Whoisshe skrev 2016-09-18 15:50:44 följande:
Hej! Här är en till som beställt och får förhoppningsvis Clearblue Fertilitetsmonitor Advanced imorgon :) är detta en levande grupp eller vet ni nån annan grupp där man kan vara aktiv där folk provar detta hjälpmedel? Och är det nån som plussat pga Clearblue Fertilitetsmonitor Advanced?
:)
Välkommen!
Ellan1 skrev 2016-09-19 11:08:43 följande:
Herregud va tiden går långsamt.. Är på ca ÄL + 8 och börjar bli nervös! Är inne på försök 9 och längtar så efter ett pluss.. Men jag tror inte det tog sig denna gången heller tyvärr.
Har svårt att känna av symtom då halsbränna, svullen mage, smått illamående och känningar i magen är vardag för mig med stressmage vilket gör det svårt att skilja på vanlig mage och gravsymtom..
Har heller inga svullna bröst eller ömma bröstvårtor utan det enda är att jag har ont i sidan av brösten om jag trycker/klämmer till..
Usch är så nervös och vågar inte ta ett test även om jag vill för är så himla rädd att få ett negativt besked igen! Vet inte hur mycket till jag pallar :(
Kramar på er alla!!!
Förstår dig verkligen, och du har ju kämpat mycket längre än mig, det tär. Jag har samma stressmage (plus extremt pruttig!) så det är väldigt lätt att övertolka, bli hoppfull, försöka att inte vara hoppfull etc. Blir rätt matt. Vore skönt om en bara kunde ligga järnet runt varje ÄL och sen inte tänka mer på saken lol.
Jag tror CB missade min ÄL för jag testar med den på morgonen "som man ska" och med vanliga stickor på kvällen och stickorna har gett starkt utslag men CB säger att den inte märkt någon Lh-ökning än. Fortsätter att testa ändå men det är dag 18 idag och det kändes liksom på flera sätt som ÄL var då när stickorna gav utslag.
Men en sak jag inte blir klok på: har läst att Lh inte bildas på morgonen så ÄL-test (till skillnad från gravtest) ska göras på dagen-kvällen. Varför står det då i instruktionerna att det ska göras med morgonurin? Testar ni på morgon eller senare?