• varkamptillettplus

IVF november 2016

Hej!

Jag och min make har försökt att bli gravida sen 2011. Vi började vår utredning mars i år och där hittade dom att maken har få med spermier så vi måste göra IVF med ICSI. Vi påbörjar vårt första IVF försök i början av november då jag har fått min mens, vi kommer att köra på korta protokollet. 

Någon fler som påbörjar IVF då? 

• Svar på tråden IVF november 2016
  • Busfrö10

Jo då jag mår bra! Gillar ICKE sprutor men är sååå stolt att jag lyckas göra det själv ????

På fredag ska vi på ul och se hur det går med mina blåsor ?Sen blir det kanske äggplock på måndag eller tisdag. På första ul såg de 4 blåsor, och på det andra hade det tillkommit några små, så hoppas på flera!

• mickaa

Hej alla. Ni som gjort ÄP O ET. hur mår mådde ni dagarna efter. De e nu 6 dagar efter äp o jag känner mig svullen o väldigt öm i magen och den högra äggstocken. Hugger till då o då men känner värken eller vad man nu säger hela tiden. Kan inte röra mig allt för hastigt utan att de sticker till i magen

Gör ju inte ont utan mer att man känner att de inte e som vanligt där inne. Frågan e ju om de är en liten överstimulering eller om lutinus ger den här effekten. Sjuk har jag blivit på kuppen oxå.;( halsont o snorig. Aj de e fan synd om mig nu asså;) nej men är de normal sej o bli lite mörbultad en vecka efter.?

• Busfrö10

Oj! Stackare! Jag har äp nästa vecka så får se hur det går. Ska man vara hemma någon dag efter också eller?

Har en fråga om flytningar... Jag tycker att jag har en del sånt nu. Dag 8 med sprutor. Är det de som framkallar det?

• Trädgårdstomten

Hejhej, hoppar in här. Ivf nr 3, ET idag. Nu börjar den jobbiga väntan, försöker dock tänka att jag är gravid tills motsatsen är bevisad :) kram till er alla som kämpar

• mickaa
    Busfrö10 skrev 2016-11-10 09:47:16 följande:

Oj! Stackare! Jag har äp nästa vecka så får se hur det går. Ska man vara hemma någon dag efter också eller?

Har en fråga om flytningar... Jag tycker att jag har en del sånt nu. Dag 8 med sprutor. Är det de som framkallar det?

Sprutorna kan göra att man får flytningar. Helt normalt. ;) jag är sjukskriven så jag var hemma. Men samma dag som äp ska man va hemma. Men ja hade nog tagit en extra eftersom man inte riktigt vet hur kroppen mår, man e ju så olika. Ja hade nog inte klarat av att jobba fören nu typ. 6 dagar senare. E väl överkänslig;p
  • mickaa
    Trädgårdstomten skrev 2016-11-10 15:49:38 följande:

Hejhej, hoppar in här. Ivf nr 3, ET idag. Nu börjar den jobbiga väntan, försöker dock tänka att jag är gravid tills motsatsen är bevisad :) kram till er alla som kämpar

Välkommen;) har du fått barn på de 2 ivf innan.? Ja e på nr 1. Hade ET I måndags så vi ligger rätt lika;) vart gjorde du din behandling? Ja har skaffat mig en metod som e rätt bra, iaf för mig. Ja vet ju att OVITRIELLE ger positivt upp till 10 dagar. Så ja testar typ dag 8 o är de negativt vet jag att den e ur. E de positivt så tar jag test varannan dag och fotar så jag ser om det blir stegring eller ej. Sen e de ju mf risk däremellan men då vet man iaf att den rackaren har fäst.;)
  • mickaa
    Atuah skrev 2016-11-08 21:08:02 följande:

Hej,

Hoppar in här jag också, jag och min sambo har försökt tillochfrån i 4 år, påbörjade utredning i augusti'16 och har nu kommit fram till att jag har en missbildad livmoder och bara kontakt med en äggstock som även blev lite skadad efter en op för 3 år sen.

Kort protokoll och ska börja med gonal f nästa vecka ?? så himla skönt att allt är i rullning nu.

Oj, hoppas ni hittat en metod som funkar trotts att popcornlåda e lite skev. Den kan ju göra vad som helst nu för tiden så det kommer gå super;p lycka till:)
  • synthetical

BIM imorgon enligt äp. Fortfarande ingen mens i sikte och är så sjukt trött. Har precis lagt mig för natten haha.

Har testdag på onsdag men blir nog tjuvtest imorgon på rd 11 :)

• mickaa
    synthetical skrev 2016-11-10 18:57:12 följande:

BIM imorgon enligt äp. Fortfarande ingen mens i sikte och är så sjukt trött. Har precis lagt mig för natten haha.

Har testdag på onsdag men blir nog tjuvtest imorgon på rd 11 :)

Åh vad spännande:) håller allt vad ja kan hålla
  • Caizu

Har nu äntligen fått och avslutat min mens ???? Så ikväll börjar jag med sprutorna, Menopur. Hoppas på mindre biverkningar än av nässprayen.. Men trots att jag är uppvuxen med sprutor (2 diabetiker i familjen) har jag väldigt svårt för det. Lär få bli karln som får ge mig dem..

UL och blodprov på Torsdag. Hoppas allt funkar som det ska då för sen åker jag bort på spa över helgen ????

Bor i Huddinge men gör IVF i Uppsala, på Linné kliniken. De har avtal med Stockholm och har kortare väntetid (5dagar för oss), bättre resultat än Huddinge och är tydligen mycket trevligare (enligt min gynekolog).

Svar på tråden IVF november 2016