• KCEG

Clearblue advanced fertilitetsmonitor.

Plingplong8 skrev 2016-11-06 20:29:12 följande:

Hej allesammans!
    Vilken bra tråd jag snubblade in på känner jag????
    Jag är inne på dag 6 med monitorn och väntar på hög/maximal på monitorn.
    Jag håller verkligen tummarna att den kommer visa någon typ av förändring då inga äl-tester visat något alls..
    Vilken dag brukar ni få hög/maximal? Och hur har den funkar för er ?????

Hej!
    Är super nöjd med monitorn, hög idag på dag 14 borde ha max på dag 16 och jag har lyckats bli gravid 2 gånger ( 1:a 2009 och 2:a april 2016) sista grav gick inte hela vägen men jag lyckades tack vare monitorn. 
  • KCEG
    Whoisshe skrev 2016-11-07 08:55:30 följande:

Haft hög sen dag 9, och fortfarande hög på dag 22 :/ börjar bli lite orolig..

Jag hade så tre cykler i rad och jag lyckades bli gravid ändå. Vi låg varannan dag då. Inte så roligt sex men vi lyckades iaf bli gravida. Men jag förstår din oro. 
  • KCEG

En fråga till er tjejer...

Jag vaknade idag och var heeeeelt övertygad (efter uträkning och tidigare Äl samt känningar) att jag skulle få max. Men vaknade till HÖG, dag 3.
    med clearblues ägglossningstest nu i eftermiddag fick jag ¨Noll¨
    Medan jag igår fick glad gubbe, vilket betyder ÄL inom de närmsta 48 timmarna. 

Hur ska jag tolka det?
    Att jag hade ÄL igår?

• KCEG

En månad med hög på  monitorn, förra månaden fick jag max efter 2 dagar, inte den här månaden. Nu tror jag att jag hade ÄL förra tisdagen och inväntar BIM på tisdag om en vecka. Jag blev gravid förra gången med enbart hög på monitorn... så än ger jag inte upp! =) 

• KCEG
    Elliex skrev 2016-11-15 08:52:56 följande:

Vet inte vad felet är på mig. Försökt bli gravida i 1 år nu, och skaffade monitorn i augusti och fick då utslag maximal. Sen dess har jag bara fått hög dom andra månaderna.
    Nu har jag haft hög över 10 dagar igen.
    Får nog lägga detta med grav åt sidan för jag verkar inte kunna bli gravid.. tyvärr

Jag blev gravid med hög på monitorn, så ge inte upp. Jag började med monitorn i februari... fick hög i feb,mars och april sen plussade vi. Så vi behövde inte max. 
    Jag ringde clearblue angående just detta och man kan testa och göra Äl test på eftermiddagen för att vara säker på att inte missa den med  monitorn.
    Samt om ÄL sker sent på kvällen/eftermiddagen så kanske hormonet hinner sjunka till nästa dag och då blir resultatet hög och då kommer man aldrig till MAX.
    Så jag hade hög hela den här månaden och på dag två fick jag max med ägglossningstest med dubbelhormonindikator på eftermiddagen. Dagen efter fick jag bara hög på  monitorn.
    Det är knepigt, men prata med en barnmorska och rådfråga henne om hur ni ska ta er vidare. 
  • KCEG
    Plingplong8 skrev 2016-11-28 23:53:49 följande:

Hallå !
    Jag plussade förra veckan :D

Kan fortfarande inte tro att det är sant.
    Jag hade beställt hem nya stickor till monitorn, om någon är intresserad av att köpa säg till, jag har 2st oöppnade förpackningar :).

Men jaaaaa. GRATTIS!! =) 
    Hoppas på många fler fina plus!
  • KCEG
    Elliex skrev 2016-11-29 11:35:24 följande:
    Hur går det för dig?
    Inget plus än.... jag väntar på ÄL igen och hoppas på att tar sig den här månaden. 
    Håller tummarna, tycker det känns så deppigt att bara vänta och vänta och vänta hela tiden. Man tappar orken och hoppet mellan varven. Men så är man där och försöker igen =) 
  • KCEG
    Elliex skrev 2016-11-29 14:08:32 följande:
    Okej håller tummarna att det tar sig denna gången istället.
    Jag håller med helt.. jag har bestämt att inte köpa nå mer stickor nu o låta naturen ha sin gång istället
    Ja det kanske är klokt! Det är ett stressmoment, absolut. Vi får se hur vi gör om det inte tar sig nu, vi kanske rent av tar en paus och känner oss besegrade ett tag. Hela livet sätts på paus på något märkligt sätt, allt kretsar kring ägglossning, mens, symptom, väntan, oro, ängslan, och sorg över att inte lyckas. 
    Mem det får vi se... man vill ju så gärna ha sin lille plutt, så det är svårt pausa en dröm, en vision, ett hopp...
  • KCEG

Så väntar jag på ÄL i vanlig ordning... Jag har fått hög i tre månader nu, inget max. 
    Köpte stickor, digitalt ägglossningtest från CB ochbhar kört med den två cykler. Igår fick jag max utslag med den, på kvällen. 
    Men hög igår på morgonen och hög idag på morgonen, jag misstänker att jag inte får ngt max den här månaden heller. Tror kanske att monitorn och jag inte är på samma bana. Så eftermiddagstest verkar vara min grej. 
    Vi får se...

Någon annan som har det likadant?

• KCEG
    Whoisshe skrev 2017-01-03 12:16:49 följande:

Hur går det för alla?

Plussade i december, den 22:a men fick missfall. 
    Fortsätter jakten på ett plus och hoppas och tror på att 2017 kan bli året då vänder. 
  • KCEG
    Hallonfrossa skrev 2017-01-03 14:51:25 följande:

Här väntar vi på äl, men monitorn säger bara hög trots stegring på vanliga stickor :-/

Ja vad sjutton... börjar tröttna på den där monitorn, eller jag fattar mig inte på den. Har samma sak här.. har stegring på andra test, men låg på monitorn. idag kom hög.. två dagar efter det andra testen visat hög. Inväntar MAX på den nu.. får se om det kommer. Men jag har plussat utan max förut. 
  • KCEG
    Hallonfrossa skrev 2017-01-03 15:47:20 följande:
    Ja jag blir bara irriterad på den, var helt säker på att jag skulle få max idag men icke......varför ska man använda morgonurin egentligen?

LH hormonet är ju som högst mellan 10 och 22 på dagen......mycket jag inte tycker är logiskt med den....men men, får alltid hög 1 dag efter mens slut och sen är den hög resten av cykeln fram till 2 dagar innan mens.
    Helt galet, jag trodde också att jag skulle få max.. men icke. 
    Man blir ju galen på alla test.. och rent logiskt så är det ju inte hög i 20 dagar. 
    Har också hög ända fram till 2-3 dagar innan mens. 
    Får se om MAX tänker komma den här månaden, eller om det uteblir. 
    Jag använder clearblues ägglossningstest med dubbel hormonindikator på eftermiddagen med eftermiddagsurin och det fick jag hög (blinkande gubbe) på redan för två dagar sen. Så vi ligger på och hoppas på att vi kanske plussar! 
    Men monitorn blir jag galen på snart, 
Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.