• Ellan1

Clearblue advanced fertilitetsmonitor.

Hej alla Goa!
    Jag och min sambo har nu försökt få till ett + sedan januari i år och ännu inte lyckats. Vi är unga båda två och börjar undra vad som inte står rätt till.
    Vi har nu beställt hem clearblues fertilitetsmonitor advanced som kommer på måndag (min mensdag 3) så tänkte börja använda den direkt!
    Någon som vill följas åt i väntan på +?
    Någon som har erfarenhet av fertilitetsmonitorn och som med hjälp av den plussat?

Tack på förhand och trevlig helg ??
    / Ellan

• Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.
  • KCEG
    Hallonfrossa skrev 2017-01-03 14:51:25 följande:

Här väntar vi på äl, men monitorn säger bara hög trots stegring på vanliga stickor :-/

Ja vad sjutton... börjar tröttna på den där monitorn, eller jag fattar mig inte på den. Har samma sak här.. har stegring på andra test, men låg på monitorn. idag kom hög.. två dagar efter det andra testen visat hög. Inväntar MAX på den nu.. får se om det kommer. Men jag har plussat utan max förut. 
  • Hallonfrossa
    KCEG skrev 2017-01-03 15:43:17 följande:

Ja vad sjutton... börjar tröttna på den där monitorn, eller jag fattar mig inte på den. Har samma sak här.. har stegring på andra test, men låg på monitorn. idag kom hög.. två dagar efter det andra testen visat hög. Inväntar MAX på den nu.. får se om det kommer. Men jag har plussat utan max förut. 

Ja jag blir bara irriterad på den, var helt säker på att jag skulle få max idag men icke......varför ska man använda morgonurin egentligen?

LH hormonet är ju som högst mellan 10 och 22 på dagen......mycket jag inte tycker är logiskt med den....men men, får alltid hög 1 dag efter mens slut och sen är den hög resten av cykeln fram till 2 dagar innan mens.
  • KCEG
    Hallonfrossa skrev 2017-01-03 15:47:20 följande:
    Ja jag blir bara irriterad på den, var helt säker på att jag skulle få max idag men icke......varför ska man använda morgonurin egentligen?

LH hormonet är ju som högst mellan 10 och 22 på dagen......mycket jag inte tycker är logiskt med den....men men, får alltid hög 1 dag efter mens slut och sen är den hög resten av cykeln fram till 2 dagar innan mens.
    Helt galet, jag trodde också att jag skulle få max.. men icke. 
    Man blir ju galen på alla test.. och rent logiskt så är det ju inte hög i 20 dagar. 
    Har också hög ända fram till 2-3 dagar innan mens. 
    Får se om MAX tänker komma den här månaden, eller om det uteblir. 
    Jag använder clearblues ägglossningstest med dubbel hormonindikator på eftermiddagen med eftermiddagsurin och det fick jag hög (blinkande gubbe) på redan för två dagar sen. Så vi ligger på och hoppas på att vi kanske plussar! 
    Men monitorn blir jag galen på snart, 
  • Ros91

Hej, vill gärna hänga med i gruppen då jag verkligen vill kommunicera med Er som är i samma situation.

Jag slutade med p-piller i juni och har sedan dess försökt skaffa barn, vi skaffade cb monitorn i Oktober. Då jag hade regelbunden mens började jag undra om om min ägglossning hade kommit igång. De hade den. Har varit på gyn 2 ggr för och kolla så att allting stämmer det gjorde det. Hade ägglossning 31-1 december - januari. Jag börjar bli riktig orolig....

• Ros91

Jag är orolig för att vi alltid har lyckats pricka in ägglossningen och ingenting händer. Börjar inbilla mig massor. Och jag har tydligen en massa ägg osv... Och sen har jag hemsk ägglossningssmärta och mensvärk. 2 veckor i månaden är jag helt slut i kroppen. Och när jag gick på p-piller kände jag aldrig sån här jobbig smärta. Så nu i 8 månader 2 veckor varje månad är jag helt förstörd. Vill nästan gå tillbaka till pillerna ????

• Whoisshe

Ros91, tyvärr så krävs det mer än att bara ha sex på ägglossnings dagarna. Men ge inte upp, det är normalt att det tar cirka 1 år innan man lyckas. Tyvärr så kan det även ta ännu längre tid. ????

• Min tur

Jag och sambon är inne på försök nr 17. Det är periodvis kämpigt och jag uppmärksammar nästan varje cykel något nytt med min kropp som inte har funnits under de 16 år jag ätit p-piller men med hjälp av lite googling har visat sig vara fullt naturligt. Kroppen behöver få tid på sig att landa och ställa om från intag av hormonella preventivmedel. Just hang in there!

• Elliex

Många här som försökt jätte länge och inte blivit gravida än. Jag slutade med p-stav i sep 15 och inget har hänt än.
    Tänk inte så mycket på det så kommer det nog för eller senare :)

Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.