• mickaa

IVF november 2016

Tuttis skrev 2016-11-14 13:25:54 följande:

När man läser runt här så får ju nästan alla, känns det som, plus med blastocyst på både dag 4 och 5. Jag tog blodprov på dag 5. Känns som att det borde vara ännu känsligare att läsa ut en eventuell graviditet. Känns så onödigt att proppa i mig all medicin nu. Och det värsta är att jag mår så jävla illa. Trodde faktiskt att jag var gravid denna gången :(

Ge inte upp hoppet. Hur eller hur fungerar allas kroppar olika. Vissa får positivt tidigt vissa tar de tisdag för. Finns ju tillomed dem som har minus på ruvdag 12 men sen plus på ruvdag 14.. borde inte spela någon roll rent hormonellt om du gjort blastocyst eller ej. När ville dem att du skulle testa.?
  • mickaa

Idag är det mer än 20 dagar sedan jag tog OVITRIELLE. Idag är det ruvardag 9. Embryot är 12 dagar gammalt.. testade svagt positivt 13e. Testade i morse. Ja e för glad för att kunna fatta att de är ett plus där. Men de e de va.?

• mickaa
    Busfrö10 skrev 2016-11-15 09:29:20 följande:

Åh grattis!! Ser verkligen ut som ett plus!!

Jag hoppas de. Ska ta i morgon igen för att säkerställa med cb digitala ;)
  • mickaa
    Busfrö10 skrev 2016-11-15 09:29:20 följande:

Åh grattis!! Ser verkligen ut som ett plus!!

Jag hoppas de. Ska ta i morgon igen för att säkerställa med cb digitala ;)
  • mickaa

Hej igen folket. En liten headsup till er som snart ska testa gravtest. Köp inte rfsu.. trodde typ alla test skulle vara lika bra men icke.. plussade ju i förrgår med clearblue. I morse ville ja bara se dedär plussat igen så tog en remsa från rfsu .. Men naj du, fanns ingenting. Blev såklart orolig och öppnade mitt digitala cb på en gång p hade på samma urin. Där fick jag fram 1-2 v gravid fort. Rfsu ska ta så lågt som 25 så ja tycker de borde funka. Men så ni vet. Inget för er som vill snacka

Mygtesta innan BIM iaf;) lycka till

• mickaa

Fick åka in akut idag pga såna jävla hemska krampattacker i buken. Dock bara lite så o då inte hela tiden. Blev undersökt o hade överstimulering grad 2 sa tanten. Vänstra äggstocken var 23 mm. Den högra var 10x5 cm o sen massa vättska runt om.Hon ville väl lägga in mig men ja tyckte inte de va så jävla illa ännu. Ska tillbaka på fredag o blir de värre så får ja åka in. Härliga ivf;)

• mickaa

Ja nu ligger jag på sjukhuset iaf. Extrema kramper natten som var. Fått morfin o alvedon. Hur går det för er alla med ivf

? ,någon som plussat ?

• mickaa
    jbnntn skrev 2016-11-22 13:12:28 följande:

Hur påverkar överstimuleringen din graviditet mickaa? Jag vart överstimulerade på vårat första ivf som även blev neg. Men nu på detta försöket så såg de ut som om att jag kommer få göra totalfrys igen. Var på ultraljud idag och hade 17 blåsor varv den största på 16mm och ikväll är det endast sprutdag 7 med gonal-f. Väntar på samtal från läkaren för att se hur kommande planering ser ut.

Hej.den påverkar ingenting förutom att de inte känns as härligt att vara gravid just nu;) men just nu mår jag bättre, har ännu grad 2 men varit utan smärta i snart 2 dygn. Får lämna blodprover nästan varje dag samt ulv. Men det är helt ofarligt för embryot ;p jag hade 30 blåsor men de plockade bara 5 o ja fick ett direkt efter 3 dagar då ingen ös verkade bli. De kom först ja blev gravid. Men när du gör frys måste du vänta typ till nästa menscykel innan du får fet då.? Eller hur funkar de.?
  • mickaa
    pelleandersson skrev 2016-11-28 15:06:18 följande:

Hej!

Jag är på ruvdag 3 och är fortfarande öm i magen efter allt pill och nålstick :( men är så glad att vi äntligen är ruvare! Min undran är: vad gör man om man är hård i magen? Vågar man ta i liksom eller ska man vara försiktig. Jagvhar tagit i lite å så och nu är hag nervös för att ha tryckt ut det... kan det hända???

Hej. Jag åt linfrön varje dag under ruvdag Anna första veckan pga förstoppning. Hjälpte mkt. Dock bara max 1 msk per dag. O de gör inget om du tar i;) blandade yoghurt o lite linfrön . Ingen laxerande effekt men enklare o få ur;)
  • mickaa
    Caizu skrev 2016-11-30 17:07:55 följande:

Tänk bara på att inte köpa krossade linfrön. De kan nämligen innehålla ett gift. Typiskt bra å undvika :)

Nejdå;) bara hela o rena;p
Svar på tråden IVF november 2016