• Ellan1

Clearblue advanced fertilitetsmonitor.

Hej alla Goa!
    Jag och min sambo har nu försökt få till ett + sedan januari i år och ännu inte lyckats. Vi är unga båda två och börjar undra vad som inte står rätt till.
    Vi har nu beställt hem clearblues fertilitetsmonitor advanced som kommer på måndag (min mensdag 3) så tänkte börja använda den direkt!
    Någon som vill följas åt i väntan på +?
    Någon som har erfarenhet av fertilitetsmonitorn och som med hjälp av den plussat?

Tack på förhand och trevlig helg ??
    / Ellan

• Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.
  • Livetsgång

Min visar såhär redan 2 dagar efter mens. 

Redan nu ömma/ilande bröstvårtor och mol/il känsla i magen lite ovanligt när jag kollar mina föregående dokumenterade cyklar. Fortfarande ytterst små bruna flytningar och samt hala i konsistens och genomskinliga (icke trådiga)

Har en cykel på 28,8 dagar räknat 29 i avrundning.
    Senaste ÄL skedde 25:e December (Fick stor glad gubbe på digitala ÄL testet jag använde då) 

Kalendern visar ÄL mellan 22-23 Januari men FF appen vill ha min ÄL 20 Januari haha.

• Elliex

Hur har det gått för alla här inne? Ingen mer som blivit gravid?

• Livetsgång

Jag har nyligen haft ägglossning. 
    Fick MAX 2 dagar

Såhär såg min monitor ut bl a 

Sen hög dagen efter och sen åter låg.

ÄL på dag 13 enligt NC 

• Livetsgång
    Elliex skrev 2017-01-23 15:12:15 följande:

Hur har det gått för alla här inne? Ingen mer som blivit gravid?

Första månaden jag använder monitorn så vet ej ännu vad det kommer visa :) Men fick som bilderna visar MAX fertilitet samma månad jag började med monitorn :)
  • Elliex
    Livetsgång skrev 2017-01-23 15:43:22 följande:
    Första månaden jag använder monitorn så vet ej ännu vad det kommer visa :) Men fick som bilderna visar MAX fertilitet samma månad jag började med monitorn :)
    Vad kul! Man får alltid två dagar Max när man har ägglossning. Hoppas det blir något :)
  • HoppasPåEnTill

Jag får inget max. Har legat på high i 11 dygn. Hade ett positivt clearblue, det rosa, den 21/1 men både monitorn och de lila testerna har bara visat hög. Knepigt.

• Elliex
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-24 14:05:56 följande:

Jag får inget max. Har legat på high i 11 dygn. Hade ett positivt clearblue, det rosa, den 21/1 men både monitorn och de lila testerna har bara visat hög. Knepigt.

Så du har alltså fått utslag på ett vanligt äl test att du hade äl den 21/1
  • Elliex
    Hallonfrossa skrev 2017-01-03 15:47:20 följande:
    Ja jag blir bara irriterad på den, var helt säker på att jag skulle få max idag men icke......varför ska man använda morgonurin egentligen?

LH hormonet är ju som högst mellan 10 och 22 på dagen......mycket jag inte tycker är logiskt med den....men men, får alltid hög 1 dag efter mens slut och sen är den hög resten av cykeln fram till 2 dagar innan mens.
    Så du får aldrig utslag Max med monitorn?
  • Hallonfrossa
    Elliex skrev 2017-01-24 17:25:42 följande:

Så du får aldrig utslag Max med monitorn?

Nej det har jag aldrig fått, har där emot fått på vanliga stickor.
Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.