• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

daisy80 skrev 2016-05-07 18:38:31 följande:

bra där! Jag jobbar en del kvällar till 22 och fick ta med ovitrellen-sprutan till jobbet för den skulle tas kl 21 och dessutom ligga i kylen.. Lite smusslande så gick det bra! Och på Valborg var vi ute o kollade brasa osv, då tog jag med orgalutranen och smög in på en gata på stan, sambon spejade så ingen skulle se att jag stod där som nån sprutnarkoman i en gränd haha

Haha måste sett suspekt ut ;) det är tur man kan se de komiska i det hela! ;):)
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-07 15:23:38 följande:

Jaha mina vänner, hur har ni det i värmen? Själv ska jag på (för mig alkoholfri) grillfest och har bäddat in menopuren i en vadderad läkerolask My precious..! Kommer lägga den i ett trångt fack i handväskan och se till att INTE skaka handväskan. Sen får jag väl smyga ifrån vid 22-tiden och injicera lite diskret :) hehe.

Hur gör ni? Törs nu spruta hemifrån? Eller vill ni helst vara i hemmets lugna vrå? Trevlig lördag!

Har det bra här! Har dock tyvärr blivit bränd på axlar och rygg idag :/ hehe svider nu!

Vad härligt med grillfest! Smart idé, det är bra att du inte låter dig begränsas av det här.

Själv har jag ju haft lite jobbigt med sprutorna som jag skrivit så jag har sett till att vara hemma till 20 när det är dags. Har fungerat bra ändå, och har hela tiden tänk att det ju bara är en kort period så. :)
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-08 09:30:03 följande:

Ja, egentligen så är det ju bara en kort period så nog kan man anpassa livet och göra lite färre kvällsaktiviteter än vanligt, om det är så att man blir stressad av att hålla på och transportera och grejja.

Förresten - när kommer det börja kännas i äggstockarna att man har "deffat" dem? Jag känner ingenting än. Inga biverkningar heller.

Jag har inte känt så mycket alls faktiskt. Har känt av lite som jag kan känna vid äl eller lite som mensvärk. Men inte så att jag kan känna mycket hur det har växt. Men har läst att endel känner mer efter äggmognadsprutan, att man blir mer svullen och sådär. Så får se efter ikväll, :)

Har mest haft biverkning att jag varit extremt trött, och varigit känslig. Har också haft en tryckande obehagskänsla i underlivet, som känns extra mycket vid toabesök.
    Kvinna84a skrev 2016-05-08 09:28:29 följande:

Imorn är det dags för äggplock. Sitter här med svullen och öm mage. Sista sprutorna hade jag med till restaurangen igår ;)

Hoppas vi får flera mogna ägg denna gång.

Lycka till imorgon, hopas det går bra för dig! Ikväll blir det ovitrelle för mig :)

Vilken dag ska ni ha ET?
    grodan26 skrev 2016-05-08 00:03:54 följande:

Fortfarande ingen mens här :( 

Mitt goda humör som jag tidigare skröt om är som bortblåst. 

Allt bara sköljer över mig nu. All oro som jag trängt undan senaste tiden.

Allt känns skit. 

Mensen måste nämligen komma inom ett par dagar, annars hinner vi inte denna gången. Sambon jobbar nämligen borta 2 veckor och är hemma 2 veckor så vi har det schemat att passa också, mitt i allt detta pusslande. 

Hoppas det går bättre för er andra. Vi har iallafall tur med vädret..

Åh vad synd :(

Jobbigt med den pressen också att mensen måste komma innom några dagar.

Har du pratat med kiliken? Annars kanske du ska göra det imorgon? Så kanske de har en lösning om ni har tur.
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-08 11:37:36 följande:

Ok, skönt att du inte känt så mkt. Förutom lite mensvärk då. Vilken sprutdag kom den? Själv känner jag ingentin, som sagt. Förutom i min panikhjärna, där har jag massa känningar hehe. Nog möjligt som du säger att man känner mer efter äggmignadssprutan. Lycka till med den jkväll! Vilken tid tar du den och när har du sedan äggplock?

Hm tror det var efter att jag sprutat runt 4 dagar, men det är väl individuellt när och hur man känner såklart :) hehe ja det känner jag igen, med hjärnan! Tankarna bara rullar runt där inne!

Jag tar sprutan ikväll kl 20, sedan ska jag vara på plats kl 08 på tisdag. Sen vet jag inte hur länge det tar tills de gör själva pocket. Men kanske 9-10 tiden om ja får gissa :)
  • KaosArt
    malre skrev 2016-05-08 14:29:50 följande:

ET dagen är RD 0, oavsett hur länge ägget är odlat.

Jag är en lycklig ruvade till en liten 5 dagars ägg nu :)

Åh grattis! Vad härligt att du är i det steget nu! :)
  • KaosArt
    FruA78 skrev 2016-05-08 18:21:25 följande:

Härligt med sista sprutan nu! Grymt jobbat :) Lycka till på tisdag, det kommer att gå bra.

Imorgon har jag förhoppningsvis återförning vid kl 14. Det blir på dag 3. Har varit så nervös hela helgen har ingen aning om hur många ägg som blivit befruktade av de 13. Har inte fått reda på något än.

Tack! Ja jag känner faktiskt att jag är ganska bra! :) som tagit mig så här långt!

Vad spännande jag hoppas allt går som planerat och att du på eftermiddagen är en ruvre du med! :D

Försår att du varit nervös/ och är fortfarande såklart. Brukar de inte höra av sig dagen efter ÄP och berätta hur många som blev befruktade? Eller blev det inte så för att det varit helg kanske?
  • KaosArt

Hej, alla. Känns som att jag missat en del här inne när jag varit "borta".

Har haft en riktigt jobbig dag idag. Sov jätte dåligt i natt och var så orolig och nervös i morse att ja mådde illa och knappt kunde äta frukost. Kom till kliniken och började böla direkt, fick lugnande men de hjälpte inte så jätte mycket. 

Sen blev det äggplock, bedövningen man får föst gjorde verkligen jätte ont. Sköterskan fick ge mig mer och mer smärtstillande för jag hade så ont. När de väl började med själva äggplocket gick det bättre, fortfarande jätte ont men hanterbart nu.

Fick ut 6 ägg, och det känns ganska ok. Spermaprovet såg mycket bra ut. Så när allt var klart och vi var påväg hem så kände jag mig så lättad. Allt det jobbigaste skulle vara över, sprutorna som jag haft så jobbigt med var klart och ÄP var klart. inget med smärtsamt kvar. trodde jag.....

Så ringer sköterskan och säger att värdena från mitt blodprov var lite höga. Och det innebär att jag måste ta ytterligare en spruta och en annan tablett varje dag i minst tre veckor till! Jag hatar det här! Det är verkligen skit med mig nu! Jag vill inte ta mer sprutor...

Så jävla ironiskt att riskera överstimulering med 6 ägg som resultat.
    Känns om att min kropp motarbetar mig hela tiden.
    Om inte detta går vägen nu och jag hat gjort allt detta i onödan så vet jag fan inte hur jag kommer att reagera....

• KaosArt
    Kvinna84a skrev 2016-05-10 16:15:54 följande:

Av 6ägg blev 4befruktade och på dag3 får vi tillbaka 2st.. Längtar! :)

Åh jag hoppas jag också får så fint resultat på mina 6 ägg. Fyra befruktade av 6 låter bra tycker jag. Förstår att du längtar! Det gör jag med.
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-10 17:55:03 följande:
    Det låter verkligen som du haft det tungt. Jag har hoppat in och ut flera gånger idag för att se hur det fått för dig.

Hoppas nu på finfina resultat, fick du veta när du har återinförande?

Vad var det för spruta du ska ta nu?

Var sköterskorna och läkarna gulliga mot dig?

Jag kommer också börja böla...

Kram kram
    Nej jag fick inte veta återförande, det beror på hur många ägg som blir befruktade. Så får veta morgon när de ringer och meddelar på förmiddagen.

Fragmin heter det, mot blodpropp eftersom man riskerar det vid överstimulering. Har läst att den gör jätte ont och svider samt att man kan få blåmärken där man tagit den. Så jag gruvar mg enormt mycket. Trodde detta var över nu.

Ja alla är jätte snälla och fina. En sköterna som heter Anna var med oss hela förmiddagen, och fixade med allt och var med vid ÄP. Jätte bra stöd, tyckte verkligen om henne. Staffan som är läkare och gjorde ÄP var också jätte bra, väldigt omhändertagande och brydde sig om hur jag mådde.

Tror dom blev lite förvånad över att det gjorde så ont för mig så jag tror inte det är så vanligt. Så va inte allt för orolig, men du kan också be om lugnande så känns det bättre med!
  • KaosArt
    malre skrev 2016-05-10 18:05:22 följande:

Men nej bad tråkigt :( verkligen ledsen att det blev så.

Ja ibland är ens kropp en riktig skitstövel tycker jag, men man är ju liksom fast med den!

Jag håller tummarna för många befruktade ägg och att allt blir värt det i slutet.

Sänder dig en styrkekram

Tack!

Ja jag hoppas allt kommer att vara värt det  slutändan, det är ju det som får en att fortsätta kämpa!
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj