Inlägg från: Furienna |Visa alla inlägg
  • Furienna

Varför är inte feminister emot islamism?

amkass skrev 2016-06-22 21:17:34 följande:

Ja, hur kommer det sig att ni feminister inte har något emot islamism och sharia lagar? Ser ofta feminister argumentera att islamism och sharia är något bra.

En fråga till, varför nekar ni till att det finns svår homofobi och misogyni bland muslimer?

Du verkar ju tro att alla feminister är precis likadana, men det är inte sant. Jag stödjer på inget sätt islamism eller sharia-lagar.
  • Furienna

Men nu är Fridolin miljöpartist och jag är sverigedemokrat. Vi har nog inte samma syn på så mycket. Tungan ute

• Furienna
    free99 skrev 2016-06-25 22:51:36 följande:
    För Sveriges skull hoppas jag på M+SD i nästa val.

Bara det inte är för sent....
    Om M vill samarbeta, så...
  • Furienna

Ja, de är mycket veka när det gäller att ta itu med invandrarmännens våld mot kvinnor. Det var ju en partiledardebatt på TV för någon månad sedan, när just det ämnet kom upp på tapeten. Och hur än Ebba Busch Thor försökte få Stefan Löfvén att lova att itu med problemet, så var det som att han inte kunde det. Han fick bara ur sig någon floskel om "naturligtvis ska vi inte tillåta våld mot kvinnor", men det var tydligt att han inte vill prata om det. Det ska ju daltas med somliga förövare... Obestämd

• Furienna

amkasss skrev 2016-07-05 18:35:46 följande:

Tar mig en titt på Facebook på lite nyhetersidor där man kan kommentera, ser fullt med feminister och vänsterfolk argumentera för islamismen.

Testa också att skriva pro-islamismen inlägg på några sidor, fick jättemånga tummar upp av feminister/vänsterfolk.

Hur kommer detta sig om nu feminister INTE stödjer islamismen?

För jag har aldrig sett någon feminist vara positiv till liberaler, höger vita, kristdemokrati etc.....så det är märkligt.

Jag vill förövrigt har svar på en fråga från er feminister, ställt denna fråga nu några gånger men ni tycks inte vilja svara på just denna frågan: varför anser ni att det är kulturens fel och inte islam? Ni påstår ju bla att kristendomen är kvinnofientlig och att det är kristendomens fel för att misogyni finns i kristna länder, varför är det då inte islams fel all misogyni existerar i muslimska länder?

Vill ni ha väck mig från detta forum så svara på frågan så drar jag härifrån, vill ha svar från flera feminister. Nyfiken bara på hur ni resonerar.

Ha det gött.

Då måste jag åter igen påpeka att det finns olika slags feminism. Du tror att det är bara är vänstervarianten som finns, men det är inte sant.
  • Furienna
    Dorian Ertymexx skrev 2016-07-24 18:43:24 följande:
    HAHAHAHAAHAHHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAH *hämtar andan* HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHHAHAHAHAHAAHA

Dagens bästa skämt, puh, tappade helt andan där!
    Okej, ta nu ett djupt andetag och förklara varför en kristdemokrat inte kan vara feminist.
  • Furienna
    Dorian Ertymexx skrev 2016-07-24 18:56:05 följande:
    Kan kan de säkert. Men att säga att Kristdemokraterna är feminister är något helt annat än att säga att någon enskild person inom partiet är feminist. Som parti, speciellt under Busch-Thor, är partiet allt annat än feministiskt. Hon har tydligt uttryckt sig mot feminism och feministiska ideal. Hon tycker att kvinnor har "rätt" att stanna i köket och föda barn.
    Så du tycker att man inte ska ha rätt att göra sina egna livsval?
Svar på tråden Varför är inte feminister emot islamism?