• Gian80

IVF november 2016

Jag hakar också gärna på, om jag får...?

Jag är dock lite av typ en "veteran" inom ivf och har gjort 6 äggklocka och 2 frysåterföringar. På vårt sista frysförsök, en blastocyst, blev jag äntligen gravid och har nu fått världens underbaraste son som nu är 10 månader.

Längtan efter ett syskon är stor och nya behandlingar har åter påbörjats.

Sprayar nu med Synarela och har gjort det i tre veckor redan, dock verkar min kropp inte riktigt fatta galoppen och jag har hittills inte blivit nedreglerad och ingen blödning har kommit än. Har fått tabletter för att sätta igång en blödning och för att förhoppningvis även få bort den cysta som hittades på undersökningen för en vecka sedan. Så här har min kropp aldrig betett sig förut, men är väl kanske svårt för kroppen att hänga med i alla svängar, från en jäkla massa behandlingar till en graviditet och amning och nu åter igång med nedreglering igen.

Men hoppas att den snart ska vara på banan och att jag ska få starta med sprutor inom några veckor iaf.

• Gian80
    Caizu skrev 2016-11-06 10:22:13 följande:

Härligt! Håller tummarna för att det blir fina embryon då????

Själv väntar jag på mensen som verkar vara sen. Antar att sprayen rubbat cykeln. Börjar hata Synerela nu, mår riktigt dåligt i typ 3 timmar efter att jag tagit den. Ont i brösten/bröstvårtor, illamående, yr, ser inte klart, huvudvärk, värmevallningar och kraftiga blodtrycksfall. Tar verkligen emot att spraya. Måste kämpa för att motivera mig, illamåendet är nog värst ????

Tråkigt att höra att du mår så dåligt!

Hur länge har du sprayat?

Jag har gått på Synarela i fyra veckor nu och mår heller inget vidare! Hoppas innerligt att jag ska få börja med sprutorna till veckan. Det har upptäckts cystor på mig och därför har nedregelringen dragit ut på tiden här...
  • Gian80
    Caizu skrev 2016-11-06 19:13:47 följande:

Har sprayat i en vecka nu. Ska ringa in på onsdag å "rapportera av" undrar dock varför mensen är sen och hur det kommer påverka ÄP..

Riktigt värdelöst att må så här..

Min blödning kom inte heller när den skulle :(

Vilket den gjorde förra gången jag gjorde ivf med Synarela. För mig verkade det bero på att jag har/hade cystor som låg och "blockerade" så jag inte kunde bli nedreglerad. Och jag har som sagt fått spraya i fyra veckor nu, piss är det!!!

Hoppas för din skull att det inte blir samma för dig!

Men tyvärr kommer de nog säga att du inte får starta med sprutor förrän blödningen kommit igång. (Såvida du inte startade med sprayen på cykeldator 1, för då tror jag inte du ska få en blödning). Vill absolut inte skrämma dig på något sätt! Och förhoppningvis kommer ju din blödning snart!
Svar på tråden IVF november 2016