• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

malre skrev 2016-05-06 09:34:59 följande:

Äp är dag 0. Jag ska in på ET på söndag (om äggen delar sig som de ska) längtar så att få veta!!

Okej då borde det bli nästa söndag för mig! Då kommer vi vara precis en vecka ifrån varandra :)

Hur många dagar odlar de för er?
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-06 08:43:03 följande:

Är nästan helt säker på att ÄP räknas som dag 0. Så ET borde bli på söndagen för dig.

Okej! Tack för svar.

Ja då blir det nog söndag, om det går som planerat vill säga!
  • KaosArt
    grodan26 skrev 2016-05-06 10:07:28 följande:

Deppigt värre idag. Dag 5 efter sista proveratabletten och fortfarande ingen mens. Inte ens en tillstymmelse till att det är på väg vilket jag brukar känna dagar innan. Och ingen mens = ingen sprutstart... 

Ni som tagit provera, när har ni fått mens då? Har mensen varit "som vanligt"? 

Åh vad tråkigt, jobbigt att det ska strula nu när ni bara vill komma igång!

Du kanske får ringa till kliniken och se hur ni ska gå vidare? De kanske har någon backup plan.
  • KaosArt
    daisy80 skrev 2016-05-06 15:55:50 följande:

Nu är jag ruvare! Av mina tre befruktade ägg hade två växt för dåligt så det blev inga till frysen tyvärr. Men tack och lov såg den tredje fin ut, och hade delat sig som den ska, så jag fick tillbaka ett litet 8-celligt guldkorn <3

Åh, grattis till ruvningen! Vilken tur att du fick ett fint i alla fall. :) hoppas på att det är gultägget! Synd att de andra inte kunde frysas, men huvudsaken att du får ruva. :)
    FruA78 skrev 2016-05-06 15:58:05 följande:

Det blev äggplock idag och allt gick jättebra, gjorde inte så ont. Fick ut 13 ägg men några lär vara omogna såg sist 8-10 stora äggblåsor. Känner mig iallafall glad just nu, finns inget mer som vi kan påverka. Hoppas så att det finns ett fint embryo återföra på måndag.

Fint med så många ägg, och skönt att det gick bra. Lär ju vara en del som är mogna av de 13. Nu hoppas vi på bra befruktning och delning. :)
  • KaosArt
    Tess1984 skrev 2016-05-06 20:25:11 följande:

Hej, får man hänga på? Vi drar igång med IVF nästa mens om det finns lediga platser, vi blev nekade förra månaden. Har troligtvis ägglossning nu och inväntar mens om cirka 14 dagar...Vi kommer köra det korta protokollet. ? all lycka och kärlek till er som kämpar.

Hej! Klart du får hänga med här, välkommen :)

Hur länge har ni försökt? Och vet ni vad det är som ställer till det för er? Är det eran fösta ivf och vilken klinik går ni hos? :)
  • KaosArt

Halfmoon - har aldrig hört om att den egna cykeln kan ta över. Förstår att det känns besviket att de fins risk för att ni måste avbryta. Skulle känna desamma. Men fortfarande finns det hopp! Vi får verkligen hålla tummarna för att det blir det andra alternativet som din läkare sa, att det blir en mycket bra stimulering!

Men positivt att du har bra äggstockar! :)

• KaosArt
    Tess1984 skrev 2016-05-07 07:46:33 följande:

Hej igen och tack så mycket. Vi har försökt några år, hade två missfall 2012 men efter det har vi inte blivit gravida, försökt med pergotime ett halv år efter min läkare tyckte jag hade oregelbunden mens. Nu har vi väntat på IVF några månader. Vi är dessutom oförklarligt barnlösa. Själ då? Kram ?

Okej, hur gamla är ni?

Vi är också oförklarligt barnlösa, har aldrig blivit gravid. Har försökt i snart två år. Vår första ivf, vi går i Falun. :) har ÄP på tisdag .
  • KaosArt
    halfmoon skrev 2016-05-07 08:05:30 följande:

Inte jag heller, man lär sig nåt nytt hela tiden. :( Frågade hur ofta de måste avbryta simuleringar och sköterskan svarade att det inte var ofta men att det händer. Vad jag googlat mig fram till så verkar det oftast bero på att man inte svarat alls eller på att man fått så kraftig reaktion att man är överstimulerad/på väg att bli.

Kändes sjukt sugit att fortsätta med sprutorna igår kväll. Speciellt som jag nu la till orgalutranen. Men det gick bättre än väntat och sved bara typ 15 minuter efter.

Ja man kommer snart veta allt om det här ämnet känns det som, intressant men känns sorgligt samtidigt. Man vill ju inte hamna i situationen där man ska bli expert på det hela.

Ja jag hållas verkligen att det växt på sig som det ska för dig på måndag. Försåt att det kommer kännas väldigt jobbigt att mås avbryta innan äp.

Ja jag tycker orgalutran går bättre än menopur, men orgalutran svider mer efteråt, plus att jag får som ett osynligt blåmärke där jag tagit sprutan. Men bara två dagar kvar med sprutor för mig. Så skönt!
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-06 23:22:54 följande:

Nu har jag tagit första sprutan menopur! Blev så orolig när jag skulle blanda. Det läckte nämligen "upp" lite av blandningsvätskan :/ Har det hänt någon av er?? Blir så orolig att blandningen blir fel nu. Så jag satt där och stirrade på flaskan, blev stressad och började sedan knäppa kort på den vätska som åkt ut för att försöka "dokumentera" eländet för att visa någon läkare... Och så tog jag ett kryddmått med vatten och försökte hälla en lika stor vattenfläck bredvid blandningsvätskanfläcken för att försöka uppskatta mängden på missödet. Sedan började jag känna mig riktigt knäpp av mitt nojjande (speciellt när min man kom förbi och frågade vad jag gjorde). Nåväl, satte istället igång med att googla på fenomenet (as usual) men hittade endast en tråd där de diskuterade saken. Fick iaf lugnande besked där - var en som hade frågat sin läkare om saken och denne hade sagt att det var lugnt... Jaha, tänkte jag. Vad gör jag nu? Och kliniken öppnar inte förens på måndag, så jag kommer att hinna spruta fel i tre dagar. Men det är ju som det är nu. Och hellre spruta fel än inte alls. Okidok. Nu är jag igång i alla fall! Och har redan genomgått en rejäl dos av nojjande - let the show begin...!

Hehe, kanske ska säga att själva sprutandet gick bra. Är inte det minsta spruträdd, och det gjorde inte ont att spruta in det.

Kram och god natt alla :)

Wee kul! Skönt att själva sprutandet gick bra! :)

Ja jag tror det gjorde lite så för mig, någon droppe bara så jag reflekterade inte så mycket över det. Men de kanske kom mer för dig, tror inte du behöver vara orolig. Du får fråga på måndag om du är orolig.

Men härligt att ni nu kommit till detta steg. :)
  • KaosArt
    Tess1984 skrev 2016-05-07 11:58:36 följande:

Jag har nyligen fyllt 32 och min sambo blir 35. Själv då? Vi kommer gå nere i Malmö.

Fattar inte varför det inte funkar när allt ser bra ut och gör allt rätt? Gråter över detta varje dag, orolig över att IVF inte ska funka, hatar denna ovissheten.

Hoppas vi snart får våra mirakel.

Lycka till på tisdag, kram

Jag är 28 och min sambo 29. När jag har också svårt att acceptera ovissheten. Men jag är helt säker på att det finns något problem men som de inte kan upptäcka i en vanlig utredning. På utredning gen kollar de ju inte kvalitén på ägg, kvalitén på slemhinna, de mäter ju bara och sådär. Sedan immunologiska problem är ju inte heller något de kollar. Sedan tror jag att alla kemikalier som vi utsätts för dagligen kan påverka fetiliteten. Men ja som sagt så är det främst ovissheten som är enormt påfrestande.

Ja är också väldigt orolig över om ivf ska fungera eller inte, ja man får som sagt hoppas på att vi får ett mirakel. :)

Tack! :)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj