• varkamptillettplus

IVF november 2016

Hej!

Jag och min make har försökt att bli gravida sen 2011. Vi började vår utredning mars i år och där hittade dom att maken har få med spermier så vi måste göra IVF med ICSI. Vi påbörjar vårt första IVF försök i början av november då jag har fått min mens, vi kommer att köra på korta protokollet. 

Någon fler som påbörjar IVF då? 

• Svar på tråden IVF november 2016
  • mickaa

Hej. Jag och min sambo ska göra ivf i Huddinge i början av november. Kör korta protokollet nu. Inne på 5e dagen med injektioner. Ja tar monopur o orgalutran hur går det för dig?

• Elise86
    varkamptillettplus skrev 2016-10-16 17:40:41 följande:

Hej!

Jag och min make har försökt att bli gravida sen 2011. Vi började vår utredning mars i år och där hittade dom att maken har få med spermier så vi måste göra IVF med ICSI. Vi påbörjar vårt första IVF försök i början av november då jag har fått min mens, vi kommer att köra på korta protokollet. 

Någon fler som påbörjar IVF då? 

Jag är på ruvardag 1 :). Eller återinförandet skedde igår. Efter kort protokoll. Vi kan stötta varandra ;)
  • mickaa
    Elise86 skrev 2016-10-28 16:24:32 följande:

Jag är på ruvardag 1 :). Eller återinförandet skedde igår. Efter kort protokoll. Vi kan stötta varandra ;)

Icsi vad gör man då.? Hur mår du nu efter återföring.? Vad tyckte du om själva äggplocket? Kram
  • Elise86
    mickaa skrev 2016-10-29 09:53:12 följande:

Icsi vad gör man då.? Hur mår du nu efter återföring.? Vad tyckte du om själva äggplocket? Kram

Mår bra tycker jag! Dock fått en del vätska i äggstockarna så kommer ha ont nån vecka till tydligen. Men inte så farligt så det kommer gå bra ska du se!! Däremot psykiskt trodde jag att jag skulle kunna slappna av mer. "Lev som vanligt" sa dom. Eh, får inte dricka, snusa, ha sex eller träna och måste ha binda eftersom Lutinus rinner ut. Inte så enkelt att leva som vanligt liksom hehe!!
  • Elise86
    mickaa skrev 2016-10-29 09:53:12 följande:

Hur mår du av injektionerna?
  • Caizu

Tänkte se om man kunde haka på. Vi har precis börjat med vår första IVF och allt gick så fort på besöket att vi inte riktigt hänger med. Vi fick tid på klinik efter 5 dagar och då bestämde läkaren att vi kör direkt på nästa mens så nu började jag med synerela i lördags. Känns skönt å få hjälp men jag har inte hunnit landa i all medicin och allt som kommer hända med kroppen.

• Gian80

Jag hakar också gärna på, om jag får...?

Jag är dock lite av typ en "veteran" inom ivf och har gjort 6 äggklocka och 2 frysåterföringar. På vårt sista frysförsök, en blastocyst, blev jag äntligen gravid och har nu fått världens underbaraste son som nu är 10 månader.

Längtan efter ett syskon är stor och nya behandlingar har åter påbörjats.

Sprayar nu med Synarela och har gjort det i tre veckor redan, dock verkar min kropp inte riktigt fatta galoppen och jag har hittills inte blivit nedreglerad och ingen blödning har kommit än. Har fått tabletter för att sätta igång en blödning och för att förhoppningvis även få bort den cysta som hittades på undersökningen för en vecka sedan. Så här har min kropp aldrig betett sig förut, men är väl kanske svårt för kroppen att hänga med i alla svängar, från en jäkla massa behandlingar till en graviditet och amning och nu åter igång med nedreglering igen.

Men hoppas att den snart ska vara på banan och att jag ska få starta med sprutor inom några veckor iaf.

• mickaa
    Elise86 skrev 2016-10-29 10:32:06 följande:

Hur mår du av injektionerna?

Jag känner ingen skillnad med eller utan. Blir bara lite röd o svider just efter. Annars mår jag som vanligt;) var på Ultraljud idag o ska dit igen på onsdag. Såg mkt bra ut. Hade typ 20 blåsor som varierade lite i storlek men jag har iaf svarat på orgalutran sprutorna. Var lite tveksamt ang de först. Jag är en sån där högoddsare på överstimulering i min lilla popcornlåda . Huddinge ringe senare o sa att vi får åka upp antingen fredag el måndag beroende på hur de ser ut på onsdag;)
  • mickaa
    Elise86 skrev 2016-10-29 10:25:29 följande:

Mår bra tycker jag! Dock fått en del vätska i äggstockarna så kommer ha ont nån vecka till tydligen. Men inte så farligt så det kommer gå bra ska du se!! Däremot psykiskt trodde jag att jag skulle kunna slappna av mer. "Lev som vanligt" sa dom. Eh, får inte dricka, snusa, ha sex eller träna och måste ha binda eftersom Lutinus rinner ut. Inte så enkelt att leva som vanligt liksom hehe!!

Okej hoppas de blir bättre. ;) hoppas de blir + efter alla spända dagar framför er nu. ,) ja håller alla tummar och tår.
  • Caizu

Undrar om jag gör någon annan behandling än era eller om ni har mer ägg. Jag ska spray en vecka innan mens och sedan fortsätta efter mensen. Samt gå in på sprutor nån gång där. På vårt första och enda besök va jag ca 8 dagar efter mensen och då hade har spontant ca 8 blåsor. 20 som nämndes här tidigare lät mycket. Är det så att hormonerna skall försöka öka min äggproduktion innan utplock?

Stör mig lite på Synerelan också, mina bröst har svullnat att upp och blivit känsliga, flera dagar före mensen. Men det verkar som lindriga biverkningar jämfört med andra jag läst om.

Svar på tråden IVF november 2016