• amkass

Varför är inte feminister emot islamism?

Ja, hur kommer det sig att ni feminister inte har något emot islamism och sharia lagar? Ser ofta feminister argumentera att islamism och sharia är något bra.

En fråga till, varför nekar ni till att det finns svår homofobi och misogyni bland muslimer?

• Svar på tråden Varför är inte feminister emot islamism?
  • free99
    Furienna skrev 2016-06-26 12:23:38 följande:

Barn? Man är ju straffmyndig redan vid 15 års ålder! 

Ja, och därför säger sig ju 30 åringar vara 14 år och de som är 40 år  säger att de är under 18 och då blir det ju bara någon slags daltande i samhällstjänst.

Utvisning vid brott vore självklart och det tycker väl alla utan våra styrande politiker....de talar ju hellre om "utmaning" istället för att tala ut om problemet och göra något åt det.

• free99

Även om politiker och vänstermedia verkar ha tappat allt förnuft så får man lite hopp om svenska folket när man läser debattartikeln (se länk)

Över 96 % av de röstande har (enligt mig) en väldigt korrekt syn på hederskultur och detta kan man inte tro när man hör Fridolin mfl....eller inte hör Löfvén som inte ens vågar ha en åsikt i sådana frågor.

Som sagt 96 % av svenska folket verkar ha förståndet i behåll Skrattande

www.aftonbladet.se/debatt/article23054967.ab

• Furienna

Ja, de är mycket veka när det gäller att ta itu med invandrarmännens våld mot kvinnor. Det var ju en partiledardebatt på TV för någon månad sedan, när just det ämnet kom upp på tapeten. Och hur än Ebba Busch Thor försökte få Stefan Löfvén att lova att itu med problemet, så var det som att han inte kunde det. Han fick bara ur sig någon floskel om "naturligtvis ska vi inte tillåta våld mot kvinnor", men det var tydligt att han inte vill prata om det. Det ska ju daltas med somliga förövare... Obestämd

• free99
    Furienna skrev 2016-06-26 17:32:30 följande:

Ja, de är mycket veka när det gäller att ta itu med invandrarmännens våld mot kvinnor. Det var ju en partiledardebatt på TV för någon månad sedan, när just det ämnet kom upp på tapeten. Och hur än Ebba Busch Thor försökte få Stefan Löfvén att lova att itu med problemet, så var det som att han inte kunde det. Han fick bara ur sig någon floskel om "naturligtvis ska vi inte tillåta våld mot kvinnor", men det var tydligt att han inte vill prata om det. Det ska ju daltas med somliga förövare... Obestämd

Löfvén skulle aldrig ens våga andas något om hederskultur, problem i badhus, eller våldtäktsstatistiken. Om han skulle göra det så beror allt detta på alliansen skattesänkningar. Man tror inte att det är sant att denna farbror ska få leda vårt land. Han har inget mod överhuvudtaget bara blundar och förnekar problemet och passar på att hålla upp en skylt med budskapet "välkommen" som lockade ytterligare några hundratusen män med "annorlunda" kvinnosyn till vårt land.
  • free99

Läs nedanstående text från Östersunds-Posten och sen kan man ju dra sina egna slutsatser hur vissa feminister nog är på väg att ompröva sina åsikter

www.op.se/blaljus/gruppoverfall-sker-sallan-men-polisen-har-tydlig-bild-av-vilka-garningsmannen-ar

Av det utredningsmaterial som ÖP tagit del av framgår det att flera av kvinnorna som blivit slagna och hotade har lämnat varierande signalement. Det är ingen samstämmig bild som ges mer än att det rör sig om män i 20 och 30-årsåldern.
    I de flesta fallen beskrivs männen som att de har ?utländskt utseende? vilket specificeras som mörkare hudton och att de ser ut att komma från länder i Mellanöstern.

• JakobK

Feminister stöder knappast sharia, men det är också sällan jag hört dem kritisera det.

• amkasss
    pyssel skrev 2016-06-24 19:32:21 följande:
    Lägg av att skriva "ni" om du vill bli tagen på allvar. Är det ngt som ger mig feministiskt hjärtstopp så är det politiserad religion, i synnerhet när andra politiker, under antirasistisk paroll, feminister eller inte, rakt av försvarar och går hand i hand med islamismen. Det var verkligen "Äntligen!" när stat skildes från kyrkan så är knappast jublande över frotterandet med ett annat religiöst gubbvälde. För att inte tala om dessa bedrövliga religiösa friskolor av alla de slag.
    varför skriver då alltid vänsterfolk, feminister "ni" till liberaler, höger-folk, sdare och kristna?
  • amkasss

Tar mig en titt på Facebook på lite nyhetersidor där man kan kommentera, ser fullt med feminister och vänsterfolk argumentera för islamismen.

Testa också att skriva pro-islamismen inlägg på några sidor, fick jättemånga tummar upp av feminister/vänsterfolk.

Hur kommer detta sig om nu feminister INTE stödjer islamismen?

För jag har aldrig sett någon feminist vara positiv till liberaler, höger vita, kristdemokrati etc.....så det är märkligt.

Jag vill förövrigt har svar på en fråga från er feminister, ställt denna fråga nu några gånger men ni tycks inte vilja svara på just denna frågan: varför anser ni att det är kulturens fel och inte islam? Ni påstår ju bla att kristendomen är kvinnofientlig och att det är kristendomens fel för att misogyni finns i kristna länder, varför är det då inte islams fel all misogyni existerar i muslimska länder?

Vill ni ha väck mig från detta forum så svara på frågan så drar jag härifrån, vill ha svar från flera feminister. Nyfiken bara på hur ni resonerar.

Ha det gött.

• Furienna

amkasss skrev 2016-07-05 18:35:46 följande:

Tar mig en titt på Facebook på lite nyhetersidor där man kan kommentera, ser fullt med feminister och vänsterfolk argumentera för islamismen.

Testa också att skriva pro-islamismen inlägg på några sidor, fick jättemånga tummar upp av feminister/vänsterfolk.

Hur kommer detta sig om nu feminister INTE stödjer islamismen?

För jag har aldrig sett någon feminist vara positiv till liberaler, höger vita, kristdemokrati etc.....så det är märkligt.

Jag vill förövrigt har svar på en fråga från er feminister, ställt denna fråga nu några gånger men ni tycks inte vilja svara på just denna frågan: varför anser ni att det är kulturens fel och inte islam? Ni påstår ju bla att kristendomen är kvinnofientlig och att det är kristendomens fel för att misogyni finns i kristna länder, varför är det då inte islams fel all misogyni existerar i muslimska länder?

Vill ni ha väck mig från detta forum så svara på frågan så drar jag härifrån, vill ha svar från flera feminister. Nyfiken bara på hur ni resonerar.

Ha det gött.

Då måste jag åter igen påpeka att det finns olika slags feminism. Du tror att det är bara är vänstervarianten som finns, men det är inte sant.
Svar på tråden Varför är inte feminister emot islamism?