Inlägg från: Speakers Corner |Visa alla inlägg
  • Speakers Corner

Varför är inte feminister emot islamism?

Dina frågor ts bygger på en föreställning som jag inte håller med om.
    Du skriver att feminister inte har något emot islamism och sharialagar.
    Det påståendet återstår för dig att bevisa.
    Jag köper det inte.
    Jag är emot båda dom sakerna och jag är feminist, däremot är jag för att hjälpa människor i nöd och jag är inte emot muslimer,
    Blanda inte ihop muslimer med islamister, det är två skilda saker, även om jag vet att en del rasister gärna vill klumpa ihop dom. 
    Jag har heller aldrig hört en enda feminist säga att hen är för sharia eller islamism.
    Så ts, börja med att bevisa att dina påståenden om feminister faktiskt stämmer innan du kräver förklaringar som i nuläget mest ser ut som ett sätt att svartmåla både feminister och muslimer på samma gång. 

• Speakers Corner
    samir91 skrev 2016-07-24 01:09:47 följande:
    vänster-feminister stödjer dock islamism och sharia lagar
    samir91 skrev 2016-07-24 18:40:05 följande:
    det är norm, jag ser det hela tiden. det är lika vanligt som att sdare argumenterar för att invandring är dålig.

sveriges vänster-feminister gillar islam men hatar kristendomen.
    Nej.
    Att du ser det hela tiden beror antagligen på bias.
    Man ser det man vill se.

• Speakers Corner
    samir91 skrev 2016-07-24 19:04:23 följande:
    läs länkarna + jag har personliga erfaranheter. och har du nångång sett svt debatt? alltid vänster-feminister som argumenterar för islam o islamism.

jaha vi ska inte döma alla muslimer, vem har sagt något annat....? men varför dömer ni alla kristna?

motbevisa mig, visa mig en länk där en vänster-feminister argumenterar mot islam, islamismen och sharia-lagar. 

Jag har också personliga erfarenheter, vems väger tyngst, dina eller mina erfarenheter? 
    Saken är den att ingendera är bevis för nånting, 

Vilka ni, du kan dua mig, vart har du sett mig personligen döma alla kristna? 
    Den enda jag står ansvarig för är mitt eget beteende, inte någon obskyr massa vars beteende du vill lägga ansvar på mig för. 
    Ska jag lägga ansvar på dig för att män våldtar, varför gör ni det? 
    Det vore inte schysst va?
    Låt då bli att göra så själv, jag är en individ, ingen grupp. 

Nej, du, det är inte jag som ska motbevisa någonting, det är du som kommer med påståendet, då är det du som har bevisbördan. 
    Innan vi ens kan börja diskutera sakfrågan måste du få oss att godkänna frågans giltighet, det är du inte ens i närheten av än. 

• Speakers Corner
    samir91 skrev 2016-07-24 19:07:01 följande:
    det är inte bias, eftersom jag ser det hela tiden, hur kan jag se det hela tidne om det itne är sant? varje gång islam och islamismen tas upp, alltid ska ni argumentera för den muslimska religionen och dess politiska gren (islamism). jag har aldrig sett en vänster-feminist argumentera emot islam och islamismen, ni argumenterar för på tex forum, facebook, svt debatt, expressen debatt, everydayfeminism etc.

beskyddningar och hyllande av islam och dess politiska gren, islamismen är norm i vänster kretser precis som det är norm med muslim hat i sd-kretsar. det är ett faktum som alla känner till, det är däför vänstern anklagas för att vara islam-vurmare.
    Klockren beskrivning av bias. 
    Det är just det som är bias, att bara se det som styrker ens egna föreställningar och vara blind för allt som talar emot. 
    Bias.
  • Speakers Corner
    samir91 skrev 2016-07-24 19:31:37 följande:
    gudrun sa att kristendomen är misogyn men att islam inte är det. explain that mr dorian.

och, när du ändå är i gång, explain this: everydayfeminism.com/2015/01/islam-intolerance-lgbtqia-lie/

största feminist-sidan i usa påstår att homohat och kvinnohat inte har med islam att göra, det är en myt....som sprids av vita rasister.....löl
    Sa Gudrun det, har du en länk till det påståendet? 
    Så vi får läsa själva. 
Svar på tråden Varför är inte feminister emot islamism?