• Ellan1

Clearblue advanced fertilitetsmonitor.

Hej alla Goa!
    Jag och min sambo har nu försökt få till ett + sedan januari i år och ännu inte lyckats. Vi är unga båda två och börjar undra vad som inte står rätt till.
    Vi har nu beställt hem clearblues fertilitetsmonitor advanced som kommer på måndag (min mensdag 3) så tänkte börja använda den direkt!
    Någon som vill följas åt i väntan på +?
    Någon som har erfarenhet av fertilitetsmonitorn och som med hjälp av den plussat?

Tack på förhand och trevlig helg ??
    / Ellan

• Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.
  • Maldoror

Frågetecknen var en skrattande smiley

• Min tur

På onsdag eller torsdag bör min monitor börja räkna ner till mens. BIM på lördag. Gjorde ett testa tidigt i lördags med ingen skymt av ett plus :/ Har inte fått spottings ännu, brukar komma en vecka innan mens. Har en så märklig lugn känsla i kroppen typ som att "det är självklart att jag är gravid". Nu behöver "bara" testen visa det oxå. :)

• Elliex

Förra månaden fick jag Max på dag 21-22 enligt monitorn. Nu är jag på dag 26 (om jag minns rätt) och monitorn står fortfarande på hög. Vilket den gjort jätte länge nu! Någon som kan hjälpa mig förstå hur det kan va så??

• Elliex

Förtydligande. Kan jag bli gravid ändå eller är det kört? Hur normalt är det visar endast hög och så lång tid?
    Som sagt andra månaden jag använder den.

• Maldoror
    Elliex skrev 2016-10-19 10:54:21 följande:

Förra månaden fick jag Max på dag 21-22 enligt monitorn. Nu är jag på dag 26 (om jag minns rätt) och monitorn står fortfarande på hög. Vilket den gjort jätte länge nu! Någon som kan hjälpa mig förstå hur det kan va så??

Vet inte med säkerhet men gissar att du antingen missade lh-ökningen (att den var så kort att den redan gått ned när du testade, eller att du inte hade någon ökning. Kanske?
  • Maldoror
    Elliex skrev 2016-10-19 11:59:48 följande:

Förtydligande. Kan jag bli gravid ändå eller är det kört? Hur normalt är det visar endast hög och så lång tid?

Kört behöver det nog inte vara, om scenario ett stämmer. Men om den varit på hög jättelänge så har nog äl hunnit vara nu. Obs att jag inte är 100% utan bara antar.
  • Maldoror
    Elliex skrev 2016-10-19 11:59:48 följande:

Kört behöver det nog inte vara, om scenario ett stämmer. Men om den varit på hög jättelänge så har nog äl hunnit vara nu. Obs att jag inte är 100% utan bara antar.
  • Elliex
    Maldoror skrev 2016-10-19 12:06:12 följande:
    Tror inte jag haft äl alls för såfall skulle nog det gått ner till lågt nu.
    Tycker bara det är konstigt att det stått hög så pass länge som det gjort och varken går ner till låg eller upp till Max, börjar bli orolig att nåt är fel
  • Maldoror
    Elliex skrev 2016-10-19 12:24:09 följande:

Tror inte jag haft äl alls för såfall skulle nog det gått ner till lågt nu.

Tycker bara det är konstigt att det stått hög så pass länge som det gjort och varken går ner till låg eller upp till Max, börjar bli orolig att nåt är fel

Men om det nu är så att du inte haft ÄL denna gång behöver ju inte betyda att något är fel, ibland blir det bara ingen. Jag minns inte din historia, hur länge du försökt etc så jag uttalar mig generellt men det borde inte finnas någon anledning till oro. Kram.
  • Min tur

2 dagar till mens. Idag lite blod på livmoderhalstappen, den sitter extremt lågt på mig så den kommer jag åt granska ofta.

Riktigt jävla nere. Trodde verkligen att det tagit sig denna gången. Vill bara kräkas på det!

Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.