Farfallos skrev 2016-10-17 11:07:15 följande:
Sluta spela dum. Du vet precis vilken kräftgång jag syftar på, och det är en nya uppdelningen av pojkar och flickor i vissa skolor och badhus. Och visst är det något vi har skapat, men det är ju en anpassning till nya religioner och kulturer.
Sedan spelar du dum igen och försöker slå ifrån dig en fråga bara för att jag nämner religionsfrihet. Om du vill förstå istället för att missförstå så fattar du att jag inte vill förbjuda någon att utöva sin kultur eller religion, men när dessa påverkar skolan eller badhuset så är det vår nervösa PK-hållning till just religionsfrihet och andra kulturer som ligger bakom.
Sedan måste jag be dig respektera mig såpass att du inte lägger ord i min mun. I inlägg #518 så skrev du:
"Däremot ska inte dessa avarter användas som en anledning till att förhindra en invandring generellt.
Snarare så är det en anledning till varför vi ska fortsätta ta emot så många flyktingar vi bara kan.
Då dom till övervägande del består av folk som flytt från det du och jag ser som negativt."
På det svarade jag att "Det skrämmer mig att du anser att vi ska se rådande utveckling (ökad separation av pojkar och flickor i skolor och badhus) som motiv att ta emot ytterligare asylsökande." Jag har aldrig påstått att du har sagt något om "ökad invandring" (även om det kan innebära det att "fortsätta ta emot så många flyktingar vi bara kan"). Jag skrev "ytterligare asylsökande" och med det menade jag bara att fortsätta på den inslagna vägen. Så häng inte upp dig på saker som dina hjärnspöken skriver mellan mina rader, utan svara på mina frågor istället.
Jag vill inte ändra i någon lag om mänskliga rättigheter, utan möjligen i den lag som styr upp hur friskolor får drivas, och så skulle jag möjligen vilja göra en lag som förbjuder publika aktörer att göra någon annan skillnad på män och kvinnor än att bevara separata omklädningsrum (som i Svensk kultur varit norm sedan länge).
...och nu när frågetecknen från dina medvetna missförstånd är uträtade så återkommer jag till mina frågor (något mer konkret för att undvika missförstånd):
- Hur (om öht) anser du att vi ska hantera det faktum att pojkar och flickor i allt högre utsträckning idag separeras av skolor och badhus?
- Skulle du vilja förklara på ett sakligt och realistiskt vis hur ökad invandring (med bibehållen inställning till religionsfrihet och mångkultur från det offentliga Sverige) skulle kunna leda till en ökad grad av integration?
Nej det skrämmer mig inte ett dugg att man delar upp pojkar och flickor, det finns kommuner som går åt andra hållet, så det jag ser det mest som en övergående nödlösning i vissa kommuner.
Det skrämmer mig betydligt mer, att problemområden används till propaganda mot invandring/flyktingmottagande, när det finns långt fler omrpåden där inte dessa problem finns.
Och dom är de vi ska lära oss av, och använda för att visa hur lätt det är att skapa en bra integration för de som kommer hit som flyktingar/invandrare.
För att förenkla det, så är det enda som krävs, att stoppa den segration som ser till att subkulturer/samhällen och dess företrädar kan verka ostört.
Om mina åsikter, för dig är ett uttryck för dumhet, så är det inget jag kan göra nåt åt.
Eftersom humanism, solidaritet och de mänskliga rättigheterna för mig är överordnad så gott som allt annat, betyder det att jag även är beredd att hantera de svårigheter som kan uppstå p.g.a invandring, vilket jag f.ö gör, genom att vara tillgänglig dygnet runt närhelst mina uppdragsgivare önskar min/vår hjälp.
Sen är jag otroligt glad över att nu maktfaktorer som Röda Korset, Läkare utan gränser, UNHCR m.fl, ja t.o.m Obama har uttalat sig i samma anda, och nu börjar sätta ordentlig press på EU:s makthavare, så att ett gemensamt flyktingåtagande kommer på plats i EU.
Eg borde det vara en skitsak att fördela flyktingarna, då dom sett till EU-ländernas ekonomi och storlek, bara rör sig om ett lite antal, och ligger lååångt under vad länderna i konflikternas närhet har tagit emot.