Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?

hipsterpappan skrev 2016-07-07 11:27:57 följande:
    Läser i Expressen att i Tyskland skärper man lagarna mot sexuella ofredanden. Ett nej är alltid ett nej och taffsande i grupp ska kunna ge upp till fem års fängelse. Inga löjliga armband där utan något som taffsarna begriper lär ge resultat.
    www.expressen.se/nyheter/samtyckeslag-laggs-som-forslag-i-host/
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Sfinx2 skrev 2016-07-15 13:19:07 följande:
    De har ingen respekt för tjejer/kvinnor - det är tydligt för mig och många andra men tyvärr inte för alla.
    Kan han månne ha inspirerats av Åkesson och hans gäng.

Tyvärr är det ju alltför många som inte tillräckligt tar avstånd från SD-sektens kvinnosyn där sektledare har beväpnat sig med aluminiumrör, kallat kvinnor för horor och angripit kvinnor fysiskt.

Det är självklart inget som helst försvar av en enskild persons avskyvärda handling - men samtidigt är det viktigt att vi sverigevänner också tydligt tar avstånd från svenskfött kvinnohatande slödder.

Det är av stor vikt att de som kommer till Sverige inte får uppfattningen att sverigedemokraters kvinnosyn har något med sunda svenska värderingar att göra.

Du skriver förresten de om en enskild person. Jag tycker ändå att man ska skilja mellan en person som skär en kvinna i ansiktet med en kniv när hon inte gör som han säger och SD-ledarnas verbala förolämpningar - alltså att han är ett lämpligare uttryck i sammanhanget.
  • FDFMGA
    PixieP skrev 2016-07-15 14:13:16 följande:
    Pffftt
    Att du ens vågar jämföra en av Sveriges största parti/ledare med en brottsling som skurit "jokerflin" i kvinnans ansikte säger verkligen allt om dig. Så sjukt. Men du är antagligen så blind i din egen värld att du tycker det är helt okej. Skrämmande.
    Min respekt för packet som drog runt på Kungsgatan är obefintlig. 

Med det väsentliga i sammanhanget är att rasisten i inlägget före mitt skrev "De har ingen respekt för tjejer/kvinnor" och länkade till en artikel som handlade om en enskild person.

Tänk så ynkryggarna från SD skulle jämra sig om någon länkade till en enskild klananhängare och påstod att alla sverigedemokrater är likadana. 

Herregud. Jämret som skulle uppstå skulle med all säkerhet orsaka masstinnitus bland stora dela av universums befolkning.Skrattande
  • FDFMGA
    PixieP skrev 2016-07-15 14:35:35 följande:
    Det är bara du som tycker ditt flum är rolig läsning. Skippa det nästa gång.

Jag förstår att du inte respekterar SD eller deras antal röster, men hur i helvete kan du få en tråd som handlar om tafsande och våldtäkter av svenska tjejer/flickor utförda av hazarer, afghaner och annat löst pack som vi släppt in i detta land med humanitär flagg.
    Haha.

Jag tror att i stort sett varenda sektanhängare inbillar sig att de vet vad alla andra tycker. ta av folieparabolen så kanske du inser att du inte kan veta detta.

Ja, tråden handlade om tafsande på festivaler, men sd-aktivisten vars inlägg jag besvarade hade gått vilse och hamnat på ett asylboende.

Trist att anklaga alla ensamkommande för att vilja skära kvinnor i ansiktet med kniv. Tror du att hen hade folieparabolen inkopplad när hen hade den uppenbarelsen.

Rätt vidrig anklagelse, om man tänker efter.
  • FDFMGA
    Sfinx2 skrev 2016-07-15 20:37:11 följande:
    Varför citerar du mig? Jag har inte lagt in länken. Sen vet jag ärligt talat inte vad du svamlar om, om du riktar det till mig eller den som länkat?
    Du skriver "de" och kommenterar länken.

De är plural, länken handlar om en enskild brottsling.

Han är rätt pronomen.
    Wikings skrev 2016-07-15 10:35:52 följande:

www.aftonbladet.se/nyheter/article23156057.ab 

Ja du, gissa själva vad vissa anser om kvinnors rätt att säga nej. 

De har ingen respekt för tjejer/kvinnor - det är tydligt för mig och många andra men tyvärr inte för alla.
  • FDFMGA
    Sfinx2 skrev 2016-07-15 22:18:35 följande:
    Nej, jag menar DE. Varken personen som det står om i länken eller någon av DE andra som taffsat eller våldtagit på festivaler ( som tråden handlar om ) har någon respekt för tjejer/kvinnor.
    Det är säkert tydligt för alla att de som tafsar på kvinnor inte respekterar kvinnor.

Det gäller oavsett om det handlar om en sverigedemokrat som tafsar eller en ensamkommande.

Problemet ärt att din språkbehandling lämnar mycket i övrigt att önska.

Om jag kommenterar en våldtäkt där en sverigedemokrat är gärningsman skulle jag skriva han inte "de". 
  • FDFMGA
    Sfinx2 skrev 2016-07-16 22:31:52 följande:
    Hahaha ja vad säger man... Har man inget annat att klaga på så kan man ju alltid klaga på språket, eller hur ;)

Som jag har förklarat innan, jag använder DE för att det är FLERA än en som taffsat och/eller våldtagit.
    Svårt att förstå eller svårt att ta in sanningen? Take a pick.
    Haha, jag förstår.

Så när jag nämner den våldtäktsdömde sverigedemokraten tycker du att jag ska kommentera med "Sånna är de, förstår inte att folk kan rösta på dem"
  • FDFMGA
    Sfinx2 skrev 2016-07-17 12:13:21 följande:
    Är du osmart på riktigt?
    Du får säga precis vad du vill om vem du vill, för min del. För att ett pucko inom SD våldtagit någon och blivit dömd för det så står helt plötsligt hela partiet för våldtäkt, är det vad du tror?

Att gå in och försöka påstå att jag använder fel ord för att du inte kan ge dig på det jag skriver om, säger mig att du vill komma bort ifrån det som är viktigt här, dvs hur får vi bukt med taffsandet/våldtäkter på festivaler? Som till största del ensamkommande pojkar/män är skyldiga till. Jag gissar att det är det som tar hårdast, att dessa oskyldiga stackars ungdomar kan begå sånna bestialiska brott?
    Hm, jag är inte sverigedemokrat. Det är partiet för personer som inte riktigt har hjärncellerna i toppskick.

Antingen använder du "de" och syftar på de som tafsar. Och då drar du alltså slutsatsen att de som tafsar tafsar. En inte så särskilt imponerande slutsatsSkrattande

Eller också syftar du på ensamkommande. I så fall ett lika okunnigt som rasistiskt uttalande. Alla ensamkommande tafsar inte på kvinnor på festivaler. Även om man skulle kunna tro det om man lyssnar på Åkessons toksekt - men den sekten utgör ju en samlingsplats för de allra klenaste förstånden.
  • FDFMGA
    Sfinx2 skrev 2016-07-17 12:13:21 följande:
    Är du osmart på riktigt?
    Du får säga precis vad du vill om vem du vill, för min del. För att ett pucko inom SD våldtagit någon och blivit dömd för det så står helt plötsligt hela partiet för våldtäkt, är det vad du tror?

Att gå in och försöka påstå att jag använder fel ord för att du inte kan ge dig på det jag skriver om, säger mig att du vill komma bort ifrån det som är viktigt här, dvs hur får vi bukt med taffsandet/våldtäkter på festivaler? Som till största del ensamkommande pojkar/män är skyldiga till. Jag gissar att det är det som tar hårdast, att dessa oskyldiga stackars ungdomar kan begå sånna bestialiska brott?
    Nej, du skrev "de" - och antingen syftar du på att de som tafsar tafsar eller också syftar du på ensamkommande generellt.I det första fallet blir effekten komisk i och med att du förklarar att det inte är tydligt för alla att de som tafsar tafsarSkrattande

Jobbigt. Nej, jag tycker inte att det är jobbigt att försöka lära ut svenska. Språket är ju nyckeln till att vi ska förstå vår omvärld.
    Wikings skrev 2016-07-15 10:35:52 följande:

www.aftonbladet.se/nyheter/article23156057.ab 

Ja du, gissa själva vad vissa anser om kvinnors rätt att säga nej. 

• FDFMGA
    PixieP skrev 2016-07-18 16:05:52 följande:
    Hahaha det är ganska remarkabelt när en icke-händelse blir nyheter smile2.gif

MEN BARA LUGN, Trästockfestivalen ska bussa in två fulla turistbussar med ensamkommande flyktingbaaarn från hvb-hem (kanske 25+ med PTSD?)

trastockfestivalen.se/gratis-festivalbussar/

Förhoppningsvis inser de att de är på allas radar nu! Men man kan ändå skratta åt idioterna som bussar in dom.
    Förmodligen så anser de att det är ett lyckat sätt att få ensamkommande att möta den svenska kulturen.

Idioter är de knappast. Själv anser jag att är ett vettigare initiativ än toksektens pladder om folkmusik i förorten.
Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?