• malintherese01

Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?

Ligger på BB efter att ha fått akut kejsarsnitt med tvillingar. Förlorade 2,6 liter blod så det har dom fått ge mig nytt, plus att jag fått krampanfall utav att stora luftbubblor i mina tarmar. Ingen höjdarsituation med andra ord..

Nu till min fråga..

Första natten var personalen inne och erbjöd sig att ta barnen över natten eftersom jag inte ens kunde röra mig i sängen pga smärta. (Pappa behöver sova hemma med våra andra barn) men andra natten hade jag en ny sköterska som inte alls verkade villig att hjälpa till med detta. Jag fick i princip tjata mig till att dom kunde ha barnen. Nu är det tredje natten och samma sköterska kommer in när jag plingar . Fick dumma kommentarer som:

"Men varför vill du inte ha dina barn hos dig?" Jag förklarar att jag kommer ju inte åt dom när dom spyr, piper, tappar nappen mm.. Vilket sker typ hela tiden. Bara dumma kommentarer från henne och slutar i princip med att hon säger "vi får väl se sen då".

Ingår det i deras jobb att ha barnen över natt om mamman inte kan eller "får dom lov" att säga nej?

Nu har jag bunkrat upp dom provisoriskt i min säng för att se om jag kan klara av de själv, för vill inte ens att den bitterfi**an ska ha mina söner.

Vore otroligt tacksam för svar!

• Svar på tråden Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?
  • M1rella
    Lia4 skrev 2016-08-01 21:30:26 följande:

Vad var det du fick godkänt till om du inte sökte hos Socialstyrelsen?

Vad brukar man få godkänt av hos socialstyrelsen när det handlar om sen abort?
  • M1rella
    Swagger skrev 2016-08-01 21:29:54 följande:

Jo, på nätterna. Har du inte läst alls?

Dåså. Det har många på BB.
  • Lia4
    M1rella skrev 2016-08-01 21:08:20 följande:

Jag sökte inte hos socialstyrelsen, men gick igenom processen och fick godkänt men valde att behålla. Den graviditeten upptäckte jag inte i v26+.

Ja, jag har rökt innan jag upptäckte graviditeten. Problem med det? Du kanske har problem med att der finns de som upptäckter graviditeterna sent? Eller få tvillingar två gånger?

M1rella skrev 2016-08-01 21:34:41 följande:

Vad brukar man få godkänt av hos socialstyrelsen när det handlar om sen abort?

Du skrev själv att du inte ansökt hos socialstyrelsen. Därför jag undrade vad det var du ansökt om som du fått godkänt till?
  • fjanten
    M1rella skrev 2016-08-01 21:08:20 följande:

Jag sökte inte hos socialstyrelsen, men gick igenom processen och fick godkänt men valde att behålla. Den graviditeten upptäckte jag inte i v26+.

Ja, jag har rökt innan jag upptäckte graviditeten. Problem med det? Du kanske har problem med att der finns de som upptäckter graviditeterna sent? Eller få tvillingar två gånger?

1. Du sa att du endast fött tvillingar; en gång vaginalt och en gång med kejsarsnitt.

2. Du säger att under din förra graviditet så rökte du inte, men att du rökte under graviditeten innan den.

3. Du säger att du upptäckte graviditeten i v 26, den gången du rökte.

4. Du säger att du varit gravid när du var ung, i vecka 20 fick du beviljat en sen abort - men att du behöll graviditeten - och är glad för det idag.

5. Du säger att du har 3 barn som resultat från två graviditeter

Enligt dina utsagor har du varit gravid TRE gånger. Första gången som ung. Andra gången när du rökte. Trejde gången några år efter röknings-graviditeten.

SLUTA HITTA PÅ EN MASSA!!
  • Swagger
    M1rella skrev 2016-08-01 21:09:12 följande:
    Jag har någon och är inge ensam. Jag behövde därmed ingen hjälp av personalen.
    Var du en lat och dålig mor eftersom du inte gjorde allt själv?
  • M1rella
    Lia4 skrev 2016-08-01 21:46:18 följande:

Du skrev själv att du inte ansökt hos socialstyrelsen. Därför jag undrade vad det var du ansökt om som du fått godkänt till?

Jag fick goskänt för sen abort. Och nej, jag ansökte aldrig. Det gjordes av en barnmorskan
  • M1rella
    Swagger skrev 2016-08-01 23:23:49 följande:

Var du en lat och dålig mor eftersom du inte gjorde allt själv?

Självklart. Är inte alla det som inte klarar allt själv?
  • Lia4
    M1rella skrev 2016-08-01 23:25:43 följande:

Jag fick goskänt för sen abort. Och nej, jag ansökte aldrig. Det gjordes av en barnmorskan

Ja det klart det gjordes av barnmorskan.
  • M1rella
    Lia4 skrev 2016-08-01 23:50:52 följande:

Ja det klart det gjordes av barnmorskan.

Så varför frågade du då?
  • Lia4
    M1rella skrev 2016-08-01 23:58:35 följande:

Så varför frågade du då?

För att du skrev att du inte gjort ngn ansökan hos s-styrelsen! Men det hade ju uppenbarligen gjorts!
Svar på tråden Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?