• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

halfmoon skrev 2016-05-02 14:28:06 följande:

Ja, jag har bölat till och från hela helgen. Först för missfallen som alltid ligger där och puttrar, sen för att jag fick mens och trodde vi skulle få ett nej på att starta. Sedan nu idag när vi fick ja kom en drös tårar till. Både glädje och nervositet.

Min sambo har azoospermi. Han visste om det innan vi träffades så vi började med utredning av mig förra året i februari och sen har vi gjort donatorinseminationer sedan juni. 4 försök har det blivit hittills, jag har blivit gravid två gånger men fått missfall.

Jag tror inte på ödet men försöker ändå tänka nu att det nog är meningen att vi ska göra ivf och få ett biologiskt barn gemensamt.

Vilka är era orsaker och hur länge har ni försökt? Jag får ta och läsa ikapp lite i tråden här! :)

Åh jag är ledsen för era missfall, måste vara väldigt tungt. Starkt av dig att fortsätta och försöka igen. Hoppas ni lyckas ända fram i mål denna gång.

Vad skönt att ni fick starta ändå när du var så orolig inför det. :)

Okej, men de har inte hittat något problem hos dig?

Ja, vi hopas på att det var meningen att ni ska få ett gemensamt biologisk barn. Får ni ta ut spermier från din sambos testiklar då eller hur går det till?

Vi har försökt I snart två år, men de har inte hittat någon orsak till att det inte fungerar på någon av oss.

Skriv gärna in dig i listan vi har, den ligger nog någon sida bakåt :)
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-02 20:44:58 följande:

Hoppas Orgalutranet går bra för dig!

En fråga till dig, hade du fått ordination för denna dag - jag har bara fått för dag 2-5 och så blodprov på dag 6, men ingen ordination - men dom kanske hinner ringa innan man ska ta sprutan.

Hade du fått någon speciell instruktion på vilken tid du skulle ta blodprov?

Ja det gick ganska ba med orgalutran ändå, blev irriterat i området runt om och värker lite nu men var inställd på värre så det känns bra!

Ja jag fick bara veta att jag börjar på 225 och sedan att de ev justerar dosen efter som. Så det fick jag ju göra idag. Sänka dosen. Man ska lämna blodprov direkt på morgonen så de hinner analysera och få tillbaka svaret så de kan höra av sig till dig under dagen. De ringde mig runt 12 och meddelade om ändrad dos. Sen ringde kvinnokliniken om ultraljudstid typ 20 min senare.

Ja tack gode gud för högkostnadsskydd :)

Du får fråga sedan vad nk-cellerna sa, spännande att höra!
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-02 21:09:33 följande:

Tack för att du tar dig tid att svara, det är guld värt!

Tusen tack!

Ingen fara, jag gör det gärna.

Jag är bara glad om jag kan hjälpa till :)
  • KaosArt
    Harvester skrev 2016-05-02 22:20:35 följande:

Blev inget återförande idag heller, äggen hade fortfarande inte växt på sig ordentligt :((

De skulle se vad som hänt imorgon och ev frysa in ngt embryo men vad är oddsen för att det skulle hänt ngt dag 6 om det inte växt bra första fem dagarna...

I vilket fall är ju oddsen ännu sämre med fryst embryo men annars måste jag ju göra om allt och allt detta jag gjort nu (långa protokollet och ganska ont efter äggplock) har varit i onödan..

Jävla skit!! :,(((((

Åh är ledsen för din skull. Måste vara så jobbigt för er. Förstår känslan av hopplöshet att ha genomgått allt i onödan. Tror den känslan är oundviklig i den situationen. Fy vad orättvist det är att alla inte når ända fram.

Hoppas på att ni i alla fall får något till frysen.

Kram till dig!
  • KaosArt
    daisy80 skrev 2016-05-03 17:21:24 följande:

Äggplock avklarat idag! Tycker (också) att det gick mycket bättre än förväntat, det stack till lite vid bedövningen och när de stack igenom första äggstocken, men annars gick det jättebra. Det molar och spänner en del i magen/äggstockarna nu, men när jag sitter helt still känns det knappt något. Fick ut 9 ägg, så jag är nöjd! De ringer imorgon efter lunch och berättar hur många som blivit befruktade, och så blir det förhoppningsvis återföring på fredag. 

Ikväll blir det till att ligga i soffan och kolla på film med gott samvete

Skönt att det gick bra, lugnande att höra att fler tycker det gå bättre än förväntat!

Fint med 9 ägg, hoppas på att många blir befruktade så att något kan komma tillbaka till dig! :)
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-04 09:39:51 följande:

Vi har inte ens börjat... medicinen har hämtats ut och det är nog 1,5 vecka kvar.

Men jag känner inte alls igen min sinnesstämning, och det är så svårt att förklara.

Denna förbannade längtan, oro, rädsla, nervositet... tar sig inte alls roliga former hos mig.

Jag är inte den jag vill vara just nu.

Freakade ut fullständigt på väg till jobbet idag, helt utan anledning, förmodligen för att allt fick komma ut. En bagatell som fick det att brista...

Helt söndergråten och känslig... i den så vackra bilen där det ryms en barnvagn, på väg från huset på fina gatan, omgiven av barnfamiljer.

Det fula trynet kom fram idag...

Usch, vilken hemsk start på dagen...

Åh vännen, jag förstår dig precis. Kroppen är fyllt med spänningar, nervositet, rädsla, oro ja massor av känslor. Det rinner över. Jag tappade det igår. Skulle hälsa på en vän, kom och såg att hon var ute på gården och att det var andra människor där med henne. Klarade inte av att gå fram till dem, vände och åkte hem och bröt ihop. Kunde inte ta det att hälsa på människor, le och spela. Kände mig jätte löjlig att jag reagerade så.

Men va fan, vi är alla i en väldigt påfrestande och jobbig situation där allt ställs på sin spets hela tiden. Det kommer att rinna över flera gånger till. Men det är så jävla jobbigt.

Men jag tycker inte det är en ful sak, det är en vacker längtan. Men som gör jävligt ont.

Kram på dig <3
  • KaosArt
    halfmoon skrev 2016-05-03 20:51:11 följande:

Ja, var en lättnad att få börja nu. Annars hade vi fortsatt med insemination i Danmark.

Nix, inget hittat hos mig. Allt verkar så här långt fungera som det ska.

Precis, de går in med nål och hoppas att de hittar spermier hos honom. Sen gäller det bara att de är mogna också. Tydligen så är spermier som man plockar från testiklar inte alltid lika mogna.

Så det är många om och men innan det här är i hamn. Är mest orolig för att det inte ska finnas tillräckligt med ok spermier så att inga ägg blir befruktade.

Okej, låter som ett obehagligt ingrepp på honom. Men antar att han får behövlig osv.

Jaha, ja då får vi verkligen hålla tummarna för att spermierna de hittar är mogna!

Ja de är ju så himla många saker som ska klicka för att allt ska fungera, många steg på vägen.

Förstår verkligen din oro att hitta tillräckligt med ok spermier, men det är bra att ni får den här chansen nu :)
  • KaosArt
    stajlish skrev 2016-05-03 18:56:01 följande:

Okej. Går de bra med sprutorna? Okej. Ja, snart dags för plock för dig/er då! :)

Jodå det går okej, har märkt att ju längre ut mot sidan av magen ju ondare gör det, så försöker hålla mig under naveln typ. Men de blir svårt att variera område då eftersom vi också tar två sprutor ni med. :)

Ja vi tog blodprov idag igen och var på vul.

Tror de var typ 16 äggblåsor, 2 över 16, typ 5 under 10, resten där emellan. Ska de vara runt 16-20 eller? Har för mig något sånt. Så kanske blir några dagar sprutor till.

Får se sen när kliniken ringer hur det blir.
  • KaosArt

FruA78- hur går det för dig? Du hande äp på fredag?

Finee- har mensen kommit igång? :)

• KaosArt
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-04 12:11:38 följande:

Resan slutar här. Ruvardag 11, floder med blod. Jag bryter ihop nu. Fullständigt. Ta hand om er alla! Hejdå.

Åh nej :( är så ledsen för er skull!

Skickar kramar till dig!
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj