Gammeltanten skrev 2016-11-15 15:23:44 följande:
Hej!
Jag och min man är inne på vårt tredje försök. Dvs det sista "gratis"-försöket. Vi har kort protokoll. Första gången blev det MF bara några dagar innan vi skulle på vårt första graviditets-UL. Andra gången konstaterades MA vid första UL på MVC och misfallet började av sig själv några dagar senare så jag slapp ta någon medicin för att få ut det. Detta var i slutet av juni så det har tagit ett tag för oss att ge oss på det sista försöket. Vi har ju tyvärr aldrig fått något till frysen.
De två föregående gångerna har jag tagit Gonal-f och Orgalutran, Ovitrelle för ägglossning och Crinone efter äggplocket. Den här gången byttes Gonal-f ut mot Menopur. Krångligare att handha men det funkade bra ändå.
Har haft många fler biverkningar den här gången. Som t.ex. gasig mage.
Började med Menopur 187.5 enhter den 28:e oktober, Orgalutran den 1:a november. Var inne på VUL den 3:e och då höjdes dosen Menopur till 225 enheter. Andra VUL den 7:e november och till slut ÄP i fredags den 11:e november. 11 ägg plockades ur 11 äggblåsor. Dagen efter fick vi veta att bara ett befruktats och att de vill sätta in det på måndagen den 14:e november men vi skulle ringa in på morgonen för att få veta om det överlevt. Igår ringde jag och var övertygad om att vi skulle få beskedet att det dött men det såg fint ut och vi fick åka in och få tillbaka det.
Jag är en sådan som vägrar tjuvtesta så nu väntar jag på att det ska bli den 29:e november så jag får veta om det tagit sig denna gången också. Det har ju gått lite längre varje gång så jag har bestämt att den här gången ska det ta sig över den kritiska perioden och gå hela vägen.
Jag har inte lidit speciellt mycket under något av plocken. Däremot blir jag frustrerad på att sitta och vänta efteråt när jag måste kissa innan jag får åka hem. Pimplar vatten som en tok så det slutar med några droppar och sedan många stopp på hemvägen (vi har 20 mil till RMC i Malmö)
Hej!
Bara lite nyfiken, fick du ut fler ägg med Menopur än mef Gonal F? Vi är inne på andra försöket med Menopur fast nu långa protokollet. Fick bara ut 1 ägg sist men nu tar jag 400 Menopur så hoppas på bättre tur nu. UL på torsdag..
Tänkte bara om man skulle testa nåt annat nästa sväng:)