Vad är bra med mångkultur?
Det enda vi kan och bör göra, är att i alla lägen värna våra värderingar på ett klokt och medmänskligt sätt, och inte angripa andras religion eller kultur som om den vore homogen, där bara det dåliga förs fram.
Nej jag har inte sett det du länkat till, och det är ditt fel, du vräkte ju upp en hel massa länkar, och det avskräckte mig.
Men jag såg inslaget från Afghanistan som Rapport sände igår.., eller var det Aktuellt.., hmm, skit samma, nån av dom var det iaf.
Där fick jag även bekräftat (var tydligen bekräftelsens dag för mig igår ) att det jag påstått verkligen händer, och att det jag själv upplevt även gäller i det kanske vidrigaste och hemskaste landet för kvinnor att leva i.
Där finns nu i alla lite större samhällen skolor för flickor, och man har lagar på plats som förbjuder våld mot kvinnor.
men precis som jag skrivit, så saknas redskap för se till att lagen efterföljs, dock har det börjat hända lite, lite, även där, då några kvinnor vågat åttala sina män.
Tyvärr så stämmer även mina påståenden om att makthavarna står ivägen, så dessa åtalade män ofta kan muta/köpa sig fria.
Det possitiva är att det iaf börjar hända saker, men dom behöver vårt stöd och all hjälp dom kan få, för dom har en mycket lång och svår väg att gå.