• Ellan1

Clearblue advanced fertilitetsmonitor.

Hej alla Goa!
    Jag och min sambo har nu försökt få till ett + sedan januari i år och ännu inte lyckats. Vi är unga båda två och börjar undra vad som inte står rätt till.
    Vi har nu beställt hem clearblues fertilitetsmonitor advanced som kommer på måndag (min mensdag 3) så tänkte börja använda den direkt!
    Någon som vill följas åt i väntan på +?
    Någon som har erfarenhet av fertilitetsmonitorn och som med hjälp av den plussat?

Tack på förhand och trevlig helg ??
    / Ellan

• Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.
  • Min tur

Igår vid 16 fick jag hög på monitorn. Väldigt starkt andra streck. Testade bara med en sticka igen utan att sticka in den i monitorn vid 21, strecken va då lika starka. Idag fick jag hög igen med teststrecket var nästan helt borta. Tror min peak kom vid annan tid på dygnet denna gången och att vi missade den. Well well. Vi får se va denna cykel ger :)

• Hallonfrossa

Hur funkar graviditetstesten?

Är där alltid 2 streck på dem?

Vare sig man är gravid eller inte?

• Min tur
    Hallonfrossa skrev 2016-12-06 18:38:34 följande:

Hur funkar graviditetstesten?

Är där alltid 2 streck på dem?

Vare sig man är gravid eller inte?

Teststrecket är ibland synligt, men genomskinligt. Det behöver ju vara blått streck om det upptäckt hcg hormonet.
  • Hallonfrossa
    Min tur skrev 2016-12-06 19:10:03 följande:

Teststrecket är ibland synligt, men genomskinligt. Det behöver ju vara blått streck om det upptäckt hcg hormonet.

Missade nämligen att man bara kunde testa under test perioden även med graviditetstesten så jag råkade ta ett, men kunde inte avläsa det, tyckte dock att där syns ett extra blått streck.

Svagt men synligt för blotta ögat.

Får väll se hur det blir av det, fick även detta på ett annat.

Men kan ju vara spök.

• Min tur

För att kunna göra grav test i monitorn precis när man vill så ställer man in en ny cykel. Ställer in testtiden runt det klockslaget du vill testa. Gör ett test under den tiden. Du kan sedan enkelt radera den cykeln efter att du testat.

Jag kan nog ana ett streck på det grav test du bifogade bild på :)

• Hallonfrossa
    Min tur skrev 2016-12-06 19:55:28 följande:

För att kunna göra grav test i monitorn precis när man vill så ställer man in en ny cykel. Ställer in testtiden runt det klockslaget du vill testa. Gör ett test under den tiden. Du kan sedan enkelt radera den cykeln efter att du testat.

Jag kan nog ana ett streck på det grav test du bifogade bild på :)

Jaha!

Kan man återgå till den gamla cykeln igen sen?
  • Hallonfrossa
    Min tur skrev 2016-12-06 20:17:02 följande:

Precis :)

Har gjort så flera gånger.

Tack!

Ska testa det nästa gång :)
  • KCEG
    Whoisshe skrev 2017-01-03 12:16:49 följande:

Hur går det för alla?

Plussade i december, den 22:a men fick missfall. 
    Fortsätter jakten på ett plus och hoppas och tror på att 2017 kan bli året då vänder. 
Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.