• KCEG

Clearblue advanced fertilitetsmonitor.

Maldoror skrev 2016-09-19 14:31:20 följande:
    Välkommen!
    Ellan1 skrev 2016-09-19 11:08:43 följande:

Herregud va tiden går långsamt.. Är på ca ÄL + 8 och börjar bli nervös! Är inne på försök 9 och längtar så efter ett pluss.. Men jag tror inte det tog sig denna gången heller tyvärr.

Har svårt att känna av symtom då halsbränna, svullen mage, smått illamående och känningar i magen är vardag för mig med stressmage vilket gör det svårt att skilja på vanlig mage och gravsymtom..

Har heller inga svullna bröst eller ömma bröstvårtor utan det enda är att jag har ont i sidan av brösten om jag trycker/klämmer till..

Usch är så nervös och vågar inte ta ett test även om jag vill för är så himla rädd att få ett negativt besked igen! Vet inte hur mycket till jag pallar :(

Kramar på er alla!!!

Förstår dig verkligen, och du har ju kämpat mycket längre än mig, det tär. Jag har samma stressmage (plus extremt pruttig!) så det är väldigt lätt att övertolka, bli hoppfull, försöka att inte vara hoppfull etc. Blir rätt matt. Vore skönt om en bara kunde ligga järnet runt varje ÄL och sen inte tänka mer på saken lol.

Jag tror CB missade min ÄL för jag testar med den på morgonen "som man ska" och med vanliga stickor på kvällen och stickorna har gett starkt utslag men CB säger att den inte märkt någon Lh-ökning än. Fortsätter att testa ändå men det är dag 18 idag och det kändes liksom på flera sätt som ÄL var då när stickorna gav utslag.

Men en sak jag inte blir klok på: har läst att Lh inte bildas på morgonen så ÄL-test (till skillnad från gravtest) ska göras på dagen-kvällen. Varför står det då i instruktionerna att det ska göras med morgonurin? Testar ni på morgon eller senare?
    Upplever precis som dig att den har svårt och hitta "max" jag har använt min m monitor flitigt. Blev gravid efter 4 månader och alla fyra månader utan en enda dag med max utan bara hög. Tyvärr förlorade vi vår bebis i vecka 16, så nu står vi inför en ny tid med monitorn. Funderar på att pröva senare på dagen för att ha större chans till att hitta min max dag.... 
    Det är väldigt intressant att det ska testas på morgonen och inte på kvällen. 

Någon som testat med monitorn på kvällen?
  • KCEG
    Maldoror skrev 2016-09-21 11:57:21 följande:
    Tråkigt att höra, kan inte föreställa mig hur det ska kännas men usch så tungt. Får hoppas att det tar sig fort denna gång! Jag tror jag ska ändra testintervallet till kvällen istället nästa cykel. Ska vi göra experimentet tillsammans och se om det blir max? Kram!
    Ellan1 skrev 2016-09-20 15:32:28 följande:

Usch de är verkligen så jobbigt.. Tiden gåååår sååå långsamt :/

Visst är det jobbigt då man mixar ihop olika symtom och får upp hoppet.. Blä för stressmage!

Hahah eller hur.. Inbillade mig att jag skulle vara så denna månaden *skrattar * men inte.

Hmm konstigt.. Jag fick också lite panik när inte Max kommit på dag 18 men hade is i magen ändå och dag 21 kom Max!! Har du lyckats uppnå det ännu?

Har också läst det, jag testade runt 08-08.30 ungefär men har läst många som testat på em :)

Lycka till !

Jag är på dag 21 och har fortfarande ingen Lh-ökning, fortsätter testa men är rätt säker på att det inte blir max denna gång. OM jag haft äl så var det då när stickorna gav utslag och då hade jag även fertilt sekret. Lycka till du också, typ en vecka kvar till gravtest?
    Jag kan absolut tänka mig att ändra testintervallet till eftermiddag för att se om det blir någon skillnad, men frågan är hur länge man ska hålla sig för att få ett rättvist utslag? 5 timmar?
  • KCEG

Kände att jag inte blir riktigt klok på hur jag ska göra så jag köpte ett tiopack med ägglossningstest från clearblue utöver monitorn.
    Så den här månaden kör jag med monitorn på morgonen och stickor på eftermiddagen. Jag fick precis tillbaka mensen idag, efter fem veckor väntan efter vårt MA.
    Bättre lycka nästa gång. Hoppas jag =) 

• KCEG
    Maldoror skrev 2016-09-27 11:56:35 följande:
    Så gjorde jag denna månad fast med billiga stickor som komplement. Monitorn visade hög från 13e-24e dagen men stickorna endast 14e och 15e. Tänkte göra tvärtom nästa gång; stickor på morgon och monitor kväll så kanske den inte missar stegringen och då kanske jag slipper bränna hela förpackningen tester på en månad. Men det är ju inget som säger att jag kommer ha sån tur. Känner som att jag också är på gång att få mens. Vi får hålla tummarna hårt för nästa gång!
    Ja det kanske är så jag ska göra, för att dessutom kanske lyckas få max på monitorn då.
    Du har en bra poäng där, prövar ditt sätt. 
  • KCEG
    Maldoror skrev 2016-09-27 13:41:55 följande:
    Kul att iaf jag trodde att allt skulle bli så mycket mindre meckigt med en monitor!
    Hahahaha verkligen... Jag köpte en monitor med precis samma vision, men visst jag ska egentligen inte klaga. Jag har blivit gravid med den två gånger nu. 
  • KCEG

Är på dag 13 idag, fick hög på dag 12 så vi får se om jag får max den här månaden. På sidan av kör jag med stickor, som inte gav utslag igår och idag har jag inte hunnit testa än. Jag tar monitorn på morgonen och stickorna på eftermiddagen. Nästa cykel testar vi tvärtom. Jag hoppas innerligt på ett plus snart igen!
    När har ni BIM?
    Spännande att följa er alla och se hur det går. Jag hoppas på många starka plus! Skrattande

• KCEG
    Maldoror skrev 2016-10-11 20:26:15 följande:
    Kul, jag är också på dag 13, fick hög på dag 11. Skippade stickorna denna gång, orkar inte hålla på :) BIM ca den 26e men inte helt regelbunden så svårt att veta, när har du BIM?
    Vad kul, jag har också BIM den 26:e och fick MAXIMAL på monitorn idag. Det är första gången. Så verkstaden är i full gång nu, ska för skojskull testa med stickorna i eftermiddag för att se om de ger utslag. Dom har ju inte gjort det på någon av hög dagarna.
    Men MAX har man väl i två dagar om jag inte kommer ihåg fel?!

Vi får peppa varandra, ser fram emot den 26:e och hoppas på ett stort och starkt plus!
  • KCEG
    Maldoror skrev 2016-10-12 08:16:59 följande:
    Ja, tror det är max i högst två dagar. Har inte fått max själv ännu. Tror jag hade ÄL igår, hade lite småkramper, men bara hög på monitorn. Ja men spännande, då får vi ha nedräkning tillsammans och jämföra våra inbillade graviditetstecken :D
    Hahaha =) Absolut, låter som en plan! Skrattande
  • KCEG
    Maldoror skrev 2016-10-14 12:31:27 följande:
    Ellerhur!

Nu är det bara att jobba fram ett plus också, fatta hur den vinsten ska kännas!
    Ja det måste kännas som en storvinsten på jackpott, en på miljonen eller ngt. Väldigt ofattbart! 
    Ser verkligen fram emot BIM, tålamodet känns som en 6 åring dagen innan julafton! =) Hahahaha! 
    Hade gärna vaknat till den 26/10 nu Tyst
  • KCEG
    Maldoror skrev 2016-10-14 17:17:12 följande:
    Hahaha! Dagarna fram till BIM är riktigt värdelösa. Fast jag har lugnat mig litegrann, var som mest besatt de två första månaderna, gick åt många gravtest! Det är bra att ha fullt upp så en inte hinner tänka. Kan du hålla dig från att testa tills BIM?
    Jag tror det, jag kommer att testa mig då, för rädslan av att bli besviken känns lite jobbig. Testar jag för tidigt och det blir minus så ska man leva hoppet... men man är ju samtidigt väldigt nyfiken. 
    gahaaa jag vet inte =) 
Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.