• varkamptillettplus

IVF november 2016

Hej!

Jag och min make har försökt att bli gravida sen 2011. Vi började vår utredning mars i år och där hittade dom att maken har få med spermier så vi måste göra IVF med ICSI. Vi påbörjar vårt första IVF försök i början av november då jag har fått min mens, vi kommer att köra på korta protokollet. 

Någon fler som påbörjar IVF då? 

• Svar på tråden IVF november 2016
  • Sjuttiosjuan

Hej alla! Hoppar också in här,:) Vi gör vårt andra försök nu, fick bara ut ett endaste ägg sist som dessutom var av dålig kvalitet så det tog sig tyvärr inte. Nu kör vi långa protokollet med Synarela och Menopur 400. Tog elonva och Menopur förra gången så vi får se om detta går bättre. UL på torsdag så hoppas dom ser fler än 3 blåsor som dom gjorde sist.

Vi bor öster om Stockholm men går på akademiska i Uppsala,lite jobbigt att åka 17 mil för ett UL men det får man ju stå ut med när man vet vad vinsten kan bli!

Lycka till alla!!!

• Tuttis
    mickaa skrev 2016-11-11 18:30:23 följande:
    Hej. Ja har svettats mkt

Men mest under sovtid. Är på ruvdag 5 nu. Känner mig typ febrig som lite frossa typ. Men din mens borde cäl ändå inte kom nu.?
    Jag svettas bara på natten. Men brukar göra det inför mens. Tycker dock det ör väldigt tidigt.. vi har gjort så många försök (7 ivf och 3 äggdonation ) så jag ör så himla nojjig denna gång. Första gången allting såg perfekt ut.
  • mickaa
    Tuttis skrev 2016-11-13 16:16:39 följande:

Jag svettas bara på natten. Men brukar göra det inför mens. Tycker dock det ör väldigt tidigt.. vi har gjort så många försök (7 ivf och 3 äggdonation ) så jag ör så himla nojjig denna gång. Första gången allting såg perfekt ut.

OH hela 7 ivf. Då förstår jag att ni nojjar. Vilken ruvdag är du på.?
  • Tuttis
    mickaa skrev 2016-11-13 21:38:17 följande:

OH hela 7 ivf. Då förstår jag att ni nojjar. Vilken ruvdag är du på.?

RD 5. Var dock på akuten precis så jag haft jätteont i magen. De tog blodprov som visade neg. Så det har inte funkat denna gången heller troligtvis...
  • mickaa
    Tuttis skrev 2016-11-13 22:32:13 följande:

RD 5. Var dock på akuten precis så jag haft jätteont i magen. De tog blodprov som visade neg. Så det har inte funkat denna gången heller troligtvis...

Men ruvdag fem är inte säkert den visar alls. E ju väldigt tidigt. De har väl knappt satt sig tillrätta där inne? ;p
  • Tuttis
    mickaa skrev 2016-11-14 08:51:51 följande:

Men ruvdag fem är inte säkert den visar alls. E ju väldigt tidigt. De har väl knappt satt sig tillrätta där inne? ;p

När man läser runt här så får ju nästan alla, känns det som, plus med blastocyst på både dag 4 och 5. Jag tog blodprov på dag 5. Känns som att det borde vara ännu känsligare att läsa ut en eventuell graviditet. Känns så onödigt att proppa i mig all medicin nu. Och det värsta är att jag mår så jävla illa. Trodde faktiskt att jag var gravid denna gången :(
  • varkamptillettplus

Oj förlåt de är ett tag sen jag var inne här.

Jag började med bemfola  mån 31 okt och fre 4 nov la jag till orgalutran,
    mån 7 nov var vi in på kontroll för att kolla hur äggen hade växt och jag hade några st och alla låg mellan 14-15 mm, tis 8 nov tog jag ovitrelle, tors 10 nov gjorde vi äggplock och fick ut 14 st ägg.

I morgon den 15 nov är de återförening på ett 5 dagars Glad

• mickaa
    Tuttis skrev 2016-11-14 13:25:54 följande:

När man läser runt här så får ju nästan alla, känns det som, plus med blastocyst på både dag 4 och 5. Jag tog blodprov på dag 5. Känns som att det borde vara ännu känsligare att läsa ut en eventuell graviditet. Känns så onödigt att proppa i mig all medicin nu. Och det värsta är att jag mår så jävla illa. Trodde faktiskt att jag var gravid denna gången :(

Ge inte upp hoppet. Hur eller hur fungerar allas kroppar olika. Vissa får positivt tidigt vissa tar de tisdag för. Finns ju tillomed dem som har minus på ruvdag 12 men sen plus på ruvdag 14.. borde inte spela någon roll rent hormonellt om du gjort blastocyst eller ej. När ville dem att du skulle testa.?
  • Busfrö10

Idag har vi tagit ut ägg, 5 stycken blev det. Ska tillbaka på onsdag för ET, om det nu går bra =)
    Har en jävla "mensvärk"...går typ dubbelvikt, men bara att gilla läget =P

• Tuttis
    mickaa skrev 2016-11-14 20:00:41 följande:

Ge inte upp hoppet. Hur eller hur fungerar allas kroppar olika. Vissa får positivt tidigt vissa tar de tisdag för. Finns ju tillomed dem som har minus på ruvdag 12 men sen plus på ruvdag 14.. borde inte spela någon roll rent hormonellt om du gjort blastocyst eller ej. När ville dem att du skulle testa.?

Jag hoppas så att det kan vara att hormon nivårena knte har höjts så mycket ännu. Min td är på söndag... hatar denna väntan alltså!
Svar på tråden IVF november 2016