• malintherese01

Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?

Ligger på BB efter att ha fått akut kejsarsnitt med tvillingar. Förlorade 2,6 liter blod så det har dom fått ge mig nytt, plus att jag fått krampanfall utav att stora luftbubblor i mina tarmar. Ingen höjdarsituation med andra ord..

Nu till min fråga..

Första natten var personalen inne och erbjöd sig att ta barnen över natten eftersom jag inte ens kunde röra mig i sängen pga smärta. (Pappa behöver sova hemma med våra andra barn) men andra natten hade jag en ny sköterska som inte alls verkade villig att hjälpa till med detta. Jag fick i princip tjata mig till att dom kunde ha barnen. Nu är det tredje natten och samma sköterska kommer in när jag plingar . Fick dumma kommentarer som:

"Men varför vill du inte ha dina barn hos dig?" Jag förklarar att jag kommer ju inte åt dom när dom spyr, piper, tappar nappen mm.. Vilket sker typ hela tiden. Bara dumma kommentarer från henne och slutar i princip med att hon säger "vi får väl se sen då".

Ingår det i deras jobb att ha barnen över natt om mamman inte kan eller "får dom lov" att säga nej?

Nu har jag bunkrat upp dom provisoriskt i min säng för att se om jag kan klara av de själv, för vill inte ens att den bitterfi**an ska ha mina söner.

Vore otroligt tacksam för svar!

• Svar på tråden Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?
  • Junjun
    malintherese01 skrev 2016-07-30 23:17:05 följande:

Ligger på BB efter att ha fått akut kejsarsnitt med tvillingar. Förlorade 2,6 liter blod så det har dom fått ge mig nytt, plus att jag fått krampanfall utav att stora luftbubblor i mina tarmar. Ingen höjdarsituation med andra ord..

Nu till min fråga..

Första natten var personalen inne och erbjöd sig att ta barnen över natten eftersom jag inte ens kunde röra mig i sängen pga smärta. (Pappa behöver sova hemma med våra andra barn) men andra natten hade jag en ny sköterska som inte alls verkade villig att hjälpa till med detta. Jag fick i princip tjata mig till att dom kunde ha barnen. Nu är det tredje natten och samma sköterska kommer in när jag plingar . Fick dumma kommentarer som:

"Men varför vill du inte ha dina barn hos dig?" Jag förklarar att jag kommer ju inte åt dom när dom spyr, piper, tappar nappen mm.. Vilket sker typ hela tiden. Bara dumma kommentarer från henne och slutar i princip med att hon säger "vi får väl se sen då".

Ingår det i deras jobb att ha barnen över natt om mamman inte kan eller "får dom lov" att säga nej?

Nu har jag bunkrat upp dom provisoriskt i min säng för att se om jag kan klara av de själv, för vill inte ens att den bitterfi**an ska ha mina söner.

Vore otroligt tacksam för svar!

Oj , usch förstår du har det jätte jobbigt.
    Jag tror att den hemska sköterskan kanske är sådär mot dig för de vill att mammorna ska knyta an till sin/a bebis/bebisar..

Jag skulle nog själv få panik och inte vilja lämna i från mig barnen.
    Men jag tycker att när du ber om hjälp tycker jag verkligen att de borde vara mer inne hos dig. Hjälpa dig lyfta barnen, byta blöjor på dem. Hjälpa dig att lägga dem vid brösten så du kan amma etc.
  • modsey
    pumpkinspice skrev 2016-07-31 23:29:29 följande:

Och jag säger inte att det det aldrig görs men att det inte är en skyldighet utan något som erbjuds i mån av tid. Personalstyrkan är inte anpassad efter att man ska kunna passa barn utan det är något som man kan göra om det är en lugn natt (eller dag för den delen). Lugna skift hos oss så händer det att vi också passar barn, men rasslar det plötsligt till så får man köra in barnet till föräldrarna igen.

I mitt fall kunde jag inte ens hålla ett barn än mindre två. Så då hade de väl fått skrika då. .....
  • Gina43

TS, sätt användaren M1rella på "ignore". Hon är inte värd att bli upprörd över.

Ta hand om dig och dina små gossar!

• malintherese01
    Gina43 skrev 2016-07-31 23:35:37 följande:

TS, sätt användaren M1rella på "ignore". Hon är inte värd att bli upprörd över.

Ta hand om dig och dina små gossar!

Hur gör jag det?
  • Notetur Nomen

Jag köper att personalen på BB inte har tid att ta hand om bebisarna, men istället för att klanka på ts kanske vi ska bli upprörda över den undermåliga vården som uppenbarligen erbjuds!

Ts, hoppas det går bra dör dig!

• modsey
    Notetur Nomen skrev 2016-07-31 23:41:46 följande:

Jag köper att personalen på BB inte har tid att ta hand om bebisarna, men istället för att klanka på ts kanske vi ska bli upprörda över den undermåliga vården som uppenbarligen erbjuds!

Ts, hoppas det går bra dör dig!

• M1rella
    Notetur Nomen skrev 2016-07-31 23:18:47 följande:

Så varför är ts lat då?

Hon behöver inte hjälp, inte avlastning för att sova etc.
  • Gina43
    malintherese01 skrev 2016-07-31 23:40:34 följande:

Hur gör jag det?

Tyvärr finns ingen funktion för det så du får göra det i ditt huvud
  • M1rella
    hurtänktedunu skrev 2016-07-31 23:25:18 följande:

Och det finns dom som inte har ont alls utav snittet och studsar ur sängen utan problem dagen efter.

Och det finns inget som garanterar en komplikationsfri förlossning. Så jag tycker att du lägger ner denna diskussion. För ingen kan säga att någon som har gjort snitt har ondare än någon som fött vaginalt. Som du sa det är individuellt

Smärtan är individuell.
  • malintherese01
    Gina43 skrev 2016-07-31 23:48:01 följande:

Tyvärr finns ingen funktion för det så du får göra det i ditt huvud

Haha jaha :) Ja jag har redan kopplat bort henne. Folk utan empati för andra har jag inte mycket för
Svar på tråden Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?