• varkamptillettplus

IVF november 2016

Hej!

Jag och min make har försökt att bli gravida sen 2011. Vi började vår utredning mars i år och där hittade dom att maken har få med spermier så vi måste göra IVF med ICSI. Vi påbörjar vårt första IVF försök i början av november då jag har fått min mens, vi kommer att köra på korta protokollet. 

Någon fler som påbörjar IVF då? 

• Svar på tråden IVF november 2016
  • Gammeltanten

Här har det varit tyst

Hoppas du mår bättre mickaa.

Det hra gått en vecka sedan ET nu och jag mår bra. Lite trög mage bara.

Hur mår ni andra efter ET?

• jbnntn

Hur påverkar överstimuleringen din graviditet mickaa? Jag vart överstimulerade på vårat första ivf som även blev neg. Men nu på detta försöket så såg de ut som om att jag kommer få göra totalfrys igen. Var på ultraljud idag och hade 17 blåsor varv den största på 16mm och ikväll är det endast sprutdag 7 med gonal-f. Väntar på samtal från läkaren för att se hur kommande planering ser ut.

• mickaa
    jbnntn skrev 2016-11-22 13:12:28 följande:

Hur påverkar överstimuleringen din graviditet mickaa? Jag vart överstimulerade på vårat första ivf som även blev neg. Men nu på detta försöket så såg de ut som om att jag kommer få göra totalfrys igen. Var på ultraljud idag och hade 17 blåsor varv den största på 16mm och ikväll är det endast sprutdag 7 med gonal-f. Väntar på samtal från läkaren för att se hur kommande planering ser ut.

Hej.den påverkar ingenting förutom att de inte känns as härligt att vara gravid just nu;) men just nu mår jag bättre, har ännu grad 2 men varit utan smärta i snart 2 dygn. Får lämna blodprover nästan varje dag samt ulv. Men det är helt ofarligt för embryot ;p jag hade 30 blåsor men de plockade bara 5 o ja fick ett direkt efter 3 dagar då ingen ös verkade bli. De kom först ja blev gravid. Men när du gör frys måste du vänta typ till nästa menscykel innan du får fet då.? Eller hur funkar de.?
  • Atuah

Så himla ängslig för äggplock. Har förstått att det är väldigt obehagligt, men på vilket sätt? Jag har ganska hög smärtgräns, är bara nyfiken på VAD det är som gör ont och så, någon som vill dela med sig?

• Busfrö10
    Atuah skrev 2016-11-22 19:51:00 följande:

Så himla ängslig för äggplock. Har förstått att det är väldigt obehagligt, men på vilket sätt? Jag har ganska hög smärtgräns, är bara nyfiken på VAD det är som gör ont och så, någon som vill dela med sig?

Hej!  Jag var asnervös! Men på riktigt, det jag tyckte var värst var när de satte nålen i armen =) 
    Sen får du ju smärtstillande, så du blir lite lullig. Det som var lite obehagligt var själva trycket när de "bökar" omkring med ultraljudstaven. Men det gick hur bra som helst!
    Men så här i efterhand borde jag inte ha oroat mig så innan. Så var lugn!

idag fick vi hem brev att de två ägg de skulle odla mer på inte tog sig, så det blev inga ägg i frysen för oss. Så nu håller vi tummarna för embryot jag ruvar på...Snart dag 8...
  • I  väntan

Någon av er som bloggar? Följer gärna andra som är inne i IVF-svängen. Känns mindre ensamt och inte lika nervöst när man kan följas åt. Vi ska snart göra vår första IVF och jag bloggar på www.ivantan.blogg.se 

Ha en fin kväll allihopa!

• Caizu

Jag var och plockade ägg igår, va ingen fara alls, men antar att det är individuellt. Kändes som ett "pmspanikhugg" vid varje äggblåsa som tömdes inte värre. Blödde knappt efterråt heller. Däremot mår jag lite sämre idag. Gör rätt ont i livmodern och det är en ovan känsla, jag får röra mig försiktigt. Men tror det går över snart.

11 ägg och 6 st har blivit befruktade. Insättning på söndag så ni får hålla tummarna.
  • Ingrid84

Hej på er, hoppas det är okej att jag hoppar in här... mycket tankar och känner mig så ledsen.

Barnlösa i 2,5 år, gjort vårt första IVF. Plockade 9 ägg, 8 befruktade, och 7 st var "kvar" dag 5. ET (blastocyst) den 14e nov, men inget till frysen. Testade negativt med Clearblue tidigt test igår och känner nu redan lite mensvärk på gång... svårt att hålla sig positiv (höhö). Men alla andra blastocyster dog ju så varför skulle den i mig klara sig bättre...

Officiell testdag på söndag. Känns inte så optimistiskt. Fasar för tanken att göra om allt... äggplocket gjorde ju så FRUKTANSVÄRT ont?! Jag trodde jag skulle tuppa av. Gjorde det så ont på er också?

Det ser fint ut för mickaaa i alla fall! Håller tummarna för er andra också! Jag har inte berättar för någon förutom en vän som stöttar, men hon är långt ifrån mig... känner mig lite ledsen och ensam. Maken försöker stötta men han har ju sin egen sorg att bearbeta också...

Stor kram på er alla <3

• Ingrid84

De sa till mig att det kunde kännas "lite obehagligt", och det är väl olika för alla... men det gjorde fruktansvärt ont på mig. Fick fulldos morfin och de frågade om jag kände mig snurrig men det enda jag kände var en viiiidrig smärta. Det gick ganska fort som tur är, typ 15 min. Och många tycker nog inte att det är så farligt. Jag är van vid massiv mensvärk som jag ibland spyr av, så jag är väl inte jättekänslig direkt... :/
  • Atuah

Tack för svar om äggplock.

Nu vart min ivf avbrutet vid ul 2 pga för få ägg :( så tråkigt. Så nu väntar vi in nästa mens som ska komma den 10e, men kommer den tidigare så kanske hinner dom sätta igång mig på högre dos hormonkur.

Sophiahemmet har julstängt sen, och kommer inte mensen innan den tionde så får vi vänta till mitten på januari :(

Svar på tråden IVF november 2016