• amkass

Varför är inte feminister emot islamism?

Ja, hur kommer det sig att ni feminister inte har något emot islamism och sharia lagar? Ser ofta feminister argumentera att islamism och sharia är något bra.

En fråga till, varför nekar ni till att det finns svår homofobi och misogyni bland muslimer?

• Svar på tråden Varför är inte feminister emot islamism?
  • pyssel
    amkasss skrev 2016-07-01 22:07:16 följande:

varför skriver då alltid vänsterfolk, feminister "ni" till liberaler, höger-folk, sdare och kristna?

??

Dina halmgubbar kan jag tyvärr inte göra ngt med. Jag är inte inbegripen i diskussioner där jag ni-ar politiska grupperingar. Är inte partimedlem någonstans heller. Är engagerad i att motarbeta de saker du i ts påstår att jag är för. Så känner mig inte så manad att svara just på "varför ditten och datten" i dina retoriska frågor.
    Alla hästar hemma
  • Digestive
    amkasss skrev 2016-07-05 18:35:46 följande:

Tar mig en titt på Facebook på lite nyhetersidor där man kan kommentera, ser fullt med feminister och vänsterfolk argumentera för islamismen.

Testa också att skriva pro-islamismen inlägg på några sidor, fick jättemånga tummar upp av feminister/vänsterfolk.

Hur kommer detta sig om nu feminister INTE stödjer islamismen?

För jag har aldrig sett någon feminist vara positiv till liberaler, höger vita, kristdemokrati etc.....så det är märkligt.

Jag vill förövrigt har svar på en fråga från er feminister, ställt denna fråga nu några gånger men ni tycks inte vilja svara på just denna frågan: varför anser ni att det är kulturens fel och inte islam? Ni påstår ju bla att kristendomen är kvinnofientlig och att det är kristendomens fel för att misogyni finns i kristna länder, varför är det då inte islams fel all misogyni existerar i muslimska länder?

Vill ni ha väck mig från detta forum så svara på frågan så drar jag härifrån, vill ha svar från flera feminister. Nyfiken bara på hur ni resonerar.

Ha det gött.

Ja, det är märkligt - med tanke på att Centerkvinnorna är Sveriges största feministiska förbund och Liberalerna har bland de tyngsta riksdagsämbetena på hela området. Du ser vad du vill se. Du kollar där du vill kolla.

Inga feminister som är positiva till kristdemokrati? Smaka på den här:

Det är så enkelt att Kristdemokraterna är feminister.
  • samir91
    Digestive skrev 2016-07-06 02:19:45 följande:
    Ja, det är märkligt - med tanke på att Centerkvinnorna är Sveriges största feministiska förbund och Liberalerna har bland de tyngsta riksdagsämbetena på hela området. Du ser vad du vill se. Du kollar där du vill kolla.

Inga feminister som är positiva till kristdemokrati? Smaka på den här:

vänster-feminister stödjer dock islamism och sharia lagar
  • Digestive
    samir91 skrev 2016-07-24 01:09:47 följande:
    Det finns säkert exempel men det är knappat en regel. 
  • samir91
    Digestive skrev 2016-07-24 18:34:59 följande:
    Det finns säkert exempel men det är knappat en regel. 
    det är norm, jag ser det hela tiden. det är lika vanligt som att sdare argumenterar för att invandring är dålig.

sveriges vänster-feminister gillar islam men hatar kristendomen.
  • Dorian Ertymexx
    Digestive skrev 2016-07-06 02:19:45 följande:
    HAHAHAHAAHAHHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAH *hämtar andan* HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHHAHAHAHAHAAHA

Dagens bästa skämt, puh, tappade helt andan där!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Furienna
    Dorian Ertymexx skrev 2016-07-24 18:43:24 följande:
    HAHAHAHAAHAHHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAH *hämtar andan* HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHHAHAHAHAHAAHA

Dagens bästa skämt, puh, tappade helt andan där!
    Okej, ta nu ett djupt andetag och förklara varför en kristdemokrat inte kan vara feminist.
  • Speakers Corner

Dina frågor ts bygger på en föreställning som jag inte håller med om.
    Du skriver att feminister inte har något emot islamism och sharialagar.
    Det påståendet återstår för dig att bevisa.
    Jag köper det inte.
    Jag är emot båda dom sakerna och jag är feminist, däremot är jag för att hjälpa människor i nöd och jag är inte emot muslimer,
    Blanda inte ihop muslimer med islamister, det är två skilda saker, även om jag vet att en del rasister gärna vill klumpa ihop dom. 
    Jag har heller aldrig hört en enda feminist säga att hen är för sharia eller islamism.
    Så ts, börja med att bevisa att dina påståenden om feminister faktiskt stämmer innan du kräver förklaringar som i nuläget mest ser ut som ett sätt att svartmåla både feminister och muslimer på samma gång. 

• Speakers Corner
    samir91 skrev 2016-07-24 01:09:47 följande:
    samir91 skrev 2016-07-24 18:40:05 följande:
    det är norm, jag ser det hela tiden. det är lika vanligt som att sdare argumenterar för att invandring är dålig.

sveriges vänster-feminister gillar islam men hatar kristendomen.
    Nej.
    Att du ser det hela tiden beror antagligen på bias.
    Man ser det man vill se.

• Dorian Ertymexx
    Furienna skrev 2016-07-24 18:45:31 följande:
    Okej, ta nu ett djupt andetag och förklara varför en kristdemokrat inte kan vara feminist.
    Kan kan de säkert. Men att säga att Kristdemokraterna är feminister är något helt annat än att säga att någon enskild person inom partiet är feminist. Som parti, speciellt under Busch-Thor, är partiet allt annat än feministiskt. Hon har tydligt uttryckt sig mot feminism och feministiska ideal. Hon tycker att kvinnor har "rätt" att stanna i köket och föda barn.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför är inte feminister emot islamism?