• hipsterpappan

Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?

1. Dags att tala med dom skyldiga om vilka värdegrunder vi har i Sverige
    2. Nolltolerans och obligatorisk utvisning vid upprepade sexbrott
    3. Ingen stor grej och pojkar är pojkar
    4. Porta alla ensamstående från festivalen
    5. Vet inte

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?
  • oOOo  oOOo
    K Kalle skrev 2016-08-11 07:46:20 följande:
    Lite trist när en tråd spårar ur så fullständigt att det bara är två som argumenterar med varandra. Kan inte ni diskutera detta nån annanstans?
    Välkommen till FL, detta fenomen är snarare regel än undantag här speciellt när det gäller vissa påfåglar

Det finns andra forum som fungerar klart bättre i detta avseendet som är modererade för innehåll
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2016-08-11 12:34:49 följande:
    Du skriver "Jag hade satt mina föräldrar i jord om jag vore uppfostrad på ett sådant vis", det vill säga du anser att jag borde döda mina föräldrar som uppfostrat mig till en person normala människor "spyr i munnen" av.
    Nej, jag tänker inte sätta mina föräldrar under jord.

Jag beklagar; Digestive - att jag retat upp dig så till den milda grad att du anser att jag borde döda mina föräldrar.

Jag förstod inte hur illa ställt det är med dig.

Du far av någon anledning inte väl av att "debattera". 

Jag ska försöka vara mer varsam med dig i fortsättningen.

Tråden med den 60-åriga damen som inte vågade gå ut av rädsla för att bli våldtagen av invandrare damen blev borttagen. Kvar finns bara den tråd där hon beklagar att alla hennes inlägg modereras bort.
    Det här var en fantastisk förvanskning av det jag skrev. Du verkar vara väldigt duktig på att övertyga dig själv.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2016-08-11 13:01:27 följande:
    Digestive skrev 2016-08-11 10:52:20 följande:
    Jag hade satt mina föräldrar i jord om jag vore uppfostrad på ett sådant vis. Vilken normal och anständig människa som helst spyr i munnen av sådant beteende.

Det är meningen att du ska skilja ordet "jag" ifrån dig själv när du läser det.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-11 13:04:54 följande:
    Det är meningen att du ska skilja ordet "jag" ifrån dig själv när du läser det.
    Tyvärr är det precis det du påstår - det vill säga att om du vore uppfostrad som jag så skulle du sätta dina föräldrar i jord. Du kanske inte förstår vad du verkligen uppmanade till/insinuerar:

Att mina föräldrar förtjänar att dö för att de uppfostrat mig till en person som alla normala kräks i munnen av.

Jag tycker du borde försöka lugna ner dig. Jag blir inte stört av ditt flum  - men andra vill att tråden ska återgå till ämnet.

Detta blir mitt sista svar i tråden till dig.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • hipsterpappan

Som TS så undrar jag om det ens finns någon som modererar på forumet. Bara en massa ot med den enda agendan att få sista ordet. Stäng tråden då den helt tappat fokus på ämnet.

• FDFMGA
    hipsterpappan skrev 2016-07-02 17:56:22 följande:
    1. Dags att tala med dom skyldiga om vilka värdegrunder vi har i Sverige
    2. Nolltolerans och obligatorisk utvisning vid upprepade sexbrott
    3. Ingen stor grej och pojkar är pojkar
    4. Porta alla ensamstående från festivalen
    5. Vet inte
    Punkt fyra är lite besynnerlig - alltså "Porta alla ensamstående från festivaler". Det skulle inte fungera, väldigt många som går på festivaler är ensamstående - förmodligen en majoritet av besökarna.

Punkt ett tycker jag är för mjäkig. Alla som bor i Sverige ska vara medvetna om vår lagstiftning, åtminstone så pass väl att man förstår att det är olagligt att antasta andra sexuellt. Detta gäller förstås också punkt tre.

Punkt två verkar rimlig om det handlar om personer som inte är svenska medborgare, är det däremot svenskar som begår sexbrott kan de förstås inte utvisas men väl straffas.
  • K Kalle
    FDFMGA skrev 2016-08-12 21:03:21 följande:
    Punkt fyra är lite besynnerlig - alltså "Porta alla ensamstående från festivaler". Det skulle inte fungera, väldigt många som går på festivaler är ensamstående - förmodligen en majoritet av besökarna.

Punkt ett tycker jag är för mjäkig. Alla som bor i Sverige ska vara medvetna om vår lagstiftning, åtminstone så pass väl att man förstår att det är olagligt att antasta andra sexuellt. Detta gäller förstås också punkt tre.

Punkt två verkar rimlig om det handlar om personer som inte är svenska medborgare, är det däremot svenskar som begår sexbrott kan de förstås inte utvisas men väl straffas.
    Nyanlända får ingen samhällsundervisning förrän de fått uppehållstillstånd. Kanske borde man införa samhällskunskap, inklusive kunskap om lagar och regler redan under asylprocessen.
  • FDFMGA
    K Kalle skrev 2016-08-15 08:01:10 följande:
    Nyanlända får ingen samhällsundervisning förrän de fått uppehållstillstånd. Kanske borde man införa samhällskunskap, inklusive kunskap om lagar och regler redan under asylprocessen.
    Javisst. Det borde vara en självklarhet, tycker jag.
  • ica
    FDFMGA skrev 2016-08-15 16:09:34 följande:
    Javisst. Det borde vara en självklarhet, tycker jag.
    Eller så lär vi flickor/unga kvinnor att undvika dessa män. Det är det säkert många som gör redan nu.
Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?