• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Kvinna84a skrev 2016-05-12 16:22:35 följande:

Sådär nu är jag en ruvare :P Två embryon ligger nu här inne hos mig. Läkaren såg positivt på delningen så lite hopp finns nu. Vågar bara inte hoppas för mkt, vet hur ledsen jag blir sen om det inte går vägen. Nu ska jag ta hand om kropp och knopp lite tills testdagen!

Åh vad härligt! Grattis :) fint att läkaren såg bra på det hela, men förstår att du inte vågar hoppas för mycket. Jag hoppas lite mer åt dig :)
  • KaosArt
    halfmoon skrev 2016-05-12 16:39:54 följande:

Pesa och äggplock gjort. Hittades rörliga spermier och vi fick ut 9 ägg. Hoppas på att några ägg blir befruktade och att vi får ett tillbaka men försöker hålla förväntningarna nere.

Äggplocket var inte alls så hemskt som jag föreställt mig utan helt okej och personalen var jättegoa! Jag tycker äggledarspolningen var sju resor värre (och då hade jag ändå passage). :)

Grattis till 9 ägg, fint resultat! :) hoppas på fin befruktning. Skönt för dig att äggplocket gick bra. Skulle de hör av sig imorgon angående befruktning?
  • KaosArt
    Fame skrev 2016-05-12 21:07:27 följande:

Nu hoppar jag in här eftersom vi fick fördröjt så att mars/apriltråden blev inaktuell. 

Kör första IVF, långt protokoll (som blev väldigt långt då jag inte blev nedreglerad som jag skulle), men nu är vi igång på allvar. Börjar med gonal-f imorgon, första VUL+blodprov på ons 18e :) Så hoppas det ser fint ut då! Skraj för översimulering, att det hänt för lite så man måste höja doser det kan jag leva med. 

Tar gonal f, Fragmin mot blodpropp, sprayar fortsatt nässpray fast i mindre dos.. 

Allt är nytt, min första IVF :) 

Hej och välkommen.

Härligt att ni fått komma igång på allvar nu! Jag har blivit lite överstimulerad och får därför ta fragmin. Finns det någon speciell anledning till att du tar det?

Vad är det som gör att det inte fungerar för er? Vilken klinik går ni hos?
  • KaosArt
    manna86 skrev 2016-05-12 22:25:52 följande:

Fame: Välkommen och lycka till!

provi87: Kickbox låter perfekt!

KaosArt: Hade tänkt skriva tillbaka till dig imorse och säga att nej, jag fick inte någon åtgärd för överstimulering men tji fick jag! Det blev ilfart till akuten imorse! Hemska smärtor, illamående och ja hela paketet av överstimulering. Bortskämd som jag varit av våra gullegull-läkare som pysslar om en på ivf-kliniken var mötet med gyn-akuten lite av en chock. Fick en snabb koll men låg sen halvt bortglömd och bortdomnad på en brist i korridoren mest hela dagen. ingen rolig upplevelse (även om jag börjar tycka morfin-rus är ruggigt naja!) Nu har de iaf äntligen skickat hem mig och det blir till att börja magsprutandet igen.. den här gången med blodförtunnande. Fan fan fan. 

Imorgon ringer jag ivf-kliniken och hör om deras bedömning. Förhoppningsvis kan de väga upp skitläget med en glad nyhet att de lyckats frysa ner ett av de befruktade äggen. Så jag slipper samma hormonrus i höst. Håller tummarna!

Lycka till imorgon på din återföring!
    Åh fy det låter inte alls kul :/ känner mig lite lugnare eftersom de satt in åtgärder för mig, men ja de kan ju hända ändå. Tycker synd om dig! Hopas ägget har det bra där inbäddad ändå! <3

Åh nä på,akuten har de väl inte tid att gulla med patientena,. Även fast det är just det man behöver en sådan situation.

Ja visst är det jobbigt att få de där jäkla blodförtunnande sprutorna! Vi som skulle vara klara med det där nu!

Jaaa jag hoppas med dig om frysning av ägg! Skulle vara skänt att slippa göra om allt så snart.

Hoppas du mår bättre nu och att det lägger sig ganska snart!
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-12 22:29:32 följande:

Tack för dina varma ord! Håller tummarna för oss båda imorgon. Jag har tyvärr googlat järnet här och har börjat oroa mig allt mer för överstimulering :/

Åh jag är en googlare jag med! Så dumt egentligen, man blir bara så orolig, men det går ju inte att hålla sig. Börjat känna mer i magen för varje dag :/ värker mycket. Nu när jag skulle kissa så gjorde det också ont. :( plus att jag känner mig illamående, men det kan ju också vara på grund av nervositet. :p
  • KaosArt

Här har det hänt en del under dagen! =) Vi har alltså två äggplock nästa vecka här inne. Kul, spännande att så många börjar komma en bit in i det hela!

Nu är jag också en ruvare! =D=D Känner mig så glad, känns så skönt att känna så. Och nu har jag bestämt mig för att hoppas och tro så mycket jag vill. Vet att jag ändå kommer att bli ledsen och besviken om det inte går vägen, men just nu känns det så bra så nu ska jag hålla fast vi det!

Dock var det inte helt klart med att jag skulle få tillbaka idag. Jag är ju lite överstimulerad och mitt blodvärde var högt så Staffan var inte säker på att han ville sätta tillbaka. Men efter att att han undersökt mig och sett att jag inte hade så mycket vätska i magen och att jag ändå mår hyfsat bra, så fick vi göra det ändå! =) Blev så besviken när vi fick höra att de kanske inte skulle gå, då innebär det ju att vi skulle fått vänta till efter sommaren. Så nu är jag glad!

Fick också veta att alla våra 6 ägg var mogna och att alla egentligen blev befruktade, dock blev ett ägg befruktat med tre spermier. Så de fick kasseras. Men sedan blev det tydligen fem som blev bra, en hade varit lite seg bara. Så nu ska de odla de andra fyra vidare till 5 eller 6 dagar. Så hoppas de klarar sig! 

Fick tillbaka ett 8 celligt litet embryo, vi gav den lille ett arbetsnamn : ministrumpan! (sambon kallar mig lillstrumpa) =) tror vi har fäst oss lite väl mycket redan, lite farligt jag vet. Men jag kan inte hjälpa det! Vill ju så gärna!

• KaosArt

Tack alla för er pepp! Och för att ni håller på mina små ägg! :)

Marre22- åh lite segt att den ska dra på sig just denna gång ;) . Hoppas den kommer under dagen! Du får uppdatera oss med läget!

Finee- ja jag kände mig verkligen uppgiven där ett tag, jag tror Staffan tyckte lite synd om mig som ju had haft det jobbigt, och sedan blev det sådär. Hehe Så kanske lite det som vägde in med att vi fick. Men känner mig bättre i magen idag. Fortfarande lite känningar men bättre. Bara fått ta Alvedon en gång.

S1981- härligt att du fått ett datum spikat. Det kommer säkert att gå bra för er! :) de flesta går det ju okej för. Lycka till! :)

• KaosArt
    Harvester skrev 2016-05-14 20:08:28 följande:

Tanken är att jag ska börja nästa behandling på nästa mens första dag (antar att det då blir "korta protokollet"?). Har precis gjort "långa" men fick inget bra embryo att sätta tillbaka som ni kanske läst (börjar ju bli många härinne, kul!).

Undrar ungefär hur länge det dröjer från början på behandling till återinförande med korta protokollet? Har bokat en stuga på Öland fr.o.m. 3/7 och hade nu blödningen efter behandling 7/5. Nästa mens borde då komma typ 5-7/6. Hinner jag med allt innan jag reser bort då?

Brukar man få förlängt intervall till första "normala" mensen efter behandling?

Skönt att ni får köra igen så snart! Hoppas du har kunnat återhämta dig. <3

Från mensens fösta dag till ET var det 2 veckor och 4 dagar för mig. Tror de är vanligt att hamna någon stans vid 2,5 - 3 veckor kanske. Så du borde ju hinna! Men kan bli tajt om mensen är sen, så du kanske ska kolla med kliniken för att vara på säkra sidan.

Jag vet inte alls hur det kan vara efter behandling med mensen, men eftersom ni inte satt tillbaka något så kanske det är större chans att det är som " vanligt" . Men det är ju min gissning bara.
  • KaosArt

Halfmoon - Grattis till ruvningen! Verkar ju lovande art läkaren var så positiv :) testdag dagen efter mig,! Hoppas vi får fina resultat den helgen båda två!

Finee - jag hade precis samma ordination så det är nog som det ska :) spännande att der verkligen närmar sig nu!

Marre22- de har öppet på helgen med tror jag, eller det var ju en chans att vi skulle på et på en söndag och då fick vi bara en kod för att vi skulle komma in i porten. Tror inte du behöver oroa dig för det, de har ju gjort de här så många gånger så do har nog koll :) men härligt att det är start ikväll! Spännande!

Provi87- åh kan tänka mig att det blir mer nervöst när man närmar sig bim. Men just nu är jag ju bara nybörjare ;) mitt embryo blir en blastocyst idag och börjar kläckas och fästa imorgon ;)! Jag tror in heller jag ska testa innan testdag.

Malre- nej vad tråkigt :( lider med dig. Det var ju inte så det skulle sluta, hoppas verkligen det avtar. Kramar <3

• KaosArt
    daisy80 skrev 2016-05-15 13:30:40 följande:

Ja nog är det spännande alltid, och ganska läskigt! Jag är på RD 9 idag och mår bra, men börjar komma läskigt nära nu allting... jag som inte tänkt tjuvtesta förrän min testdag 21/5, sa till sambon imorse: ska vi inte ta ett test idag?? Och han vill gärna om jag vill. Men sen ångrade jag mig, tycker det känns sjukt läskigt att testa och skulle gärna slippa det helt.. Huu mycket blandade känslor här!

Jaa jag funderar lite i banorna, kommer det vara jobbigast att upptäcka att man blöder eller att få minus på stickan. Jätte svårt val tycker jag. Man samtidigt kan väl lutinus påverka så att mensen inte kommer? Jag har hört det i alla fall.

Räknar du bim två veckor från ÄP dagen?

Hur räknas ruvdagarna? Är ET dag 1 eller?
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj