• varkamptillettplus

IVF november 2016

Hej!

Jag och min make har försökt att bli gravida sen 2011. Vi började vår utredning mars i år och där hittade dom att maken har få med spermier så vi måste göra IVF med ICSI. Vi påbörjar vårt första IVF försök i början av november då jag har fått min mens, vi kommer att köra på korta protokollet. 

Någon fler som påbörjar IVF då? 

• Svar på tråden IVF november 2016
  • Caizu
    synthetical skrev 2016-11-11 16:00:56 följande:

Wohoo :)

Yeay!! Grattis :)
  • Caizu

Kul att det går framåt för alla :)

Själv har jag varit så nervös över sprutorna att jag nästan svimmat. Men ikväll gick det bra, trodde jag... Blanda Menopuren gick fint, likaså att dra upp medicinen och även att trycka in nålen och spruta in medicinen. MEN det skulle tydligen bara vara 300 ml idag... Inte 375 ml som de andra dagarna och som jag sprutade in idag????????????

Så imorgon får jag ringa Uppsala och se vad/jag ställt till med ..

• mickaa

Idag är det mer än 20 dagar sedan jag tog OVITRIELLE. Idag är det ruvardag 9. Embryot är 12 dagar gammalt.. testade svagt positivt 13e. Testade i morse. Ja e för glad för att kunna fatta att de är ett plus där. Men de e de va.?

• Caizu
    mickaa skrev 2016-11-15 07:58:57 följande:

Idag är det mer än 20 dagar sedan jag tog OVITRIELLE. Idag är det ruvardag 9. Embryot är 12 dagar gammalt.. testade svagt positivt 13e. Testade i morse. Ja e för glad för att kunna fatta att de är ett plus där. Men de e de va.?

Det där ser positivt ut. Håller tummarna:)
  • Busfrö10
    mickaa skrev 2016-11-15 07:58:57 följande:

Åh grattis!! Ser verkligen ut som ett plus!!
  • Gammeltanten

Hej!

Jag och min man är inne på vårt tredje försök. Dvs det sista "gratis"-försöket. Vi har kort protokoll. Första gången blev det MF bara några dagar innan vi skulle på vårt första graviditets-UL. Andra gången konstaterades MA vid första UL på MVC och misfallet började av sig själv några dagar senare så jag slapp ta någon medicin för att få ut det. Detta var i slutet av juni så det har tagit ett tag för oss att ge oss på det sista försöket. Vi har ju tyvärr aldrig fått något till frysen.

De två föregående gångerna har jag tagit Gonal-f och Orgalutran, Ovitrelle för ägglossning och Crinone efter äggplocket. Den här gången byttes Gonal-f ut mot Menopur. Krångligare att handha men det funkade bra ändå.

Har haft många fler biverkningar den här gången. Som t.ex. gasig mage.

Började med Menopur 187.5 enhter den 28:e oktober, Orgalutran den 1:a november. Var inne på VUL den 3:e och då höjdes dosen Menopur till 225 enheter. Andra VUL den 7:e november och till slut ÄP i fredags den 11:e november. 11 ägg plockades ur 11 äggblåsor. Dagen efter fick vi veta att bara ett befruktats och att de vill sätta in det på måndagen den 14:e november men vi skulle ringa in på morgonen för att få veta om det överlevt. Igår ringde jag och var övertygad om att vi skulle få beskedet att det dött men det såg fint ut och vi fick åka in och få tillbaka det.

Jag är en sådan som vägrar tjuvtesta så nu väntar jag på att det ska bli den 29:e november så jag får veta om det tagit sig denna gången också. Det har ju gått lite längre varje gång så jag har bestämt att den här gången ska det ta sig över den kritiska perioden och gå hela vägen.

Jag har inte lidit speciellt mycket under något av plocken. Däremot blir jag frustrerad på att sitta och vänta efteråt när jag måste kissa innan jag får åka hem. Pimplar vatten som en tok så det slutar med några droppar och sedan många stopp på hemvägen (vi har 20 mil till RMC i Malmö)

• mickaa
    Busfrö10 skrev 2016-11-15 09:29:20 följande:

Jag hoppas de. Ska ta i morgon igen för att säkerställa med cb digitala ;)
  • mickaa
    Busfrö10 skrev 2016-11-15 09:29:20 följande:

Jag hoppas de. Ska ta i morgon igen för att säkerställa med cb digitala ;)
  • jbnntn

Hej. Jag hoppar in här!

Vi har en dotter på naturlig väg sen 2011.

2 utomkvedshavandeskap ett nov 2012 och de andra jan 2013. 2 akutoperationer och 0 äggledare kvar. Ett misslyckat ivf 2013 då långa protokollet gjordes, blev överstimulerade.

Nu är vi igång igen med syskonförsök.

Det korta protokollet påbörjas torsdag den 17/11. Nu hoppas vi på fullträff. Vi bor i Värmland och kör på Nordic ivf i Göteborg, där har vi köpt 2 försök för 47000kr

Svar på tråden IVF november 2016