• hipsterpappan

Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?

1. Dags att tala med dom skyldiga om vilka värdegrunder vi har i Sverige
    2. Nolltolerans och obligatorisk utvisning vid upprepade sexbrott
    3. Ingen stor grej och pojkar är pojkar
    4. Porta alla ensamstående från festivalen
    5. Vet inte

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?
  • FDFMGA
    ica skrev 2016-08-21 10:07:58 följande:
    Eller så lär vi flickor/unga kvinnor att undvika dessa män. Det är det säkert många som gör redan nu.
    Nej, jag lär inte mina barn att tafsa eller att undvika män för att slippa bli tafsade på.

Men du menar säkert att du vill lära dina eventuella barn att undvika män med ett utseende som inte är som hämtat ur en illustration från "Bullerbybarnen". Det kan du förstås göra om du vill, men jag sysslar inte med rasistisk uppfostran.

Har du någonsin funderat på hur stor andel av de ensamkommande pojkarna som fått asyl här som sysslar med att trakassera flickor sexuellt?

Eftersom jag har barn i precis den ålder där det  är som störst risk att de ska råka illa ut så har vi självklart pratat en hel del om hur man kan förhålla sig och vad man kan försöka göra om man hamnar i en situation när någon/några hotar eller inkräktar på ens sexualitet - men inte i termer av att det är ensamkommande flyktingar som är hotet.

Så enkelt är det ju inte.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • K Markatta

Det där armbandet som den utvilade rikspolischefen Dan Eliasson kom på som en kraftfull åtgärd mot tafsande verkar tyvärr inte ha fungerat så bra:

www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/nya-ofredanden-pa-ungdomsfestival

Under ungdomsfestivalen We are Sthlms sista kväll fick polisen in tolv anmälningar om sexuella ofredanden. Det innebär att under det fem dagar långa evenemanget i centrala Stockholm har polisen totalt fått 50 anmälningar om sexuella ofredanden, enligt preliminära siffror. Förra året var motsvarande siffra 21.

• Anton Chigurh
    Kung Markatta skrev 2016-08-21 12:05:32 följande:
    Det där armbandet som den utvilade rikspolischefen Dan Eliasson kom på som en kraftfull åtgärd mot tafsande verkar tyvärr inte ha fungerat så bra:

www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/nya-ofred...

Under ungdomsfestivalen We are Sthlms sista kväll fick polisen in tolv anmälningar om sexuella ofredanden. Det innebär att under det fem dagar långa evenemanget i centrala Stockholm har polisen totalt fått 50 anmälningar om sexuella ofredanden, enligt preliminära siffror. Förra året var motsvarande siffra 21.
    Nämen......det som verkade som ett bra förslag. Ett armband, som via texten som står skrivit på just detsamma, förhindrar tafsande och diverse övergrepp, det är ju lysande att komma på nåt sånt, som majoriteten av alla "tafsare  och våldsverkare" självklart förväntas ta hänsyn till.
    Jaja, så smart som farbror Dan förefaller vara kommer det säkert nya innovationer som fungerar.....lika.....bra. 

Typ....!

Ja, vi får helt enkelt vänta och se.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • nattuv

Dom kanske inte hade sina armband på sig?
  • FDFMGA

www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/nya-ofredanden-pa-ungdomsfestival

Anton Chigurh skrev 2016-08-21 12:34:51 följande:
    Nämen......det som verkade som ett så bra förslag. Ett armband, som via texten som står skrivit på just detsamma, förhindrar tafsande och diverse övergrepp, det är ju lysande att komma på nåt sånt, som majoriteten av alla "tafsare  och våldsverkare" självklart förväntas ta hänsyn till.
    Jaja, så smart som farbror Dan förefaller vara kommer det säkert nya innovationer som fungerar.....lika.....bra. 

Typ....!

Ja, vi får helt enkelt vänta och se.
    nattuv skrev 2016-08-21 16:54:27 följande:
    Dom kanske inte hade sina armband på sig?
    Armband med uppmaningen tafsa inte kan man ha synpunkter på.

Nu var det inte så som skrikhögerns skarpaste hjärnor här på FL förmodat att polisinsatsen på We are Sthlm bestod i att dela ut armband.

Att tjejer utsätts för sexuella trakasserier tar nog såväl polisen som tjejerna på stort allvar, även om vissa andra ser sexuella trakasserier ur ett skämtsamt perspektiv.

• Bakslag
    FDFMGA skrev 2016-08-21 11:17:41 följande:
    Nej, jag lär inte mina barn att tafsa eller att undvika män för att slippa bli tafsade på.

Men du menar säkert att du vill lära dina eventuella barn att undvika män med ett utseende som inte är som hämtat ur en illustration från "Bullerbybarnen". Det kan du förstås göra om du vill, men jag sysslar inte med rasistisk uppfostran.

Har du någonsin funderat på hur stor andel av de ensamkommande pojkarna som fått asyl här som sysslar med att trakassera flickor sexuellt?

Eftersom jag har barn i precis den ålder där det  är som störst risk att de ska råka illa ut så har vi självklart pratat en hel del om hur man kan förhålla sig och vad man kan försöka göra om man hamnar i en situation när någon/några hotar eller inkräktar på ens sexualitet - men inte i termer av att det är ensamkommande flyktingar som är hotet.

Så enkelt är det ju inte.
    Nä, så enkelt är det inte! Men så här ebkelt är det:

Man blir uppfostrad av sina föräldrar i vad som är rätt och fel, samt att man får sin syn på hur relatioenen mellan man och kvinna ska vara via sina föräldrar. Om utifall detta går snett och unga individer ger sig ut i folksamlingar med enligt oss en felaktig atttityd, är det inte vår sak att upfostra dem. Vår sak är att skydda offren för detta sketan beteende. Med andra ord, felupffostrade hormonstinna unga män som begår olagliga handlingar kan man fixa hyfsat med hormon nedsättande medicin, eller vad vi kallar kemisk kastrerering.

Det eller eller låsas in, bara att välja och sluta dravlka med den här skiten.

Har inte ett dugg med "skrikhöger" eller vänster att göra, utan bara ett skydd för din och min dotter! Offren ska alltid skyddas först!
  • FDFMGA
    Bakslag skrev 2016-08-25 22:28:41 följande:
    Nä, så enkelt är det inte! Men så här ebkelt är det:

Man blir uppfostrad av sina föräldrar i vad som är rätt och fel, samt att man får sin syn på hur relatioenen mellan man och kvinna ska vara via sina föräldrar. Om utifall detta går snett och unga individer ger sig ut i folksamlingar med enligt oss en felaktig atttityd, är det inte vår sak att upfostra dem. Vår sak är att skydda offren för detta sketan beteende. Med andra ord, felupffostrade hormonstinna unga män som begår olagliga handlingar kan man fixa hyfsat med hormon nedsättande medicin, eller vad vi kallar kemisk kastrerering.

Det eller eller låsas in, bara att välja och sluta dravlka med den här skiten.

Har inte ett dugg med "skrikhöger" eller vänster att göra, utan bara ett skydd för din och min dotter! Offren ska alltid skyddas först!
    Alltid intressant att få ta del av tankarna från Familjelivs invandringskritiska falang
  • Bakslag
    FDFMGA skrev 2016-08-26 07:36:34 följande:
    Alltid intressant att få ta del av tankarna från Familjelivs invandringskritiska falang
    Tur att det fångade ditt intresse.

Vad i det som jag skrev innan skulle göra mig invandringskritisk? Jag tror mig inte peka ut någon speciell grupp mer än ouppfostrade unga män som begår ett brott som en vuxen man i många fall skulle dömas till fängelse för.

Frågan är bara hur du tänker dig att man ska få slut på att killar i grupp ger sig friheten att sexuellt ofreda tjejer. Vända andra kinden till funkar dåligt enligt mig.

Kom gärna med en åtgärdsplan istället för byta ämne och peka ut vad du tror att jag har för syn på invandring.
  • sajberk2

Man måste väl titta på vad som har förändrats i samhället sen problemen uppstod? Såvitt jag vet så fanns inte detta problem för några år sen. Och denna sommaren har det eskalerat. Så vad har hänt i samhället denna tidsperiod som förmodligen gjort att problemet uppstått?

Och känns det rätt att vilja bestraffa ALLA män som befinner sig inom sveriges gränser??

Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?