• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

stajlish skrev 2016-05-29 20:07:21 följande:

Okej, ja.. de testar nog helst med lite lägre första gången i början innan dom vet hur just din kropp kommer svara på hormonerna o dosen. Jag fick 112,5ie i början förra gången för att sedan brassa på med 225ie sista sex dagarna.

Denna gång när de "känner" min kropp med dessa mediciner så fick jag 175ie från början o nu de sista sex dagarna ökat till 225ie igen =)

Såå spänd på vad VULet imorgon ska visa! Hoppas på besked om när plocket ska bli =)

Lycka till imorgon på vul! :) hoppas det går bra och att du är redo för plock snart, spännande. :) kram
  • KaosArt
    MajaStinaa skrev 2016-05-29 22:53:28 följande:

Hejsan!

Jag är helt ny i familjeliv och allt vad forum heter!=)

Sitter i skrivande stund med svullen mage på ruvdag ett och förstår inte hur jag ska orka vänta tills det är dags för test!

Det är vårat första försök och vi körde långa processen med synarela i 18dar, sen 225enh bemfola i ca 10dagar. De hittade 10 mogna ägg men fick bara 4 befruktade. Insättning dag 2 efter äggplock. Hoppas det betyder tur med äggplock på "Ofrivilligt barnlösas daf", vilket jag läste att det var den 26/5=).

Allt har väl gått relativt bra hittills kan jag tycka, förutom att jag har gått upp en massa i vikt eftersom jag varit konstant hungrig och sugen sen första dagen med synarela, känns sådär. Någon som känner igen sig? Samt att mina humörsvängningar inte var att leka med i början....

Mysigt med ruvperiodens början :) Grattis till att du kommit så här långt! Odlar de vidare några embryon för frysning? Skönt att allt gått ganska bra. Hehe känner igen mig, fler här har gått upp i vikt under processen. Verkar vara vanligt. Plus att jag också har haft väldiga humörsvängningar. Dessutom har de fortsatt nu efter att jag plussat, jag bävar för hur det kommer att utveckla sig senare i graviditeten om det är såhär nu. Tycker synd om min sambo, hehe.
  • KaosArt
    stajlish skrev 2016-05-29 21:49:49 följande:

Tusen tack snälla du! <3

Ja, hoppas blåsorna växt till sig som dom ska så vi får besked för plock! :)

Hur mår du?

Kram

Jag mår bra, :) är ständigt ganska trött bara. Hehe. Lite växt värk i magen, samt att jag fick super ont i magen igår när jag nös!blev lite orolig men läste sedan att det var ligament en som håller på att töja ut sig när livmodern växer som ibland kan göra ont vid hastiga rörelser och typ just nysning. :)

Idag ska sjukhuset kontakta mig för tid om intralipid dropp, och boka in ultraljud :) spännande.
  • KaosArt

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF1 kort protokoll sprutstart menopur 150ie 6/5. Sänkt dos till 75ie efter blodprov. ÄP 18/5, ET 23/5, TD 5/6

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart 21/4, ÄP 2/5, ET 4/5, TD 19/5

Harvester: ett barn fött 2013. 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet. Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4

Stajlish: 31 år, IVF 2 med ICSI pga manlig faktor. Försökt i 5,5 år. Blev gravid efter IVF 1 när vi gjorde FET i januari, fick dock missfall i v.10, Långa protokollet på SU. Spraystart 3/5 och prel. sprutstart 18/5. Prel. ÄP v.22

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj

Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5

Grodan26: IVF1, sprutstart 9/5. Har endometrios. Ett missfall bakom mig. Kort protokoll. ÄP 20/5, ET med tvådagars embryo 22/5, testdag 6/6

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF1 med ICSI och PESA/TESA, kort protokoll med sprutstart 2/5. ÄP 12/5.

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll

S1981: 34år försökt tre år med ett X i aug 2015, bortopererad äggledare. Långt protokoll, sprutstart 5/5. UL 11/5, ÄP 16/5, ET 19/5, TD 3/6

Närärdetvårtur: 33 år. Försökt i 1,5 år utan resultat, oförklarligt barnlös. IVF1 sprutstart 11/5, UL 17/5.

Sanlu87: 28 år. Försökt i 1,5 år, IVF pga uteblivna ägglossningar. Sprutstart 6/5, UL 11/5 (IVF1).

FruHolmli: 38 år. Har barn, IVF pga steriliserad. Kort protokoll. i Falun.

Sprutstart 3/5. ET 20/5, testdag 4/6

Kärleksbarn00: 3:e försöket. Försökt i 5år. Sprutstart: 14/5, VUL: 19/5, ÄP: 24/5

TP86: barnlös pga dåliga spermier och ingen naturlig ägglossning. Har försökt i tre år. IVF 1 med ISCI. TD 28/5.

Doris88: Snart 28år, sambon 34. Försökt i ca 2år. Kort protokoll i Umeå, med sprutstart inom 1-2dagar. Enligt utredning som visade på låg ämnesomsättning äter jag nu levaxin 75 för att boozta kroppen. Ivf pga få simmare och kör därför icsi. Preliminär ÄP v.23

Gravida:

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4, ÄP 10/5, ET 13/5 (dag 3), TD 28/5

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet. ÄP 3/5, ET8/5, TD 19/5

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan

• KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-30 11:32:27 följande:

Och här sitter vi på väg ner mot Falun.

Ingen telefon som ringt så det borde ju finnas något att återföra eller hur?

Och jag var riktigt dålig igår - fick åka in på akuten, exakt allt i buken hade svullnat upp och jag hade svårt att gå, ligga och sitta.

Men idag mår jag bättre och är 4 kg lättare på vågen.

Håll gärna en tumme att det finns något som väntar på oss därnere!

Oj men gud! Fick de tömma på vätska eller gick det bra ändå? Hoppas du mår bättre nu och att det går bra idag!

Ja inget samtal så finns det nog någonting till dig :)

Jag håller tummarna för dig! <3
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-30 17:12:43 följande:

Nu är jag ruvare - ett åttacelligt perfekt embryo utan något som helst fragment som har placerats mitt i slemhinnan.

Av våra 4 befruktade så var alla fyra fortfarande med i leken.

Ett hade dock bara 6 celler och fick en bedömning 2 på skalan.

Nu ska de tre kvarvarande odlas för att se om något kommer till frysen...

Återigen en positiv upplevelse och det kändes så fint att samma läkare som hade vår bedömningssamtal och startade igång oss var den som gjorde insättningen.

Weee kul :):) Grattis! ! Så härligt att allt gått bra. Hur mår du? Fick du också se bild på embryot?

Låter positivt att alla tre odlas vidare, hopps något kommer till frysen. Ska du ringa i veckan och höra om det gick bra?
  • KaosArt
    Redcat skrev 2016-05-30 16:17:29 följande:

Grattis KaosArt för plusset är så glad för din skull och håller tummarna att det håller sig så här kram

Och grattis ni andra som har plussat

Har inte vart inne på några dagar nu så ska vell berätta vad som har hänt. Va upp till Falun i fredags och det gick bra, gjorde inte lika ont som jag trodde att det skulle göra , hade 18 äggblåsor och dom fick ut 9 ägg (dom tog inte alla blåsor) har vart så trött och haft så ont i helgen att jag bara har tagit det lugnt dom ringde i lördags och sa att 5st ägg va mogna och att 4st hade blivit befruktade. Fick komma tillbaka idag och sätta in ett ägg och dom andra ska dom odla någon dag till för att se om dom kan frysa ner dom fick se en bild på ägget som dom satte in och när jag såg det så kunde jag inte sluta le hahaha han sa att ägget va bra och dom fick in det på rätt plats och att min slemhinna(tror ja?)va 10 (någonting) hihi

Så nu får jag vänta och se en sak jag undrar, hur räknar man ruv-dagarna, är första dagen idag eller i morgon? Ska göra gravtest den 14 juni

Skönt att allt gått bra för dig! :) Hur mår du nu? Med smärtan och sådär? Fint att du fick några att odla vidare på, håller tummarna för dom, :)

Ja visst var det härligt att få se bild! Har sparat ned den på telefonen ja och brukar kika lite ibland ;) ja ruvdag 1 blir imorgon.
  • KaosArt

Marre22- missade att fråga, vad betyder det att det inte hade något fragment? Har aldrig hört det förut :) "nyfiken"

• KaosArt
    stajlish skrev 2016-05-30 17:53:26 följande:

Tack!

Det gick bra får jag väl säga. Hade en liten cysta på ena äggstocken som har stört tillväxten av blåsorna lite men det såg ändå bra ut, fanns 5-6 st som var stora nog o såg bra ut och några små. Så ska spruta på med samma dos nu idag o imorgon o sen på onsdagkväll blir det ägglossningssprutan o ÄP på fredag & återföring på söndag (om vi kommer så långt) =)

Kram

Okej, men skönt att det fanns en del blåsor ändå, trots cystan. Då ska de nog finnas några ägg till er :)

De är klart ni ska komma så långt! :D spännande vecka för er, ska håla tummarna för dig hela veckan :)
  • KaosArt
    Filli89 skrev 2016-05-30 17:28:03 följande:

Hej tjejer nu är även jag ruvare. Ruvar dag 0 isf med en 6 dagars blastis frys försök spännande. Lycka till allihop.

Grattis, mysigt! :):) lycka till!
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj