IVF november 2016
Hej. Jag och min sambo ska göra ivf i Huddinge i början av november. Kör korta protokollet nu. Inne på 5e dagen med injektioner. Ja tar monopur o orgalutran hur går det för dig?
Hej. Jag och min sambo ska göra ivf i Huddinge i början av november. Kör korta protokollet nu. Inne på 5e dagen med injektioner. Ja tar monopur o orgalutran hur går det för dig?
Jag är på ruvardag 1 :). Eller återinförandet skedde igår. Efter kort protokoll. Vi kan stötta varandra ;)
Hur mår du av injektionerna?
Mår bra tycker jag! Dock fått en del vätska i äggstockarna så kommer ha ont nån vecka till tydligen. Men inte så farligt så det kommer gå bra ska du se!! Däremot psykiskt trodde jag att jag skulle kunna slappna av mer. "Lev som vanligt" sa dom. Eh, får inte dricka, snusa, ha sex eller träna och måste ha binda eftersom Lutinus rinner ut. Inte så enkelt att leva som vanligt liksom hehe!!
Undrar om jag gör någon annan behandling än era eller om ni har mer ägg. Jag ska spray en vecka innan mens och sedan fortsätta efter mensen. Samt gå in på sprutor nån gång där. På vårt första och enda besök va jag ca 8 dagar efter mensen och då hade har spontant ca 8 blåsor. 20 som nämndes här tidigare lät mycket. Är det så att hormonerna skall försöka öka min äggproduktion innan utplock?
Stör mig lite på Synerelan också, mina bröst har svullnat att upp och blivit känsliga, flera dagar före mensen. Men det verkar som lindriga biverkningar jämfört med andra jag Sen är själva behandlingstiden o preparat
[quote=77097954][quote-nick]Caizu skrev 2016-11-01 08:58:51 följande:[/quote-nick]
Undrar om jag gör någon annan behandling än era eller om ni har mer ägg. Jag ska spray en vecka innan mens och sedan fortsätta efter mensen. Samt gå in på sprutor nån gång där. På vårt första och enda besök va jag ca 8 dagar efter mensen och då hade har spontant ca 8 blåsor. 20 som nämndes här tidigare lät mycket. Är det så att hormonerna skall försöka öka min äggproduktion innan utplock?
Stör mig lite på Synerelan också, mina bröst har svullnat att upp och blivit känsliga, flera dagar före mensen. Men det verkar som lindriga biverkningar jämfört med andra jag läst om.
Jag och sambon åker över havet till Stockholm i morgon för att plocka på fredag. Jäkla basslande med bokning av hotell o båt o allt. Oklart om vi ska återföra efter plocket. Risken för överstimulering var rätt hög sa hon från huddinge. Men de vet man mer säkert efter plocket antar jag. Såna fall blir de letrozol en månas till för att få ägglossning innan FET antar jag. Tog ovetriell nu vid 20 ikväll. Har tagit den förut och mådde Bra, inge ont eller något, dock inte tillsammans med plock utan bara för att få äl. Någon som vet om de är själva sprutan man blir överstimulerad av? Eller hänger de ihop med äggplock.
Hur har det gått? Har ingen aning om det med sprutor och överstimulering. Men det låter väl rimligt alla hormoner i sprutorna som vi får i oss kan orsaka det. Har du frågat dem på sjukhuset?
Härligt! Håller tummarna för att det blir fina embryon då????
Själv väntar jag på mensen som verkar vara sen. Antar att sprayen rubbat cykeln. Börjar hata Synerela nu, mår riktigt dåligt i typ 3 timmar efter att jag tagit den. Ont i brösten/bröstvårtor, illamående, yr, ser inte klart, huvudvärk, värmevallningar och kraftiga blodtrycksfall. Tar verkligen emot att spraya. Måste kämpa för att motivera mig, illamåendet är nog värst ????
Jag hakar gärna också på här om det är okej.
Hade äp den 28/10 och är nu på ruvardag 6. Haft molande värk i magen, är trött, känslig och ibland illamående. Måste bero på lutinus tänker jag. Har testdag 16/11 men hur ska jag kunna vänta så länge???
CAIZU. Kunde ej citera inlägget. Jo väntan är som rena julafton. Men den som väntar på något gott sej;) när får du reda på om du måste fortsätta med sprayen..? Ja hade nog aldrig haft tålamod till att behandlas så långt innan själva ivf ingreppet. Man ville bara ha det gjort;)