• Ellan1

Clearblue advanced fertilitetsmonitor.

Hej alla Goa!
    Jag och min sambo har nu försökt få till ett + sedan januari i år och ännu inte lyckats. Vi är unga båda två och börjar undra vad som inte står rätt till.
    Vi har nu beställt hem clearblues fertilitetsmonitor advanced som kommer på måndag (min mensdag 3) så tänkte börja använda den direkt!
    Någon som vill följas åt i väntan på +?
    Någon som har erfarenhet av fertilitetsmonitorn och som med hjälp av den plussat?

Tack på förhand och trevlig helg ??
    / Ellan

• Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.
  • KCEG
    Plingplong8 skrev 2016-11-06 20:29:12 följande:

Hej allesammans!
    Vilken bra tråd jag snubblade in på känner jag????
    Jag är inne på dag 6 med monitorn och väntar på hög/maximal på monitorn.
    Jag håller verkligen tummarna att den kommer visa någon typ av förändring då inga äl-tester visat något alls..
    Vilken dag brukar ni få hög/maximal? Och hur har den funkar för er ?????

Hej!
    Är super nöjd med monitorn, hög idag på dag 14 borde ha max på dag 16 och jag har lyckats bli gravid 2 gånger ( 1:a 2009 och 2:a april 2016) sista grav gick inte hela vägen men jag lyckades tack vare monitorn. 
  • KCEG
    Whoisshe skrev 2016-11-07 08:55:30 följande:

Haft hög sen dag 9, och fortfarande hög på dag 22 :/ börjar bli lite orolig..

Jag hade så tre cykler i rad och jag lyckades bli gravid ändå. Vi låg varannan dag då. Inte så roligt sex men vi lyckades iaf bli gravida. Men jag förstår din oro. 
  • Elliex
    Min tur skrev 2016-11-06 14:52:14 följande:
    Hoppas den slår om till Maximal snart. Tråkigt när den säger hög många dagar. För mig.var det hög från dag 11 till dag 24 förra cykeln på dag 25 slog den över till Maximal :/
    Hoppas jag med! Ja det är jätte jobbigt när det är så många dagar med hög..
    Jag fick inte ens maximal förra månaden, den låg hög hela tiden.
  • Elliex
    Whoisshe skrev 2016-11-07 08:55:30 följande:

Haft hög sen dag 9, och fortfarande hög på dag 22 :/ börjar bli lite orolig..

Det kan bli så. Jag hade bara hög förra månaden. Man har inte ägglossning varje månad
  • Plingplong8

Va roligt att det är någon som blivit gravid med hjälp av monitorn ! :).
    helt otroligt vilka hjälpmedel det finns.
    Nu hoppas jag att den snart visar hög och sen maximal.skulle va roligt att de att den fungerar och när jag har äl.
    Är det någon som denna inte hjälpt alls på? Att man inte sett någon förändring alls, alltså att den vart på låg hela tiden i varje cykel?

• Min tur
    Plingplong8 skrev 2016-11-07 12:30:12 följande:

Va roligt att det är någon som blivit gravid med hjälp av monitorn ! :).

helt otroligt vilka hjälpmedel det finns.

Nu hoppas jag att den snart visar hög och sen maximal.skulle va roligt att de att den fungerar och när jag har äl.

Är det någon som denna inte hjälpt alls på? Att man inte sett någon förändring alls, alltså att den vart på låg hela tiden i varje cykel?

Är det din första månad med monitorn? Många som har upplevt att den "fastnar" på LÅG eller HÖG. Kan vara så att du har sen äl. Förra cykeln hade jag MAXIMAL på dag 25. Denna cykeln hade jah Maximal på dag 16. Så håll ut. Gör testen som monitorn ber om så ska du se att det blir åtminstone Hög snart :)
  • KCEG

En fråga till er tjejer...

Jag vaknade idag och var heeeeelt övertygad (efter uträkning och tidigare Äl samt känningar) att jag skulle få max. Men vaknade till HÖG, dag 3.
    med clearblues ägglossningstest nu i eftermiddag fick jag ¨Noll¨
    Medan jag igår fick glad gubbe, vilket betyder ÄL inom de närmsta 48 timmarna. 

Hur ska jag tolka det?
    Att jag hade ÄL igår?

• Plingplong8
    Min tur skrev 2016-11-09 18:43:13 följande:

Är det din första månad med monitorn? Många som har upplevt att den "fastnar" på LÅG eller HÖG. Kan vara så att du har sen äl. Förra cykeln hade jag MAXIMAL på dag 25. Denna cykeln hade jah Maximal på dag 16. Så håll ut. Gör testen som monitorn ber om så ska du se att det blir åtminstone Hög snart :)

Ja det är min första månad med monitorn. Okej, ja jag misstänker att det kan vara som du säger med sen äl. Enligt monitorn ska jag bara göra test tills på fredag (det är bara orangea dagar tills då) hur gör man då? Kommer monitorn att be om flera test om jag inte får hög eller maximal innan fredag?.

Måste kännas riktigt spännande när det blir både hög och maximal :D

Tusen tack för svar :).
  • Elliex
    KCEG skrev 2016-11-09 18:47:58 följande:

En fråga till er tjejer...

Jag vaknade idag och var heeeeelt övertygad (efter uträkning och tidigare Äl samt känningar) att jag skulle få max. Men vaknade till HÖG, dag 3.
    med clearblues ägglossningstest nu i eftermiddag fick jag ¨Noll¨
    Medan jag igår fick glad gubbe, vilket betyder ÄL inom de närmsta 48 timmarna. 

Hur ska jag tolka det?
    Att jag hade ÄL igår?

Konstigt. Men jag skulle tolka det som att du hade äl igår
Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.