Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?

Gert skrev 2016-07-18 09:15:08 följande:
    Nämen hoppsan. Inga sexuella ofredanden på Gullbrannafestivalen. Hur kan det komma sig?

www.varldenidag.se/nyheter/inga-sexuella-ofre...!n4W2edSEODsiU90kMqsdw/

tinyurl.com/jtm58ck
    Enligt arrangören tack vare att det är en nykter och kristen festival.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-18 17:23:55 följande:
    Precis. Nykter och kristen. 
    Mm, hade säkert blivit detsamma om den varit muslimsk och nykter eller något annat.

Nu är inte Trästocksfestivalen nykter men inte desto mindre anser jag att du och den andra Åkessonaren är på tok för heta på gröten.

Att bjuda en en grupp ensamkommande är ett bra initiativ. I den mån det finns personer bland de ensamkommande som tycker att de har rätt att kladda på tjejer så är det bra att de får lära sig vad som är oacceptabelt i Sverige och i övrigt är det ett inkluderande initiativ.

Jag har inget emot folkmusik - men det enda jag hört klanledaren Åkesson sjunga är den där hyllningssången till mordet på Olof Palme. Visserligen skyller han på att det var undantagstillstånd då såtillvida att han var på fyllan.

Det typen av undantagstillstånd är kanske mindre olämpligt än när klanen vill införa undantagstillstånd och utegångsförbud i förorterna.
  • FDFMGA
    hipsterpappan skrev 2016-07-23 06:07:58 följande:
    Läser i Östran att antalet sexbrott i Kalmar har ökat med 400%. Någon mer än jag som som undrar varför det liknar en epidemi just nu med flera anmälda gruppvåldtäkter?
    Ja, jag läste artikeln du refererar till.

Min tolkning är att det under den tioårsperiod som ökningen skett har skett en dramatisk förändring i människors syn på sexualbrott, numer vågar allt fler anmäla den sortens brott i och med att inställningen i allt mindre utsträckning innebär att offret skambeläggs.

Jag tror alltså inte att man som vissa halvt debila rasister kan peka på invandringen som främsta orsak.

Länk till artikeln
    www.ostrasmaland.se/kalmar/anmalda-valdtakter-har-okat-med-400-procent-i-lanet/
  • FDFMGA
    PixieP skrev 2016-07-23 16:26:53 följande:
    Sen har vi fyra underbara gruppvaldtäkter i Kalmar också. Ack Sverige du sköna...
    Underbara!

Inte nog att ni sverigedemokrater frossar i våldtäkter, somliga av er anser till och med att de är underbara.

Inte konstigt att offentliga personer, dvs kvinnor i offentligheten, som uttalar sig negativt om Åkessons klan blir överösta med våldtäktshot.

Perverst, är bara förnamnet. 
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2016-07-27 13:36:25 följande:
    Är det Arnold junior?
  • FDFMGA
    PixieP skrev 2016-07-27 14:28:13 följande:
    Fortsätt straffa ut dig själv. Bara fortsätt.
    Nja, nu förstår jag inte riktigt.

Det var någon klananhängare som skrev att det var underbart med våldtäkter. PixieP tror jag visst att hen kallar sig.

Jag kan citera om du inte tror mig
    PixieP skrev 2016-07-23 16:26:53 följande:
    Sen har vi fyra underbara gruppvaldtäkter i Kalmar också. Ack Sverige du sköna...
  • FDFMGA
    PixieP skrev 2016-07-27 19:06:42 följande:
    Vad fAAn är en "klananhängare" för något? Jag är varken med i KKK, eller några skotska klaner såvitt jag vet.
    Jag använde ironi, men jag förstår att du har svårt med det, och satir (och antagligen humor också) och att du ser världen som svart eller vit. "Antingen är man god, eller så är man ond"tänk. Det finns inget annat i din värld. Fine.

Se dig själv satt på mental ignore. Synd att det här forumet saknar en så basal funktion.
    Klanen, syftar på SD, ett sektliknande parti med en lika kollektivistisk som sverigefientlig agenda.

Jovisst förstod jag att det var ironi. Jag valde bara att ta dig på orden eftersom det accentuerar tarvligheten i ditt påstående: "Sen har vi fyra underbara gruppvaldtäkter i Kalmar också. Ack Sverige du sköna..."

Som ironi betraktat så syftar självklart "underbara gruppvåldtäkter" på det som Åkessons klan ser som vurmandet för invandring och i och med klantänkandet är det inte enskilda individer som får asyl i Sverige utan kollektiva egenskaper. På så sätt passar underbara gruppvåldtäkter in eftersom klanens osvenska synsätt innebär att de som är positiva till att ge flyktingar asyl också är positiva till de egenskaper klanen har definierat att kollektivet flyktingar har.

Vidare har du redan bestämt att de som utförde våldtäkterna i Kalmar är flyktingar vilket är ytterligare ett exempel på hur främmande den speciella SD-klan-kulturen är ur perspektivet svenska värderingar. Här är det grundläggande att ingen döms innan hen bevisats vara skyldig.

Alltså när du skrev "underbara gruppvåldtäkter" så var det bara ett exempel på tarvligheten hos en klananhängare.

Din variant av ironi är snarare regel är undantag bland SD-aktivister, så nog förstod jag den - eller som min gamla mormor brukade säga: Jag känner mina löss på gångenSkrattande
  • FDFMGA
    Sfinx2 skrev 2016-07-27 21:20:36 följande:
    Du anser att de som röstar på SD hatar invandrare, fine det får du tycka om du vill även om jag tycker annorlunda men jag har nog aldrig sett ett sånt stort hat hos någon annan än hos just dig (gällande SD i detta fall). Enligt dig så är SD en klan, även en sekt, de frossar i våldtäkter, de som röstar på SD har en lägre intelligens-nivå än andra osv. Du säger att man ska se till den asylsökande individen och inte klumpa ihop dom, hur ser du då själv på att du gång på gång klumpar ihop de som röstar på SD?
    Under de år jag läst här på Familjeliv har det hänt ett fåtal gånger att det funnits sverigedemokrater som reagerat på uttalanden från SD-aktivister som fantiserat om hur skribenter på FL som argumenterar mot SD utsätts för gruppvåldtäkter eller borde hängas som landsförrädare eller är mentalsjuka och borde tvångsvårdas eller hur vi importerar våldtäktsmän eller att flyktingarna är varelser som väller in över våra gränser eller att de är lyxlirare som kommer hit för att parasitera eller...

Men det händer och de som klarar av att säga ifrån och ta avstånd från den svagbegåvade svadan från de här aktivisterna är värda respekt.

Vad gäller uttalandet "Sen har vi fyra underbara gruppvaldtäkter i Kalmar också. Ack Sverige du sköna..." så kan du ju fundera på vad det är för åsikt som döljer sig bakom ironin om "underbara gruppvåldtäkter".

Själv anser jag att vi borde vara mycket tydliga med att förklara för de som kommer hit vad som gäller i Sverige och att den som inte kan acceptera detta inte har något här att göra - men jag anser också att SD och SD-aktivisternas hat mot invandrare från vissa länder är ett hinder för integrationen. Dessutom är SD-aktivisternas riktade hat och hot mot offentliga personer som som kritiserar SD ett hot mot demokratin.

Kort sagt anser jag att SD har dragit till sig en pöbel.
  • FDFMGA
    PixieP skrev 2016-07-27 14:28:14 följande:
    Fortsätt straffa ut dig själv. Bara fortsätt.
    Hm, vad menar du med straffa ut sig själv?

Du menar att man blir svart därför att man inte klarat av att anpassa sig till samtalsreglerna på Familjeliv.

Nja, jag tror risken är liten för att jag ska råka ut för detta. Jag brukar inte ha några större anpassningsproblem, men hur är det med dig egentligen, det ser lite mörkt ut - eller hur?
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-04 03:36:45 följande:
    Så länge som du (med flera) upprätthåller den åsiktskorridor som allt för många upplever så kommer ytterst få av dem att revidera sin verklighetsbild överhuvudtaget.

Att konstant hugga mot folk och person ger skenet av att argumenten tryter och när en hel folkrörelse mer eller mindre beter sig på ett sådant vis - år in och år ut - så blir förtroendet i sak sargat ända in i märgen.
    Din uppfattning att jag inte ska ge uttryck för mina åsikter i och med att jag då upprätthåller en åsiktskorridor är ett exempel på uppfattningar som är illa synkade med ett demokratiskt synsätt.
Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?