• Caizu

IVF november 2016

Tänkte se om man kunde haka på. Vi har precis börjat med vår första IVF och allt gick så fort på besöket att vi inte riktigt hänger med. Vi fick tid på klinik efter 5 dagar och då bestämde läkaren att vi kör direkt på nästa mens så nu började jag med synerela i lördags. Känns skönt å få hjälp men jag har inte hunnit landa i all medicin och allt som kommer hända med kroppen.

• Caizu

Undrar om jag gör någon annan behandling än era eller om ni har mer ägg. Jag ska spray en vecka innan mens och sedan fortsätta efter mensen. Samt gå in på sprutor nån gång där. På vårt första och enda besök va jag ca 8 dagar efter mensen och då hade har spontant ca 8 blåsor. 20 som nämndes här tidigare lät mycket. Är det så att hormonerna skall försöka öka min äggproduktion innan utplock?

Stör mig lite på Synerelan också, mina bröst har svullnat att upp och blivit känsliga, flera dagar före mensen. Men det verkar som lindriga biverkningar jämfört med andra jag läst om.

• Caizu

Lite klokare ???? Vi hann ju som sagt inte få så mycket info, vårt enda möte varade i 45 min.

De hittar ju inget fel på mig och jag har aldrig blivit gravid. Kommer på mig själv med den utomordentligt dumma tanken att det vore bättre att iaf få ett missfall så jag vet att kroppen kan bli gravid.

Karln verkar dock ha lite lågt antal spermier men de sa att det kunde vara tillfälligt.

Jag har inte pco utan låg tydligen på ett vanligt värde av ägg men i de nedre regionerna, dvs lite få ägg. Läkaren sa något om att han hoppades på 3-4 bra ägg. Då borde vi få något bra embryo. Sen ska embryot sättas in max fem dagar efter plocket.

Måste kika i kylen på de medicinerna jag har, men från nästa vecka är det ju hormonsprutor av någon sort. Och sedan en ny spruta innan plocket..

• Caizu

Hur har det gått? Har ingen aning om det med sprutor och överstimulering. Men det låter väl rimligt alla hormoner i sprutorna som vi får i oss kan orsaka det. Har du frågat dem på sjukhuset?

• Caizu

Härligt! Håller tummarna för att det blir fina embryon då????

Själv väntar jag på mensen som verkar vara sen. Antar att sprayen rubbat cykeln. Börjar hata Synerela nu, mår riktigt dåligt i typ 3 timmar efter att jag tagit den. Ont i brösten/bröstvårtor, illamående, yr, ser inte klart, huvudvärk, värmevallningar och kraftiga blodtrycksfall. Tar verkligen emot att spraya. Måste kämpa för att motivera mig, illamåendet är nog värst ????

• Caizu
    Gian80 skrev 2016-11-06 17:58:50 följande:

Tråkigt att höra att du mår så dåligt!

Hur länge har du sprayat?

Jag har gått på Synarela i fyra veckor nu och mår heller inget vidare! Hoppas innerligt att jag ska få börja med sprutorna till veckan. Det har upptäckts cystor på mig och därför har nedregelringen dragit ut på tiden här...

Har sprayat i en vecka nu. Ska ringa in på onsdag å "rapportera av" undrar dock varför mensen är sen och hur det kommer påverka ÄP..

Riktigt värdelöst att må så här..
  • Caizu
    mickaa skrev 2016-11-06 18:59:21 följande:

nej men hur vad tråkigt att må så dåligt.. jag ett inte hur sprayen funkar. Vart sprayar man.? Av sprutorna fick jag inga symptom. Mådde tipptopp. Så det blir bättre för dig;) vilka sprutor ska du ta.? Ja tog menopur o orgalutran. Orgalutran sprutan sved . Var typ som att självmant be en geting sticka mig i magen varje dag.

Synarela är en nässpray. Så det är ju rätt enkelt att använda iaf :)

Hoppas på att få starta med sprutorna nu mot slutet av veckan. Menopur och sedan pregnyl för å få äggen och mogna. Härligt att höra att sprutorna kanse inte är jättefarliga, men antar att allt är rätt individuellt. Får hålla ut och hoppas på att sprutorna är "snälla" mot mig. Svida känns inge vidare men hellre det än att må som jag gör med nässprayen ????

Just nu är det märkligaste att jag har noll känningar på mens. Ingen pms alls, eventuellt att mina svullna och ömma bröst känns igen men inget annat.. Ojjar mig mest över att det drar ut på tiden och att jag får fler dagar med Synarelan :(
  • Caizu
    mickaa skrev 2016-11-06 19:02:44 följande:

Välkommen;) hade äp i fredags och insättning i morgon;) hur var det för sig efter lunch

Äp. Ja undrar om ja inte fått en infektion efter. Luktar satan o är typ brunaktigt gäng där inne. Luktar inte infektion men luktar riktigt illa. Hur man ska hålla sig med att testa kan man undra. Ja har ju 18 dagar från o med i morgon. Peppar peppar

Spännande jue! Men förstår er båda, jag har heller inte tålamod till att vänta i lugn å ro på något. Lite som när man var liten på julafton och knappt kunde slita sig från granen utan bara satt och stirrade på sina paket.. Håller tummarna för er båda dock!
  • Caizu

Ringde å kollade med kliniken, de flesta symptom säger de är ett bra tecken, de visar att synarela har gjort sitt jobb. Min diarré tror de dock är något annat. Men jag ska prata med läkaren nu på morgonen igen får se vad vi bestämmer. Kunde inte gå till jobbet igår för jag vågade inte lämna närheten till en toalett..

Tror dock att jag fått mens nu, men det blöder minimalt. Typ löjligt lite, jag har normalt sett väldigt lite mens, kan inte använda tamponger för det blir för torrt. Men nu är det ju löjligt, så lite att det inte syns i trosan, bara på pappret efter jag har kissat. Får se hur det utvecklar sig.. Hoppas verkligen att jag slipper spraya längre än nödvändigt.

Men magen känns bättre så idag kan jag jobba :)

• Caizu
    Busfrö10 skrev 2016-11-06 21:34:34 följande:

Hej!

Hoppar in här! Började med puregon-sprutor i onsdags. Det är vårt första försök med ivf. Har en sexårig son som vi gärna vill ha ett syskon till. Men det verkar gå trögt. Jag har låg äggreserv och min sambo har inte så snabba spermier tydligen ????

Så nu hoppas vi på detta!

Välkommen!

Skönt att ni fått hjälp. Hur mår du? Funkar allt som det ska?
  • Caizu

Har nu äntligen fått och avslutat min mens ???? Så ikväll börjar jag med sprutorna, Menopur. Hoppas på mindre biverkningar än av nässprayen.. Men trots att jag är uppvuxen med sprutor (2 diabetiker i familjen) har jag väldigt svårt för det. Lär få bli karln som får ge mig dem..

UL och blodprov på Torsdag. Hoppas allt funkar som det ska då för sen åker jag bort på spa över helgen ????

Bor i Huddinge men gör IVF i Uppsala, på Linné kliniken. De har avtal med Stockholm och har kortare väntetid (5dagar för oss), bättre resultat än Huddinge och är tydligen mycket trevligare (enligt min gynekolog).

• Caizu
    synthetical skrev 2016-11-11 16:00:56 följande:

Wohoo :)

Yeay!! Grattis :)
  • Caizu

Kul att det går framåt för alla :)

Själv har jag varit så nervös över sprutorna att jag nästan svimmat. Men ikväll gick det bra, trodde jag... Blanda Menopuren gick fint, likaså att dra upp medicinen och även att trycka in nålen och spruta in medicinen. MEN det skulle tydligen bara vara 300 ml idag... Inte 375 ml som de andra dagarna och som jag sprutade in idag????????????

Så imorgon får jag ringa Uppsala och se vad/jag ställt till med ..

• Caizu
    mickaa skrev 2016-11-15 07:58:57 följande:

Idag är det mer än 20 dagar sedan jag tog OVITRIELLE. Idag är det ruvardag 9. Embryot är 12 dagar gammalt.. testade svagt positivt 13e. Testade i morse. Ja e för glad för att kunna fatta att de är ett plus där. Men de e de va.?

Det där ser positivt ut. Håller tummarna:)
  • Caizu
    Atuah skrev 2016-11-22 19:51:00 följande:

Så himla ängslig för äggplock. Har förstått att det är väldigt obehagligt, men på vilket sätt? Jag har ganska hög smärtgräns, är bara nyfiken på VAD det är som gör ont och så, någon som vill dela med sig?

Jag var och plockade ägg igår, va ingen fara alls, men antar att det är individuellt. Kändes som ett "pmspanikhugg" vid varje äggblåsa som tömdes inte värre. Blödde knappt efterråt heller. Däremot mår jag lite sämre idag. Gör rätt ont i livmodern och det är en ovan känsla, jag får röra mig försiktigt. Men tror det går över snart.

11 ägg och 6 st har blivit befruktade. Insättning på söndag så ni får hålla tummarna.
  • Caizu
    varkamptillettplus skrev 2016-11-26 14:10:32 följande:

10 november var vi på äggplock och fick ut 14 ägg. 

15 november var vi tillbaka för återförening och fick en 5 dagars (blastocysta).

Idag är jag på ruvardag 11 och tog ett graviditetstest i morse (bild ovan),

de visade positivt och jag är helt förvånad och de beror på att jag blöder.

Det är typ som en vanlig mens men ändå inte och har molvärk/mensvärk till och från, ska ta ett nytt test om några dagar och se om de blir starkare.

Jag har testdag 3 december.

Kan det vara en nidblödning eller är det hormonerna som ligger kvar i kroppen? De varnar ju för det. Därav att de tycker man ska testa så "sent"

Själv satte vi in två embryon i söndags. Och allt går väl ok, testade å springa/jogga i Måndags men det gjorde fortfarande ont sedan äggplocket så jag får väl lugna mig. Fick just lite ont i ryggen/mensvärk och kollade kalendern. 5 dagar kvar till mens så det är ju lite märkligt. Ska göra gravtest 10 december och det är ju en vecka efter förväntad mens så jag får väl en indikation i helgen på hur det har gått om mensen kommer.

Glömde fråga om man ska fortsätta med vaginaltabletterna om man får mens. Nån som vet?
  • Caizu
    mickaa skrev 2016-11-29 09:19:08 följande:

Hej. Jag åt linfrön varje dag under ruvdag Anna första veckan pga förstoppning. Hjälpte mkt. Dock bara max 1 msk per dag. O de gör inget om du tar i;) blandade yoghurt o lite linfrön . Ingen laxerande effekt men enklare o få ur;)

Tänk bara på att inte köpa krossade linfrön. De kan nämligen innehålla ett gift. Typiskt bra å undvika :)
  • Caizu

Otålig.. Testdag på lördag(10/12), har två nätter i rad vaknat och varit varm och svettig. Idag har jag typ kokat hela förmiddagen, ångrade att jag tog jacka på mig till jobbet.. Stora ömma bröst och tröttare än vanligt. Men allt utom att jag är onormalt varm kan ju förklaras med Lutinusen, så det är ju onödigt att spekulera men svårt att låta bli. Ingen mens i sikte än dock, inga symtom på mens alls, undrar dock hur rubbad cykeln kan vara från alla tillsatta hormoner..

Det positiva är att all ömhet i livmodern försvann i Måndags och nu kan jag jogga/träna som vanligt :)

Håll tummarna för mig! Har ju två embryon i magen vilket borde öka våra chanser rejält :)

Svar på tråden IVF november 2016