Digestive skrev 2016-08-11 00:31:22 följande:
Inte propagandan som möter dem utan jag talar om Sverigedemokraternas propaganda eller rättare sagt om den populistiska vågens propaganda. Det spelar ingen roll hur gammalt någonting är om det fortfarande är aktuellt. Problemet är dock inte aktionerna mot Sverigedemokraterna utan att den sakliga debatten inte ligger i första rum samtidigt som aktionerna kan samlas på hög - det slutar med att etablissemanget förlorar folkets förtroende i sak, vilket gynnar den populistiska vågen.
Den populistiska vågen hade förlorat en saklig debatt vilken veckodag som helst men det greppet lyser med sin frånvaro.
Aja, över till bjäbbandet.
Du får svar på tal och det är någonting som du får leva med. Det är helt enkelt för mycket begärt att du ska kunna häckla folk utan att få någonting tillbaka överhuvudtaget. Punkt slut.
Åh, jag minns den tråden. Det kändes väldigt bra att hjälpa någon med att överkomma sitt cannabismissbruk. Tack för påminnelsen!
Hm, enfald kan vara till nytta ibland. Din flumversion av det uttjatade "Debatten med SD är inte saklig" visar med alla önskvärd tydlighet hur lite man förstått av populism om man inbillar sig att populister någonsin är intresserade av en saklig debatt.
Populismen kommer ju just med påståenden som ditt om att kyrkan är en del av propagandakonceptet mot SD och att man ringer i kyrkklockorna för att störa SD:s torgmöten. Populismen är till sin natur förljugen och/eller okunnig som till exempel du är när du är omedveten om att kyrkklocksringningarna avsåg nazistiska SVP.
Jag hade hund i många år så jag är väl medveten om att det är knähundarna som bjäbbar. Jag minns ju också när du framträdde med bild och namn på FL och krävde av andra att göra detsamma. På bilden såg du ut att vara en en aning kortväxt, minns att jag associerade till en mops.
Populismen. Min uppfattning är att populismen bör hanteras på en rad olika sätt. När populister babblar om åsiktskorridorer eller att kyrkan stör SD:s möten eller framställer alla ensamkommande som sexualbrottslingar ska man givetvis syna deras argument - men det skadar inte att skratta åt dumheterna också.
Populism är inte krympbeständig om den behandlas med skratt.
Och som jag redan skrivit. Jag kan sammanfatta dina inlägg i den här tråden om du vill, det skulle kunna vara intressant för dig att få en torr och saklig beskrivning av dina åsikter.