    Tuttis skrev 2016-11-11 18:21:51 följande:

Hej hej. Kikar in här för lite pepp.. Är det någon Som har svettats sjukligt mycket under ruvartiden? Är på dag 3, 4 ( FET med en blastocyst) om man räknar insättningsdag. Idag känns inte bra... svettas alltid när mensen är pågång. Bläääää

Hej. Ja har svettats mkt

Men mest under sovtid. Är på ruvdag 5 nu. Känner mig typ febrig som lite frossa typ. Men din mens borde cäl ändå inte kom nu.?
  • Muffins2017
    Busfrö10 skrev 2016-11-11 16:23:49 följande:

Grattis!!!

Idag har jag varit på ul och ska göra äp på måndag =) Jag är så osäker på hur jag kommer kunna jobba nästa vecka. Ska förmodligen sätta in embryot på onsdag. Jag jobbar kväll på onsdag och sen tors och fredag med. Ska jag sjukskriva mig hela veckan eller? Verkar vara jätteolika hur folk har mått efteråt. Men det känns ju spontant som att efter onsdagen bör man ta det lugnt?

Jag ska också sätta in embryo på onsdag, frysförsök från 2012!

Man brukar intr må dåligt fysiskt under ruvartiden så om du mår bra av att jobba och inte har ett supertungt jobb så ska det inte vara ngt problem.
  • Tuttis
    Muffins2017 skrev 2016-11-11 18:32:52 följande:

Man brukar intr må dåligt fysiskt under ruvartiden så om du mår bra av att jobba och inte har ett supertungt jobb så ska det inte vara ngt problem.

Jag svettas bara på natten. Men brukar göra det inför mens. Tycker dock det ör väldigt tidigt.. vi har gjort så många försök (7 ivf och 3 äggdonation ) så jag ör så himla nojjig denna gång. Första gången allting såg perfekt ut.
  • Busfrö10
    Muffins2017 skrev 2016-11-11 18:32:52 följande:

Oh spännande! 

Ok, men då vet jag, Har sjukskrivit mig mån till ons i alla fall, ska ju plocka ut på måndag. Men då kanske jag kan jobba torsdag fredag då =)
  • mickaa

Är nu på ruvdag 7 och har såklart inte kunna hålla mig. Testade på ruvdag 4 för att de om ovitriell en gått ur. De hade den ej var extremt svagt. Så testade ruvdag 6 för o kolla igen. O då är de 10 dagar sedan jag tog den. O det var tvär negativt. Vilket e gutt;) ska försöka hålla mig några dagar till innan jag kollar men de lär ju gå sådär.;p

Svar på tråden IVF november 2016