maritbinge skrev 2016-06-23 01:34:13 följande:
Det översta klippet var ju lustigt, förstås, men dels vet vi inte om dessa människor är feminister och dels var det ju ganska uppenbart att de inte visste vad sharia är för något. Så det var ett ganska dåligt exempel. Däremot ett bra exempel på hur vissa inte är rädda för att ta ställning i frågor de inte kan någonting om.
I det andra klippet pratade hon om vad sharia är för något. Hörde henne inte säga att det är något bra, dock...
Jag reagerade på ditt påstående angående sharia helt enkelt för att jag själv inte stött på någon feminist som sagt att sharialagar är bra. Jag har väldigt mycket emot islamism och vet inte om jag skulle säga att jag är feminist så jag låter helt enkelt bli att svara på frågorna du ställde i det sista stycket.
Dom är ju Clinton-supporters, de är vänster och således feminister. Klippet visar vilken typ av åsikter som existerar hos vänsterfolk rent generellt, att de inte skulle vara kunniga om Islamismen tror jag inte då det är ett hett ämne, det är en dålig bortförklaring av dig.
Hon påstod att Sharia kan tolklas på olika sätt, hon påstod bla att ett visst muslimsk land var moderna, men det stämmer inte då icke-muslimer inte får sprida sin religion i det landet. Att en vänster person öht försöker få Sharia att vara något normalt säger väl en hel del? Finns ingen sharia-styrt stat som är bra och den är religiös, vi ska vara sekulära. Med hennes logik så kan kristen sharia vara bra också, men påstår hon det? Nej, i ett annat klipp så säger hon att alla kristen sharia är skit. Förstår du hennes dubbelmoral? Det är detta som existerar bland sveriges vänster och feminister, ni har någon sorts skum positiv syn på islamismen som ingen förstår. Även flera inom vänstern kritiserar detta, se mina tidigare länkar.
Jag har stött på många feminister som argumenterar för Islamismen på internet och på SVT Debatt flera gånger där de försvarar islamismen och islamister.