• Ellan1

Clearblue advanced fertilitetsmonitor.

Hej alla Goa!
    Jag och min sambo har nu försökt få till ett + sedan januari i år och ännu inte lyckats. Vi är unga båda två och börjar undra vad som inte står rätt till.
    Vi har nu beställt hem clearblues fertilitetsmonitor advanced som kommer på måndag (min mensdag 3) så tänkte börja använda den direkt!
    Någon som vill följas åt i väntan på +?
    Någon som har erfarenhet av fertilitetsmonitorn och som med hjälp av den plussat?

Tack på förhand och trevlig helg ??
    / Ellan

• Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.
  • Whoisshe

Varför frågar den efter fler tester? Jag hade hög i tre dagar, sen fick jag maximal två dagar och idag hamnade jag på låg, å ändå frågar efter ett nytt test imorgon? Varför?

• Min tur

Har haft hög från dag 9. Idag är jag på dag 13, fortfarande hög med extremt starkt teststreck hoppas på Maximal imorgon :) Har haft maximal på dag 16 som tidigast så det hade varit väldigt kul att se det redan på dag 14.

Denna månaden är vi lite mer laid back. Vi har så sjukt många i vår närhet som fyller år i september, så vi är inte extremt aktiva i bakandet just nu.

• Hallonfrossa

Här har monitorn visat hög i 10 dagar men den hittar ingen peak, inte mina stickor heller, hade som starkast i går på kvällen, men nu på dagen idag har de varit obefintliga, kanske jag hade min peak i natt eller så har väll äl uteblivit, har haft en fruktansvärd värk och massor av fertila flytningar samt en mini blödning så känns ändå som det varit något, är första gången som jag använder monitor och har förstått att man inte behöver uppnå maximal för att ha äl?

• Min tur
    Hallonfrossa skrev 2016-12-04 18:27:56 följande:

Här har monitorn visat hög i 10 dagar men den hittar ingen peak, inte mina stickor heller, hade som starkast i går på kvällen, men nu på dagen idag har de varit obefintliga, kanske jag hade min peak i natt eller så har väll äl uteblivit, har haft en fruktansvärd värk och massor av fertila flytningar samt en mini blödning så känns ändå som det varit något, är första gången som jag använder monitor och har förstått att man inte behöver uppnå maximal för att ha äl?

Kanske du har en så kort peak så du missat den med test. En liten blödning kan ju indikera ett ägg som lossat.

Jag hade Hög idag också, men extremt starkt teststreck. Är övertygad om att det slår om till max imorgon.

Vi har ju sagt att denna och nästa cykel inte gör något om det inte tar sig. Men JÄVLAR va jag ändå önskar att få ge min sambo en plus i julklapp :)
  • Hallonfrossa
    Min tur skrev 2016-12-05 20:15:31 följande:

Kanske du har en så kort peak så du missat den med test. En liten blödning kan ju indikera ett ägg som lossat.

Jag hade Hög idag också, men extremt starkt teststreck. Är övertygad om att det slår om till max imorgon.

Vi har ju sagt att denna och nästa cykel inte gör något om det inte tar sig. Men JÄVLAR va jag ändå önskar att få ge min sambo en plus i julklapp :)

Ja det känns ju lite som att den har skett i alla fall :)

J jag känner så med! Skulle så gärna vilja ha ett + i dec, maken är bortrest när jag ska testa, skulle vara så kul att berätta när han kommer hem :)
  • Min tur

Jag var iväg och shoppade i Ullared för 2 månader sedan. Hittade en så söt liten bebis body som jag köpte hem. Den ligger undangömd, hoppas att kunna slå in den snart som en överraskning. Brukar köpa någon överraskning då och då till sambon, tröjor är inte ovanligt. Så han kommer inte misstänka något heller om jag helt plötsligt ger honom ett mjukt paket :)

• Hallonfrossa
    Min tur skrev 2016-12-05 21:09:16 följande:

Jag var iväg och shoppade i Ullared för 2 månader sedan. Hittade en så söt liten bebis body som jag köpte hem. Den ligger undangömd, hoppas att kunna slå in den snart som en överraskning. Brukar köpa någon överraskning då och då till sambon, tröjor är inte ovanligt. Så han kommer inte misstänka något heller om jag helt plötsligt ger honom ett mjukt paket :)

Så mysigt!

Kommer bli perfekt ju! Har han inte sett den innan?
  • KCEG

Så väntar jag på ÄL i vanlig ordning... Jag har fått hög i tre månader nu, inget max. 
    Köpte stickor, digitalt ägglossningtest från CB ochbhar kört med den två cykler. Igår fick jag max utslag med den, på kvällen. 
    Men hög igår på morgonen och hög idag på morgonen, jag misstänker att jag inte får ngt max den här månaden heller. Tror kanske att monitorn och jag inte är på samma bana. Så eftermiddagstest verkar vara min grej. 
    Vi får se...

Någon annan som har det likadant?

• Elliex
    KCEG skrev 2016-12-06 07:12:08 följande:

Så väntar jag på ÄL i vanlig ordning... Jag har fått hög i tre månader nu, inget max. 
    Köpte stickor, digitalt ägglossningtest från CB ochbhar kört med den två cykler. Igår fick jag max utslag med den, på kvällen. 
    Men hög igår på morgonen och hög idag på morgonen, jag misstänker att jag inte får ngt max den här månaden heller. Tror kanske att monitorn och jag inte är på samma bana. Så eftermiddagstest verkar vara min grej. 
    Vi får se...

Någon annan som har det likadant?

Yes. Samma här.
    Fick Max i aug sen dess bara hög.
    Så nu tänkte jag köra en månad utan monitorn
Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.