• Busfrö10

IVF november 2016

Hej!

Hoppar in här! Började med puregon-sprutor i onsdags. Det är vårt första försök med ivf. Har en sexårig son som vi gärna vill ha ett syskon till. Men det verkar gå trögt. Jag har låg äggreserv och min sambo har inte så snabba spermier tydligen ????

Så nu hoppas vi på detta!

• Busfrö10

Jo då jag mår bra! Gillar ICKE sprutor men är sååå stolt att jag lyckas göra det själv ????

På fredag ska vi på ul och se hur det går med mina blåsor ?Sen blir det kanske äggplock på måndag eller tisdag. På första ul såg de 4 blåsor, och på det andra hade det tillkommit några små, så hoppas på flera!

• Busfrö10

Oj! Stackare! Jag har äp nästa vecka så får se hur det går. Ska man vara hemma någon dag efter också eller?

Har en fråga om flytningar... Jag tycker att jag har en del sånt nu. Dag 8 med sprutor. Är det de som framkallar det?

• Busfrö10

Grattis!!!

Idag har jag varit på ul och ska göra äp på måndag =) 
    Jag är så osäker på hur jag kommer kunna jobba nästa vecka. Ska förmodligen sätta in embryot på onsdag. Jag jobbar kväll på onsdag och sen tors och fredag med. Ska jag sjukskriva mig hela veckan eller? Verkar vara jätteolika hur folk har mått efteråt. Men det känns ju spontant som att efter onsdagen bör man ta det lugnt?

• Busfrö10
    Muffins2017 skrev 2016-11-11 18:32:52 följande:
    Jag ska också sätta in embryo på onsdag, frysförsök från 2012!

Man brukar intr må dåligt fysiskt under ruvartiden så om du mår bra av att jobba och inte har ett supertungt jobb så ska det inte vara ngt problem.
    Oh spännande! 

Ok, men då vet jag, Har sjukskrivit mig mån till ons i alla fall, ska ju plocka ut på måndag. Men då kanske jag kan jobba torsdag fredag då =)
  • Busfrö10

Idag har vi tagit ut ägg, 5 stycken blev det. Ska tillbaka på onsdag för ET, om det nu går bra =)
    Har en jävla "mensvärk"...går typ dubbelvikt, men bara att gilla läget =P

• Busfrö10
    mickaa skrev 2016-11-15 07:58:57 följande:

Idag är det mer än 20 dagar sedan jag tog OVITRIELLE. Idag är det ruvardag 9. Embryot är 12 dagar gammalt.. testade svagt positivt 13e. Testade i morse. Ja e för glad för att kunna fatta att de är ett plus där. Men de e de va.?

Åh grattis!! Ser verkligen ut som ett plus!!
  • Busfrö10

Hej! Idag har vi varit och stoppat in ett ägg ????

De fick ut 5ägg i måndags, 4 blev befruktade, 3 delade sig och av de var ett prima ( det har de stoppat in) de andra två ska gro lite till och förhoppningsvis in i frysen!

Känns ju helt sjukt att ett embryo nu ligger och skvalpar i mig! Fantastiskt vad de kan!

Så nu håller vi tummarna!!!! ???

• Busfrö10
    Atuah skrev 2016-11-22 19:51:00 följande:

Så himla ängslig för äggplock. Har förstått att det är väldigt obehagligt, men på vilket sätt? Jag har ganska hög smärtgräns, är bara nyfiken på VAD det är som gör ont och så, någon som vill dela med sig?

Hej!  Jag var asnervös! Men på riktigt, det jag tyckte var värst var när de satte nålen i armen =) 
    Sen får du ju smärtstillande, så du blir lite lullig. Det som var lite obehagligt var själva trycket när de "bökar" omkring med ultraljudstaven. Men det gick hur bra som helst!
    Men så här i efterhand borde jag inte ha oroat mig så innan. Så var lugn!

idag fick vi hem brev att de två ägg de skulle odla mer på inte tog sig, så det blev inga ägg i frysen för oss. Så nu håller vi tummarna för embryot jag ruvar på...Snart dag 8...
  • Busfrö10
    Gammeltanten skrev 2016-11-26 07:06:36 följande:

Idag kom mensen. Första gången jag inte blivit gravid vid ett försök. Ingen aning om vad vi ska göra nu. Om vi, framför allt jag, orkar gå igenom detta igen. Tveksamt.

Åh!! Fan vad värdo! Hade ni pratat innan om hur ni ville göra om det inte blev något? Vi har nog sagt att vi gör i alla fall ett till försök.

Själv är jag på ruvardag 10... sjukt nojig... Har mensvärk, mår illa till och från och sjukt trött... Men har varit extremt mycket runtomkring nu ett tag så inte så konstigt om jag är trött. Tänker att det KAN ju vara så att det funkar, att jag kommer plussa... MEN det kan ju också vara gammal hederlig mens på g....

När ska man våga på att göra ett test??
  • Busfrö10

Igår kom mensen med besked! Så det blev inget den här gången... Påt igen nästa mens!

Svar på tråden IVF november 2016