• varkamptillettplus

IVF november 2016

Hej!

Jag och min make har försökt att bli gravida sen 2011. Vi började vår utredning mars i år och där hittade dom att maken har få med spermier så vi måste göra IVF med ICSI. Vi påbörjar vårt första IVF försök i början av november då jag har fått min mens, vi kommer att köra på korta protokollet. 

Någon fler som påbörjar IVF då? 

• Svar på tråden IVF november 2016
  • Sjuttiosjuan
    Atuah skrev 2016-11-24 12:56:29 följande:

Tack för svar om äggplock.

Nu vart min ivf avbrutet vid ul 2 pga för få ägg :( så tråkigt. Så nu väntar vi in nästa mens som ska komma den 10e, men kommer den tidigare så kanske hinner dom sätta igång mig på högre dos hormonkur.

Sophiahemmet har julstängt sen, och kommer inte mensen innan den tionde så får vi vänta till mitten på januari :(

Men oj vad tråkigt:( Hur många blåsor hade du? Jag går via landstinget i Uppsala och har bara haft 3 resp 2 blåsor på sprutdag 8, bara fått ut ett ägg båda gångerna, andra plocket igår. Båda äggen har blivit befruktade och jag får tillbaka ett imorgon. Så himla ledsamt att avbryta, stackars dig:(
  • Atuah
    Sjuttiosjuan skrev 2016-11-24 15:56:15 följande:
    Men oj vad tråkigt:( Hur många blåsor hade du? Jag går via landstinget i Uppsala och har bara haft 3 resp 2 blåsor på sprutdag 8, bara fått ut ett ägg båda gångerna, andra plocket igår. Båda äggen har blivit befruktade och jag får tillbaka ett imorgon. Så himla ledsamt att avbryta, stackars dig:(
    Jag hade 4, men som inte var tillräckligt stora . Och de kände att det inte var värt att plocka ut, så vi ska prova med en högre dos gonal-f.

Var superledsen igår, tror hormonerna gav en extra kick haha, men nu känns det bra, det var ju bara en dålig cykel :)

Men så himla kul för dig, håller mina tummar för dig att det lilla guldkornet fäster :)
  • Sjuttiosjuan
    Atuah skrev 2016-11-24 20:19:18 följande:

Jag hade 4, men som inte var tillräckligt stora . Och de kände att det inte var värt att plocka ut, så vi ska prova med en högre dos gonal-f.

Var superledsen igår, tror hormonerna gav en extra kick haha, men nu känns det bra, det var ju bara en dålig cykel :)

Men så himla kul för dig, håller mina tummar för dig att det lilla guldkornet fäster :)

Tack, ja får hoppas det är bättre kvalitet än förra gången!

Ja, dom där hormonerna är ju lite jobbiga ibland men jag tycker du verkar ha en bra och positiv syn på det hela! Hoppas det går bättre nästa försök!!!
  • Gammeltanten

Idag kom mensen. Första gången jag inte blivit gravid vid ett försök. Ingen aning om vad vi ska göra nu. Om vi, framför allt jag, orkar gå igenom detta igen. Tveksamt.

• Busfrö10
    Gammeltanten skrev 2016-11-26 07:06:36 följande:

Idag kom mensen. Första gången jag inte blivit gravid vid ett försök. Ingen aning om vad vi ska göra nu. Om vi, framför allt jag, orkar gå igenom detta igen. Tveksamt.

Åh!! Fan vad värdo! Hade ni pratat innan om hur ni ville göra om det inte blev något? Vi har nog sagt att vi gör i alla fall ett till försök.

Själv är jag på ruvardag 10... sjukt nojig... Har mensvärk, mår illa till och från och sjukt trött... Men har varit extremt mycket runtomkring nu ett tag så inte så konstigt om jag är trött. Tänker att det KAN ju vara så att det funkar, att jag kommer plussa... MEN det kan ju också vara gammal hederlig mens på g....

När ska man våga på att göra ett test??
  • varkamptillettplus

10 november var vi på äggplock och fick ut 14 ägg. 
    15 november var vi tillbaka för återförening och fick en 5 dagars (blastocysta).

Idag är jag på ruvardag 11 och tog ett graviditetstest i morse (bild ovan),
    de visade positivt och jag är helt förvånad och de beror på att jag blöder.
    Det är typ som en vanlig mens men ändå inte och har molvärk/mensvärk till och från, ska ta ett nytt test om några dagar och se om de blir starkare.
    Jag har testdag 3 december.

• Gammeltanten
    Busfrö10 skrev 2016-11-26 11:52:55 följande:
    Åh!! Fan vad värdo! Hade ni pratat innan om hur ni ville göra om det inte blev något? Vi har nog sagt att vi gör i alla fall ett till försök.

Själv är jag på ruvardag 10... sjukt nojig... Har mensvärk, mår illa till och från och sjukt trött... Men har varit extremt mycket runtomkring nu ett tag så inte så konstigt om jag är trött. Tänker att det KAN ju vara så att det funkar, att jag kommer plussa... MEN det kan ju också vara gammal hederlig mens på g....

När ska man våga på att göra ett test??
    Vi firar nog jul nu och tar en ny funderare nästa år. Har ju iofs inte testat än, min testdag är i morgon men jag blöder mer än jag brukar så känns konstigt om det hade funnit något kvar där inne.

Jag måste dock säga att det är lättare att få mens än ett missfall. Om nu någon trodde något annat.
  • pelleandersson

Hej!

Jag är på ruvdag 3 och är fortfarande öm i magen efter allt pill och nålstick :( men är så glad att vi äntligen är ruvare! Min undran är: vad gör man om man är hård i magen? Vågar man ta i liksom eller ska man vara försiktig. Jagvhar tagit i lite å så och nu är hag nervös för att ha tryckt ut det... kan det hända???

• mickaa
    pelleandersson skrev 2016-11-28 15:06:18 följande:

Hej!

Jag är på ruvdag 3 och är fortfarande öm i magen efter allt pill och nålstick :( men är så glad att vi äntligen är ruvare! Min undran är: vad gör man om man är hård i magen? Vågar man ta i liksom eller ska man vara försiktig. Jagvhar tagit i lite å så och nu är hag nervös för att ha tryckt ut det... kan det hända???

Hej. Jag åt linfrön varje dag under ruvdag Anna första veckan pga förstoppning. Hjälpte mkt. Dock bara max 1 msk per dag. O de gör inget om du tar i;) blandade yoghurt o lite linfrön . Ingen laxerande effekt men enklare o få ur;)
  • jbnntn

Var på äggplock igår den 28/11 fick ut 23 ägg 11 befruktade. Blir återförande på lördag den 3/12. Låt tiden gå snabbt nu ????????

• Caizu
    varkamptillettplus skrev 2016-11-26 14:10:32 följande:

10 november var vi på äggplock och fick ut 14 ägg. 

15 november var vi tillbaka för återförening och fick en 5 dagars (blastocysta).

Idag är jag på ruvardag 11 och tog ett graviditetstest i morse (bild ovan),

de visade positivt och jag är helt förvånad och de beror på att jag blöder.

Det är typ som en vanlig mens men ändå inte och har molvärk/mensvärk till och från, ska ta ett nytt test om några dagar och se om de blir starkare.

Jag har testdag 3 december.

Kan det vara en nidblödning eller är det hormonerna som ligger kvar i kroppen? De varnar ju för det. Därav att de tycker man ska testa så "sent"

Själv satte vi in två embryon i söndags. Och allt går väl ok, testade å springa/jogga i Måndags men det gjorde fortfarande ont sedan äggplocket så jag får väl lugna mig. Fick just lite ont i ryggen/mensvärk och kollade kalendern. 5 dagar kvar till mens så det är ju lite märkligt. Ska göra gravtest 10 december och det är ju en vecka efter förväntad mens så jag får väl en indikation i helgen på hur det har gått om mensen kommer.

Glömde fråga om man ska fortsätta med vaginaltabletterna om man får mens. Nån som vet?
  • Caizu
    mickaa skrev 2016-11-29 09:19:08 följande:

Hej. Jag åt linfrön varje dag under ruvdag Anna första veckan pga förstoppning. Hjälpte mkt. Dock bara max 1 msk per dag. O de gör inget om du tar i;) blandade yoghurt o lite linfrön . Ingen laxerande effekt men enklare o få ur;)

Tänk bara på att inte köpa krossade linfrön. De kan nämligen innehålla ett gift. Typiskt bra å undvika :)
  • Busfrö10

Igår kom mensen med besked! Så det blev inget den här gången... Påt igen nästa mens!

• mickaa
    Caizu skrev 2016-11-30 17:07:55 följande:

Tänk bara på att inte köpa krossade linfrön. De kan nämligen innehålla ett gift. Typiskt bra å undvika :)

Nejdå;) bara hela o rena;p
  • jbnntn

Alla ni som blivit gravida i denna tråd. Jag har en fråga till er.

- vad gjorde ni samma dag och dagen efter insättning ?

????????

• Caizu

Otålig.. Testdag på lördag(10/12), har två nätter i rad vaknat och varit varm och svettig. Idag har jag typ kokat hela förmiddagen, ångrade att jag tog jacka på mig till jobbet.. Stora ömma bröst och tröttare än vanligt. Men allt utom att jag är onormalt varm kan ju förklaras med Lutinusen, så det är ju onödigt att spekulera men svårt att låta bli. Ingen mens i sikte än dock, inga symtom på mens alls, undrar dock hur rubbad cykeln kan vara från alla tillsatta hormoner..

Det positiva är att all ömhet i livmodern försvann i Måndags och nu kan jag jogga/träna som vanligt :)

Håll tummarna för mig! Har ju två embryon i magen vilket borde öka våra chanser rejält :)

• Hejhopp132

Jag undrar hur många dagar ni ska vänta från isättning till testdag? Får för mig att det är lite olika? Finns det någon anledning?

(testdag 27/12, 18 dagar efter isättning. Vårat 2:a ivf försök denna höst)

Svar på tråden IVF november 2016