• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Marre22 skrev 2016-05-30 18:03:06 följande:

Jag kände att jag var tvungen att fråga då man läst så mycket om fragment vid cellkärnorna.

Vi tog också ett kort, så stort tack för att du påminde mig!

Jag mår bra nu, det känns bra! Visst fick du också ett tredagars tillbaka, var det också 8 celler?

Aha okej, vad skönt att ditt inte hade det :)

Skönt att du mår bra nu, ja jag fick också tillbaka 8 celligt tredagars.
  • KaosArt

FruHolmli - förstår verkligen din oro. Jag hade ju också som lite mensvärk innan och runt bim. Och vagitorierna kan ju påverka slemhinnorna så de blir sköra, och då kan man ju blöda lite. Så jag hoppas verkligen det är så I ditt fall! Håller tummarna för dig att mensen håller sig borta och att allt går bra! <3

Halfmoon - å vad kul att du fortfarande är med! Ett plus är ju ett plus men förstår att du inte vågar hoppas för mycket. Har du slutat med lutinus? När ska du göra ul?

S1981 - åh vad tråkigt att höra :(, måste kännas jobbigt för er. <3 ni får ha en härlig sommar och samlar styrka inför hösten. Kram!

• KaosArt
    halfmoon skrev 2016-05-31 08:46:36 följande:

Ja, en dag i taget. :) Har haft crinone och tog sista i fredags, i Malmö får man inte fortsätta med mer än 15 dagar oavsett resultat. På ett sätt rätt skönt för mycket av det bruna har slutat sedan jag la av med crinonen och "rensade bort" klumparna. Igår och idag har det varit i princip ofärgade flytningar. Om jag har riktig tur så var det crinonet som irriterade (vågar inte tro det dock). Har du slutat eller fått fortsätta med lutinus? Tror vi får tid för ultraljud nångång i v. 8+nåt, de skickar hem kallelse. Så ungefär 4 veckor kvar då idag är v. 4+5. När får du tid?

Okej, ja jag har också slutat med lutinus. Skönt, det var verkligen jobbigt med kladdet tycker jag. Hehe. Ja om de bruna slutade i samband med det så är det ju stora chanser att det var det som gjorde det! Låter hoppfullt! Jag fick tid när jag är sent i vecka 8 ( altså 7+6) tre veckor kvar, känns sååå längtar dit. Man vill ju bara göra det på en gång. :) Jag provade skicka privat meddelande till dig men din presentation var privat, kan inte du skick ett till mig först så kanske det fungerar.
  • KaosArt
    Sanlu87 skrev 2016-06-01 06:36:56 följande:

RD 14 idag, testdag på fredag.

Tog ett digitalt test imorse. Och det visade; Gravid 2-3 veckor !!!!

Svårt att förstå! Även om jag anat med tanke på alla symptom men man vet ju inte vad som kommer från lutinus etc.

Ska även ta klinikens test på fredag morgon men testet från idag måste väl stämma ?!

Men grattis! :) vad underbart! Gud vd spännande. :):)
  • KaosArt
    finee skrev 2016-06-01 14:43:30 följande:

Och där kom mensen. Känner mig helt knäckt.

Nej fy vad dåligt :( det var ju inte så det skulle gå! Blir så ledsen när jag läser detta, förstår att det känns jobbigt för dig. <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Liten tröst men skönt att du i alla fall har någanstans i frysen.
  • KaosArt
    stajlish skrev 2016-06-02 17:40:13 följande:

Så ledsen för er som fått mens :( 

Orättvist och skit är va det är! <3

Er tur kommer även om det känns avlägset just nu. 

ALLA vi SKA bara få våra efterlängtade barn, punkt slut.

Kram till er

Själv börjar jag bli lite nervös inför äggplocket imorgon..

Vi ska va på SU kl. 9 och kl. 10 smäller det :)

Så sjukt svullen nu, ser ut o va i typ 6:e månaden..så ska bli skönt att plocka!

Vill bara att det ska bli överstökat, så man får veta hur allt går.. :D

Det kommer säker gå bra :) jag håller tummarna för det i alla fall! ;)

Verkligen lycka till! <3
  • KaosArt
    stajlish skrev 2016-06-03 16:29:25 följande:

Hej och tusen TACK för alla tankar o pepp o stöd! Ni är guld värda <3 <3 <3

Allt gick sååå bra idag. Är så glad! Så jäkla skönt att det är över, äntligen!

11 äggblåsor tömde han och det fanns ägg i ALLA! Så 11 ägg fick vi :) Hoppas på många mogna med bra kvalité.

ET på söndag 14.15 om ingen ringer o hoppas på någon/några till frysen. 

Makens prov såg fint ut idag med, de blir ICSI på alla som förra gången..

Perfekt o bli ruvare o sen gå på Håkan på Ullevi på söndag, haha!

Finee: Usch :/ Jag håller ändå tummarna för att det inte är kört! Mirakel kan ske...<3

Kram o trevlig helg till er alla kämpare! 

Grattis till fint resultat! :) håller tummarna för dina kämpar att det går bra för dem!
  • KaosArt
    finee skrev 2016-06-03 08:34:58 följande:

Jaaa... Jag blöder ju inte särskilt mycket idag heller. Har inte testat något idag, vill ha lite lugn och ro, var så jobbigt igår att sitta och stirra på gravtest och försöka klura ut, hehe. Kanske blir jag att testa imorgon på morgonen. Men jag har fortfarande mensvärk, tyvärr, och är helt inställd på missfall. Tack ändå marle för stöd<3

Jag är så ledsen för din skull, det är verkligen tråkigt att det inte gick vägen för dig denna gång. Jag hoppas du kan ha en fin sommar ändå och ladda upp med ny energi för frysförsök i höst.

Har du tagit något mer test?
  • KaosArt
    finee skrev 2016-06-04 10:53:26 följande:

Kan ju tilläga att jag fortfarande inte har kommit igång med någon ordentlig blödning. Hoppas att jag gör det så snart som möjligt, så att det inte blir massa strul med det.

Jag tycker testerna ser ganska starka ut, men det blir antagligen inte rättvisa färger/styrkor på bild. och den översta ser lite lite starkare ut en de andra om ja ska tolka bilden, men ja tror du ser bättre som ser i verkligheten, ser du svagare så är det nog så också. Åh jag har fortfarande lite hopp kvar för dig så länge inte blödningen kommit igång ordetligt.

Men vill ju inte med min tolkningar och mitt hopp väcka falska förhoppningar hos dig. Det är ju du som känner bäst och sådär, så du vet ju vad som händer med din kropp såklart. Har du pratat med kliniken, vad säger dom, säger dom också att det är missfall? Försår att det känns som att du snubblat på mållinjen, speciellt med plus också. Fy jag lider med dig, önskar det fanns något jag kunde göra för att hjälpa dig.

Skickar kramar till dig! <3
  • KaosArt

Fast de testen med veckoindikator (stavning?) ska man nog inte lägga för mycket tro i heller. Spelar ju stor roll hur koncentrerad urinen är osv. Har hört många som fått fel vecka där trots att allt är som det ska.

Det är ju klurigt det där med att tolka testen.

• KaosArt
    stajlish skrev 2016-06-06 18:48:48 följande:

Nu ruvar jag på ett fint embryo :)

So far, so good. Men vi är ändå ledsna. Vi hade hoppats o på nåt skumt sätt trott att de skulle bli bättre resultat denna gång än förra (dumt nog bara för att vi fick fler ägg denna gång..ingen garanti såklart..)

Så igår när vi var där och fick veta hur de gått..gick luften ur oss. Även om vi vet att vi ska va glada o tacksamma för att jag ens ruvar på ett fint embryo nu.. men ändå, efter allt man varit igenom så blir de bara för mycket ibland. Men men, av våra 11 ägg så var 8 mogna...7 befruktades men bara 2 klarade sig till igår

(dag 2), så de finaste är i mig nu, o de andra var inte tillräckligt bra för o klara en frys i dagsläget men de ville ge de en chans o odla vidare o se om de blev bättre...(inget vi räknar med dock..)

Så resultatet av hela den här jäkla ivf2 omgången blev ETT embryo kan man säga då...känns bara så tomt o snopet på nåt sätt. Sist fick vi ju iaf ETT till frysen..men som sagt, vet att de finns dom som inte får ett enda.. men är ändå så sjukt ledsna nu. Har lite svårt att känna hopp för den som bor i mig just nu tyvärr.. det känns kört på nåt sätt. Men det går nog över snart.. Bara så tung känsla att veta att om inte detta går nu, så får man börja om med ALLT man precis gått igenom...IGEN.. så orättvist! :,( 

Kram på er <3

Grattis till ruvningen! Förstår att omständigheterna gör dig ledsen, hur har det gått för embryot de odlade vidare på? Så orättvist att det blir såhär för en del, ivf är verkligen inte rättvist någon stans.

Önskar verkligen att den lille du ruvar på nu är en riktig kämpe som stannar kvar hela vägen fram nu. Kommer hålla tummarna för dig! <3 kram
  • KaosArt
    Miri skrev 2016-06-07 17:21:20 följande:

Grattis!

Idag gjorde jag mitt tidiga ultraljud i vecka 8 (7+3). Var ju nervös pga av svaga test och inga symptom men tji fick jag, det är TVÅ!!! Är helt i chock.

Satte iofs in två embryon men gavs ändå bara en maxchans på 5% att det skulle bli tvillingar och 20% att det skulle ta sig alls (alltså 1% chans att insättningen skulle resultera i en tvillinggraviditet).

Fick se två små hjärtan picka *kärlek*. De mätte ca 8-9 mm, den ena var dock lite mindre än den andra (fick inga mer exakta uppgifter). Tycker 8-9 mm låter lite lite men läkaren var nöjd så ska försöka att inte oroa mig.

Oj men wow! Vilket besked! Verkligen jätte Grattis! :) :) så himla härligt besked.

Och så säger dom att man ska ha extra mycket symptom om man ska ha tvillingar, men här visar det ju bara på att det är olika för alla! Är lite orolig ibland för att jag har lite symptom med antar att man ska försöka hålla sig lugn, att det oftast går bra ändå! :)
  • KaosArt
    stajlish skrev 2016-07-21 20:36:56 följande:

Hej tjejer!

Tänkte bara uppdatera här med en solskenshistoria eller vad man ska kalla det...

Många av er är säkert med i IVF-gruppen på FB så ni vet kanske, men skriver det här ändå 

Plussade imorses... tydligen lyckats bli gravid på naturlig väg precis efter vårt misslyckade IVF-försök 2 i juni. HELT SJUKT! 

Kan knappt fatta det.. o vågar inte hoppas o tro för mycket än såhär tidigt.

Men är så chockad så jag inte finner ord.

Vi trodde aldrig att vi kunde bli gravida på naturlig väg pga makens få simmare... (därav IVF) Vi försökte i FYRA år innan vi sökte hjälp o utredning osv... o då inte ett endaste litet ynka plus... men nu mitt i pausen från de misslyckade andra ivf-försöket i väntan på de tredje o sista på Sahlgrenska...så kommer detta som en blixt från klar himmel!? 

Kram på er allihop 

Men wow! Grattis! Gud vad härligt :D

Glad jag blir för din skull, en sån fin överraskning ni fick. Hålla alla mina tummar för att lillen stannar därinne i nio månader <3 <3
  • KaosArt
    FruHolmli skrev 2016-08-24 16:25:04 följande:

Hur går det för er alla som blev gravid?

Mår ni bra? :)

Jag är i vecka 18 nu :) och mår bra! Den mesta tröttheten har gått över och känner mig lugnare och inte lika orolig för att något ska gå snett. Börjar lita på att bebis ska stanna tiden ut :)

Gjorde ett extra ultraljud i vecka 14 och lillen växer som hon ska och är livlig. Men dock har inte jag kännt någon rörelse än. Har en del sammandragningar också. Overkligt att jag sitter här nu och är gravid, så jag är glaaad. :)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj